Gå til innhold

Time synch program - nøyaktighet

mbst

Anbefalte innlegg

Hvor nøyaktige er egentlig slike tidssynkroniseringsprogrammer?

Tenker da på programmer som stiller PC-klokka over internett mot en "tidsserver", som feks den innebygde funksjonaliteten til Windows XP.

Jeg mistenker dem for å være alt annet enn nøyaktige.

Bruker programmet SocketWatch, det kan sjekke flere tidsservere på en gang, og justerer tiden etter deres snitt (antar jeg).

Jeg har stilt inn programmet til å sjekke mot 10 servere.

Rota til mine mistanker er at det i blant stiller klokka rundt ett sekund, andre ganger trenger det bare justere et par millisekunder.

De to eksemplifiserte tilfellene over kan godt skje med kun et par timers mellomrom, og jeg finner det helt usannsynlig at PC-klokka mi til tider har feilvisning på opptil ett sekund per time..

Antar at variasjonene skyldes forsinkelser på internett, men det må da være mulig å kompensere for slikt?

Hadde vært kjekt om noen her kjente til norske tidsservere, med færrest mulige mellomledd til Nextgentel.

(Ikke at det er så forbaska viktig å ha helt nøyaktig tidsvisning på PCen, men er det mulig vil man jo ha det.. fins jo ingen steder som er "riktige nok" og samtidig lett tilgjengelige skulle en tro. TV/radio-klokka er det forsinkelser på feks)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal du ha sekund-nøyaktighet når klokken i taskbaren ikke en gang viser sekunder?

Vel, hvorfor jeg vil er lite relevant her. Det er hvordan fikse og hvorfor det er slik som var spørsmålet.

Men bare for å gi deg et svar:

Blant annet fordi jeg ønsker å ha et så nøyaktig system som mulig å stille andre klokker etter.

"Fordi jeg kan". :)

Tilbake til tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...