-Serenity- Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Gjør meg noen tanker rom ny bærbar PC, men usikker på om det er nevneverdig kvalitetsforskjell på de ulike merkene? Har f.eks. funnet en fra Acer. Har aldri eid noe fra dem før. Erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det som er forvirrende er at folk har veldig ulike erfaringer med de ulike merkene. Det kan også ha noe med at enkelte merker selger mer og derfor statistisk sett har mer feil. Acer har jeg ikke brukt selv, men mange klager på dem. En jeg kjenner dro ut støpselet, og da satt pinnen igjen. Det viste seg at støpselet besto av to svake plastpinner med litt metall på, som knakk for den minste ting. Fikk sånn sett et negativt intrykk. Har vært borti endel HP, og selv vært fornøyd. Kun kjøpt relativt dyre modeller fra 10000 og oppover, og fått god service og kvalitet. Har også alltid fjernet recoverypartisjonen, formatert og lagt inn ren win 7 så mulig jeg derfor har unngått mye kluss. HP har hatt endel serier med fabrikasjonsfeil av ulikt slag. De har da delt ut nye maskiner eller fikset dem, men det gir et dårlig inntrykk. For noen år siden brukte de defekte nvidia gpu chiper, de har hatt andre serier som ikke booter når noe er tilkoblet usb (fikset med nye bios) mens andre serier har det vært umulig å innstallere endel ting på (som java). Samsung har fungert bra, men hører de har endel pcer hvor man ikke kan bytte os på. Dvs man er låst til den versjonen som komemr med. Asus har godt rykte. Jeg synes man får et bra inntrykk av å se på utseendet. Er hengsler og kontakter solide, det er gode kjøleløsninger og kontaktene er plassert fornuftig så er det sannsynligvis like bra inni også. Er strømforsyningen kraftig så gir det også et bra inntrykk. Ellers føler man jo hvordan knapper og slikt føles. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Erfaringsmessig får man ofte hva man betaler for, en billig maskin av merke a er ofte omtrent like god som tilsvarende priset maskin fra merke b. Har selv hatt mange acer maskiner (sikker rundt 10), og har enda ikke hatt behov for å sende en enste av dem på service. Fra Asus har jeg hatt en DOA maskin og en jeg returnerte pga flere feil, 3 andre asus maskiner har fungert helt fint. Fra samsung har jeg hatt 2 og begge har måttet på service, ene er på service nå, men tviler på de klarer reparere den, så regner med jeg får pengene igjen. Fra HP har jeg hatt 2 maskiner som begge var problemfrie (dog svært støyende kjølevifter!). Så noen fasit finnes ikke og man kan være heldig/uheldig uansett merke, noen modeller er "mandagsmaskiner" og andre ikke. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Er litt nysgjerrig på hvor mye av problemene som skyldes bloating, dvs av softwareproblemene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå