Duspitt Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Har søkt om fritak for overbevisningsgrunner, og sendte inn skjema med utfyllende opplysninger før helgen (Brev 2/2). Jeg skal etter planen møte til førstegangstjeneste i slutten av juli.. Saksbehandlingen tar opptil 4 uker, så antar jeg fortsatt må møte på innrykket. Noen som har vært i denne situasjonen? Om jeg ikke blir dimmitert grunnet manglende motivasjon, så er jeg slik jeg har skjønt det i deres varetekt inntil saksbehandlingen er ferdig, men slipper å ta i våpen? 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Du må nok møte på innrykket dersom saksbehandlingen ikke er fullført før innrykksdato ja. Men du kan jo gjenta din overbevisning til både lege og offiser under samtaler med disse, og således forsøke å bli dimittert på stedet der og da. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Trodde ikke de lengre tvang inn folk som ikke ville. Etter at det ble ny type sesjon. Lenke til kommentar
Duspitt Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Har fått avslag på søknaden! Samtidig har jeg fått studieplass til høsten som jeg er motivert for. For å avtjene militærtjenesten er jeg svært umotivert og bare tanken gjør meg oppriktig deprimert. Innkallingen står fortsatt 23. juli. Jeg vil ikke inn! Hvordan står jeg nå? Ønsker militæret å stikke kjepper i hjulet for meg? Finnes det noe igjen jeg kan gjøre som vil overbevise om at det faktisk ikke er i noens interesse at jeg avtjener militærtjeneste? Lenke til kommentar
Secretalias Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Nå for tiden tar de inn såpass få at de ikke har problemer med å få nok folk uansett, så jeg tviler på de gidder slå seg vrange uten grunn. Uansett kan du søke om utsettelse med begrunnelse at du ønsker å studere på studiet du har komt inn på. De aller fleste får lov til det, men vær obs på at du da ikke er fritatt, kun utsatt. Mao kan du risikere å bli innkalt til tjeneste når du er ferdig utdannet. Det er dog lite realistisk med mindre du fullfører et studie som det er manko på i forsvaret og som de ser nytten av å ta deg inn til et pliktår mer enn en "vanlig" 18år gammel fotsoldat. Det er uansett ingen som kan tvinge deg til å bære våpen, dersom det er det som bekymrer deg. Det er også mulig å ha samtale med presten hvor du forklarer at du blir deprimert, og han kan anbefale hva som bør skje videre med deg. Problemet da blir vel at det fort kan gå en del tid i saksbehandlingsprosessen, og innen du evt klarer komme deg ut etter rekrutten er det for sent å akseptere skoleplassen og du før et helt år med dødtid dersom du ikke finner på noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå