Perserus Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hei, jeg har lest rundt omkring i noen timer for å prøve å ta en avgjørelse, men det er vanskelig. Jeg skal reise utenlands på ubestemt tid og er totalt avhenging av å ha en brukbar pc. Bruker Ubuntu for øyeblikket men jeg vurderer å bytte til et lettere operativsystem som f.eks. Arch Linux hvis det ville bety at jeg kunne klare meg med en fysisk mindre PC. Det tyngste den er nødt til å gjøre er å spille av 1080p filmer samt klare kompilere og håndtere kildekode på en forsvarlig måte. Jeg liker ikke å vente, men vet samtidig ikke hvor mye kraft jeg faktisk trenger for at pc'en skal kjøre sømløst. Kan jeg greie meg med en mini-pc 12-14 tommer, det ville i alle fall vært ideelt. 90% av tiden vil den uansett være koblet på en 1920 x 1080 skjerm, men jeg liker å kunne lett ta den med meg. Lurer også på å kjøpe en 128GB Crucial m4 (eller annen SSD disk) og bytte den med den som følger med, men jeg vet ikke om det vil ha noe for seg. Noen som har noen tips til en gjerrig ung mann? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Tror ikke å kjøre Arch på den er det lureste, siden du selv antagelig ikke er like flink som Canonical/Novell/Whoever til powermanagementet. Og siden det er en reise laptop, så er stabilitet viktigere enn å alltid være cutting edge. De fleste laptoper som faller innen Ultrabook bør tilfredsstille deg, selv om de kan bli litt dyre. Bare pass på å gå for en modell med kun Intel grafikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå