Gå til innhold

forsterker.....

Anbefalte innlegg

Hvilken forsterker ville derea valgt av disse.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...7&view=detailed

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=3&s=pl

de skal brukes sammen med

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=3&s=pl

Kom gjerne med andre forslag om dere mener noe er for dårlig så lenge de ikke koster mer og de kan bestilles fra samme plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 x 100 Watt for under 3000, yeah right! Tenker de har vær veeeldig strenge når de målte de specs'a der.

Det der er no ordentlig svinesund pjukk. Jeg ville gått for noe annet. Kjøp deg en ordentig NAD forsterker fra hifi-klubben istedet, jeg vet den ikke er like kraftig på papiret, men du vil merke det på ytelsen. Det samme går for høytalerne....

Lenke til kommentar
5 x 100 Watt for under 3000, yeah right! Tenker de har vær veeeldig strenge når de målte de specs'a der.  

Det der er no ordentlig svinesund pjukk. Jeg ville gått for noe annet. Kjøp deg en ordentig NAD forsterker fra hifi-klubben istedet, jeg vet den ikke er like kraftig på papiret, men du vil merke det på ytelsen. Det samme går for høytalerne....

Ja hvis det er primært med tanke på musikk, er jeg helt enig. Japsemerker har aldri vært særlig gode på lyd. Det er til å skjære ørene av seg med. Men styr også unna Denon som jeg tror Hi-fi klubben fører.

Skulle jeg kjøpt japs, hadde jeg valgt Technics.

Noen sverger til Rotel eller Onkyo, men jeg liker ikke lyden i dem.

Nad høres ok ut men ikke mer. Mission har hatt noen knallbra forsterkere.

Men best liker jeg lyden i Marantz eller proton. Begge Amerikanske(hvertfall opprinnelig) Har selv en Proton som jeg har hatt ganske lenge nå. Men den lyder fremdeles vidunderlig.

Men det spørs jo hva det skal brukes til også. Hvis det er til Tv/hjemmekino kan det jo være noe annet

Lenke til kommentar

Hvorfor skal han styre unna Denon? Har Denon AVR-1803 selv, kjøpt fra Hifi-klubben, kjempefornøyd. Utrolig ren og fin lyd, grei pris. Eneste jeg kan si er litt negativt med den er fjernkontrollen som er litt unødvendig stor. Ser man bort fra det, synes jeg Denon er et kjempebra merke. Utrolig mye bedre lyd enn de "vanlige" japse-merkene, som jeg har hatt tidligere erfaring med.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal han styre unna Denon? Har Denon AVR-1803 selv, kjøpt fra Hifi-klubben, kjempefornøyd. Utrolig ren og fin lyd, grei pris. Eneste jeg kan si er litt negativt med den er fjernkontrollen som er litt unødvendig stor. Ser man bort fra det, synes jeg Denon er et kjempebra merke. Utrolig mye bedre lyd enn de "vanlige" japse-merkene, som jeg har hatt tidligere erfaring med.

Du har sikkert rett. Det er noen år siden jeg hørte Denon forsterker. Det var før de gikk over til hi fi klubben jeg hørte på noen av dem i en hi fi forretning som er her. Lånte en med hjem også husker jeg og syntes de låt metallisk og skjærende, fikk vondt i ørene med en gang. Så de kan ha blitt bedre nå.

Her er link til forsterkere Hi fi klubben har å by på.

http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=8

Lenke til kommentar

Okey, kanskje de har blitt bedre i det siste... Har ikke hørt noen eldre Denon forsterkere, men har lenge hørt mye skryt om de fra venner og på internett, veldig lite negativt i det hele tatt. Men det viser vel bare at alle merker har sine "ups and downs", antar jeg... Noen dårlige perioder/modeller tidligere kanskje. Men i det siste virker Denon i alle fall veldig bra, har fått masse skryt i tester også, men det er spesielt de dyrere modellene da.

Uansett, man bør høre på hifi-utstyr før man kjøper... Sparer en for mange feilkjøp.

Lenke til kommentar

takker...så dere mener at W ikke er like ...rett frem som tall på papir?

uansett glemte jeg vel å si at det er både til musikk og hjemmekino.

var bra technics er bra da..kjøpte det for ikke så lenge siden. Er fornøyd med den. den er på 5x100. på papiret ialefall.

edit: kikka på forsterkrene og fant kun denon surround i min prisklasse.

Desuten fant jeg ingen høytalere i min prisklasse.

jeg tror jeg må handle et annet sted...

Lenke til kommentar

Pioneer lager ikke så veldig dårlige forsterkere de heller, men skal nok ikke stole 100% på de watt-spesifikasjonene, nei...

Må også tenke på at når du kjøper en såpass billig surround-forsterker, blir du nødt til å få en slags kompromiss-løsning. Enten grei nok på musikk og dårlig på film, eller omvendt. Ytterst sjelden man får en som duger til begge deler til den prisen. Men så spørs det jo da hvor man velger å legge lista, er du kresen må du bare finne deg i å spare mer. Med de Eltax-høyttalerne du linket til der blir vel ikke lyden noe spesielt bedre heller, men det er etter min mening da.

Når det er sagt, kan jeg godt anbefale en surroundforsterker i lignende prisklasse: http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...product=avr1603

Har ingen problemer fortsatt med å anbefale Denon. Da jeg byttet ut min gamle Sony forsterker med 1803'n, var det som natt og dag. Helt utrolig stor forskjell. Denne er riktignok et steg opp i pris, men 1603'n er nok ikke så altfor mye dårligere...

Lenke til kommentar

Dere kan ikke ha særlig mye peiling hvis dere mener at Denon lager dårlige forsterkere i forhold til pris. Selvsagt lager Denon mye billig møkk, men det gjør da både NAD og en rekke andre merker også...

Men nå skal vi ikke la dette bli altfor offtopic...synes bare det var litt ufortjent kritikk dere gav...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...