Korporal Kranium Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hei alle mann! Har nå ordnet ny leilighet i Trondheim og da begynner surret med å ordne nettverk og div andre tjenester. Har sjekket rundt og finner fort ut at det er både rotete og vanskelig å finne ut spesifike svar. Canal Digital sin MINSTE pris for oss var på 733kr i Måneden, pluss en del utgifter første måned, altså totalt uaktuelt som student. Så kom Telenor for tur, de kunne ikke levere verken pris eller mer enn (16/0,8)m/bit. Nextgentel og Broadnet(ventelo) leverer samme tilbud (20/1) men prisen til broadnet er en vanskelig nøtt, de oppgir lite på nettsiden og virker som de gjerne forvirrer litt med vilje. Oppgitt mndpris på nettsiden er 295, noe den absolutt ikke er. så de ryker nok pga. urent mel i posen så da står nok Nextgentel igjen, iallefall som jeg ser det? MÅ dette være så j**** vanskelig? Er det noen som har innvendinger eventuelt noe tips/hjelp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hvis du ikke har store krav til båndbredde kan jo Netcom 4G være et alternativ. De har ganske romslige kvoter. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Både meg selv og romkameraten bruker mye nett så 20mbit er minimum Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Nextgentel og Broadnet(ventelo) leverer samme tilbud (20/1) men prisen til broadnet er en vanskelig nøtt, de oppgir lite på nettsiden og virker som de gjerne forvirrer litt med vilje. Oppgitt mndpris på nettsiden er 295, noe den absolutt ikke er. så de ryker nok pga. urent mel i posen. De oppgir prisen uten linjeleie, som kommer på 70 kr hvis ikke det har forandret seg siden jeg jobba der. Endret 10. juli 2012 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Nextgentel og Broadnet(ventelo) leverer samme tilbud (20/1) men prisen til broadnet er en vanskelig nøtt, de oppgir lite på nettsiden og virker som de gjerne forvirrer litt med vilje. Oppgitt mndpris på nettsiden er 295, noe den absolutt ikke er. så de ryker nok pga. urent mel i posen. De oppgir prisen uten linjeleie, som kommer på 70 kr hvis ikke det har forandret seg siden jeg jobba der. Prisen er kr. 79,- per måned for linjeleien til Telenor. På ADSL er alltid prisene ekslusivt linjeleie da man ikke vil straffe de som faktisk har enten ISDN eller PSTN. Det jeg ikke skjønner er at TN/NGT faktisk "straffer" folk som har VDSL ved å inkludere linjeleien i prisen - da tenker jeg på de som evt. har fasttelefoni fra før av. Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hei alle mann! Har nå ordnet ny leilighet i Trondheim og da begynner surret med å ordne nettverk og div andre tjenester. Har sjekket rundt og finner fort ut at det er både rotete og vanskelig å finne ut spesifike svar. Canal Digital sin MINSTE pris for oss var på 733kr i Måneden, pluss en del utgifter første måned, altså totalt uaktuelt som student. Så kom Telenor for tur, de kunne ikke levere verken pris eller mer enn (16/0,8)m/bit. Nextgentel og Broadnet(ventelo) leverer samme tilbud (20/1) men prisen til broadnet er en vanskelig nøtt, de oppgir lite på nettsiden og virker som de gjerne forvirrer litt med vilje. Oppgitt mndpris på nettsiden er 295, noe den absolutt ikke er. så de ryker nok pga. urent mel i posen så da står nok Nextgentel igjen, iallefall som jeg ser det? MÅ dette være så j**** vanskelig? Er det noen som har innvendinger eventuelt noe tips/hjelp? Det kan være lurt å lese litt mer på hjemmesidene før du sier at de har urent mel i posen da: http://broadnet.no/no/internett/bredband_privat/ Om tjenesten: Sikkerhetspakke fra F-secure er inkludert - vinner av "Best Protection Award 2011" ADSL 2+ modem er inkludert Prisen gjelder for alle hastigheter opptil 20 Mbps. Opplastingshastighet er maks 1 Mbps Hastigheten avhenger av avstand til sentralen og linjekvalitet Prisen forutsetter 12 mnd. avtaletid samt aktivt fasttelefoni-abonnement. Minste totalpris er kr 3 540,- per år. Har du ikke et aktivt fasttelefoniabonnement, vil linjeleie på kr 79,- per måned komme i tillegg. Forøvrig se våre generelle abonnementsvilkår Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Så kom Telenor for tur, de kunne ikke levere verken pris eller mer enn (16/0,8)m/bit. Nextgentel og Broadnet(ventelo) leverer samme tilbud (20/1) For øvrig vil jeg informere om at dette leveres som ADSL 2+: http://bredbånd.no/adsl2 Nå er det en skrivefeil på siden som de ikke har rettet: "hvor nærmere sentralen du ligger hvor større er sjansen for å få hele 20000/1000 mbit/s" Det heter enten: 20/1 Mbps eller 20000/1000 Kbps, men dette er "opptil". Og det heller sjeldent en fordel å bo for nære sentralen da det på enkelte linjer kan være for mye støy også på linjen - tro det eller ei. Det er så mye teknisk som spiller inn.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det er vel en fordel å bo så nære sentralen som mulig? Har aldri sett noe som indikerer noe annet. Om det er støy på linjen, så vil man jo få denne støyen også på større avstander i tillegg til linjetap... Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er vel en fordel å bo så nære sentralen som mulig? Har aldri sett noe som indikerer noe annet. Om det er støy på linjen, så vil man jo få denne støyen også på større avstander i tillegg til linjetap... Du har de linjene som er på 1 km. med bedre støymarginer enn de på 300-400 meter faktisk, selv om begge deler ligger sentralt. Og selvsagt noen linjer er ekstremt dårlige, men det er sjeldent de korteste som er så dårlige...jeg tror jeg har sett under 10 slike linjer på 2 1/2 år. Også er det mye nedi bakken som kan skape forstyrrelser, men så lenge problemet er fra endefordeler og inn så kan man i alle fall gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Så kom Telenor for tur, de kunne ikke levere verken pris eller mer enn (16/0,8)m/bit. Nextgentel og Broadnet(ventelo) leverer samme tilbud (20/1) For øvrig vil jeg informere om at dette leveres som ADSL 2+: http://bredbånd.no/adsl2 Nå er det en skrivefeil på siden som de ikke har rettet: "hvor nærmere sentralen du ligger hvor større er sjansen for å få hele 20000/1000 mbit/s" Det heter enten: 20/1 Mbps eller 20000/1000 Kbps, men dette er "opptil". Og det heller sjeldent en fordel å bo for nære sentralen da det på enkelte linjer kan være for mye støy også på linjen - tro det eller ei. Det er så mye teknisk som spiller inn.. Dette er det jeg fikk oppgitt over tlf... Hvordan er det mulig at de ikke har klart å bygge ut Fiber/VDSL i Trondheim? nå blir det 733,- i måneden hos canal digital og ja, de burde skamme seg. Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Så kom Telenor for tur, de kunne ikke levere verken pris eller mer enn (16/0,8)m/bit. Nextgentel og Broadnet(ventelo) leverer samme tilbud (20/1) For øvrig vil jeg informere om at dette leveres som ADSL 2+: http://bredbånd.no/adsl2 Nå er det en skrivefeil på siden som de ikke har rettet: "hvor nærmere sentralen du ligger hvor større er sjansen for å få hele 20000/1000 mbit/s" Det heter enten: 20/1 Mbps eller 20000/1000 Kbps, men dette er "opptil". Og det heller sjeldent en fordel å bo for nære sentralen da det på enkelte linjer kan være for mye støy også på linjen - tro det eller ei. Det er så mye teknisk som spiller inn.. Dette er det jeg fikk oppgitt over tlf... Hvordan er det mulig at de ikke har klart å bygge ut Fiber/VDSL i Trondheim? nå blir det 733,- i måneden hos canal digital og ja, de burde skamme seg. Er dette et kollektiv? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Så kom Telenor for tur, de kunne ikke levere verken pris eller mer enn (16/0,8)m/bit. Nextgentel og Broadnet(ventelo) leverer samme tilbud (20/1) For øvrig vil jeg informere om at dette leveres som ADSL 2+: http://bredbånd.no/adsl2 Nå er det en skrivefeil på siden som de ikke har rettet: "hvor nærmere sentralen du ligger hvor større er sjansen for å få hele 20000/1000 mbit/s" Det heter enten: 20/1 Mbps eller 20000/1000 Kbps, men dette er "opptil". Og det heller sjeldent en fordel å bo for nære sentralen da det på enkelte linjer kan være for mye støy også på linjen - tro det eller ei. Det er så mye teknisk som spiller inn.. Dette er det jeg fikk oppgitt over tlf... Hvordan er det mulig at de ikke har klart å bygge ut Fiber/VDSL i Trondheim? nå blir det 733,- i måneden hos canal digital og ja, de burde skamme seg. Er dette et kollektiv? Nei vi er 2stk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå