smartin Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Fikk meg en liten/stor overraskelse etter utallige forsøk på å få brent noen store filer på Intenso 99min CD'er. Bruker Nero 5.5.10.50 og en Lite-On LTR-40125S brenner. Etter suksessfull brenning av seks CD'er, nektet plutselig systemet å brenne mer! Forsøkte med utallige forskjellige varianter og oppsett, helt til jeg (nesten) gav opp... Fikk hele tiden beskjed om at det ikke var tilstrekkelig plass på mediumet, men vitterligen så hadde jeg jo nettopp brent mye større filer (opptil 830 MB) enn de jeg nå skulle brenne. Hva var galt? Jo, jeg måtte legge på mer data! Tydeligvis så slår ikke overburn-funksjonen inn før x antall MB over grensen for CD'en, slik at når jeg prøvde å brenne 702-703 MB (i grenseland så vidt jeg vet), så fant Nero ut at det ikke var nok plass på CD'en, men størrelsen på de valgte data var åpenbart likevel ikke stor nok til at overburn ble "tilbudt" av Nero...snedig, men sant! Glad jeg oppdaget det nå, for nå var jeg på nippet til å hive hele "mainnsjit'n" på sjøen..!!! Jeg oppdaterte firmware, d/l nyeste versjon av Nero, og endret på alle innstillinger etter både overburn-guiden her og tips fra andre på forumet, uten at det hjalp., og ble rimelig frustrert etter hvert. Så neste gang noen opplever det samme, kanskje det er verdt et forsøk å slenge med noen ekstra filer som ballast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå