Gå til innhold

Kloning av harddisk til bærbar pc


Anbefalte innlegg

hvis jeg f.eks kjøper en data fra elkjøp (hp dv7-7044) å så kloner harddisken på den, vil da windows funke å alle driverene osv enda funke om jeg kloner disken til en annen disk?

skal legge inn ny kopi av windows på den men lurer på om drivere osv fremdeles funker på denne måten?

siden denne har beats audio osv er jeg litt usikker, vil bare få det bekrefta først helst (a)

 

gjør dette sånn at jeg kan gå tilbake til orginalt om noe skjer galt :S :p

Endret av raastad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg se om jeg forstår deg rett: Du skal speile systempartisjonen på en bærbar pc for backup, formattere og installere windows fra scratch?

 

Da må du ha alle drivere til denne maskinen først. Husker det var et program i tiden som kunne kopiere drivere fra en installert windows for gjenbruk på en nyinstallert windows. Men det var i gode gamle XP-dager. Husker ikke hva programmet het desverre.

Lenke til kommentar

Det greieste er vel å bare bruke et eller annet program/boot cd som kan klone disken over til et image, som du igjen kan lagre på en eller annen disk :)

 

Ang drivere så bør jo disse være mulig å laste ned fra produsenten av pc'n ;)

Aktivering av windows kan jo være et problem, om du bruker ei retail plate av windows 7, og legger inn med serial koden som følger med pc'n.

Mulig du får aktivert ved å ringe til MS.

Lenke til kommentar

aktivering er neppe et problem :p

La meg se om jeg forstår deg rett: Du skal speile systempartisjonen på en bærbar pc for backup, formattere og installere windows fra scratch?

 

Da må du ha alle drivere til denne maskinen først. Husker det var et program i tiden som kunne kopiere drivere fra en installert windows for gjenbruk på en nyinstallert windows. Men det var i gode gamle XP-dager. Husker ikke hva programmet het desverre.

har "HDClone" å tengte jeg "bare" kunne klone hele disken til en annen disk, å dett var dett, lurte på om det ville funka sånn, er windows 7 64-bit forresten :p

Endret av raastad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...