Lefse Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hei, har kjøpt inn nye bremseskiver til min '93 modell Toyota Carina E, da de gamle begynner å bli temmelig slitne. Har fått demontert caliperen og alt det, men er noe usikker på hvordan jeg skal få bremseskiva av hjulnavet. Må jeg skru av sentermutteren for å få av skiva? Har kommet så langt som dette, har løsnet alt unntatt sentermutteren. Har prøvd litt forsiktig med avdrager, men virker som den sitter temmelig godt. Mulig den bare er rusta fast? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Vil tro du finner en liten nedsenket skrue et sted i området mellom boltene. Denne er for å holde skiven på plass når du tar av hjul etc, så den må ut før du kan evt dælje løs på skiven for å få den ut. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Er hull for sånne nedsenka skurer, men var ikke skurdd i sånne av en eller annen grunn, mulig skivene har vær bytta før. Finner ikke flere skruer å skru ut, men kan jo ta en ekstra kikk. Er vel et par tiår med rust inni der da, vet hvordan rustne ting kan sitte. Endret 10. juli 2012 av Lefse Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jau, det er rimelig råttent det der ja.. Takk våre myndigheter for dette... Ikke stol helt på det jeg skriver, men jeg synes å huske at de fleste standard Toyotaer har 1 skrue for å holde fast fremre skiver. Så er den borte, så har du en viss sjanse at det "bare" henger på gammal skitt og rust. Noen runder med rustløser, noen hammerslag, evt kakke vekk slagg. Ikke bare klæss løs med slegge. Aner meg at resten av tingene her (som hjullager) er såpass velbrukt at det neppe liker å bli slått så hardt på... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg fant ut av det, måtte bare bruke litt makt så spratt den av. Er ikke skruefester til sånne skruer i navet, blir vel klemt fast på konen der etterhvert tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå