Jon Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Når det kun er kablet internett på hotellrommet. Er det grunn til at det ikke skal funke å ta med sin egen trådløse router eller aksesspunkt? Vil jo gjerne ha nett på telefon og pad... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Skal fungere fint det. Ikke noen forskjell på om man kobler til en PC eller en router. Det eneste man må passe på er at man ikke får konflikt med at routeren bruker samme subnett (eks: 192.168.1.x) som routerens LAN. Lenke til kommentar
Jon Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Hva blir i så fall problemet, og hvordan løser jeg det enklest? Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å ha med PC, kun iPad og telefon, så det blir vel vrient å komme seg inn på routerens innstillinger. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Du logger innpå routeren via nettleser i såfall og endrer innstillingene der. Men det enkleste er kanskje å lage et subnett som ikke er 100% standard. Ender du routerens IP fra f.eks 192.168.1.1 til 192.168.11.1, så kan du være rimelig sikker på at du ikke møter konflikt. Det er nemlig slik at 192.168.0.1 og 192.168.1.1 er brukt i de fleste tilfeller. Endret 11. juli 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Jon Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Og den vil ikke returnere til et standard oppsett når jeg plugger den ut av veggen for å pakke den ned? Jeg må jo i så fall gjøre endringene hjemme før jeg drar, ettersom jeg ikke har med pc Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det er ingen problem om du passer på å koble fra Internett i veggen ---> WAN port på routeren din. da får du egne private ip adresser på "innsiden" av ruteren din, uavhengig av hva som er på hotellnettet. du må IKKE koble fra vegguttaket --> LAN port på routeren din. da vil routeren DIN sende ut DHCP svar til andre klienter på hotellnettet, og lage mye trøbbel. Uansett så er sjansen for at internett siden i veggen har 192.168.1.* adresse ganske liten (som er standard på de fleste routere). Lenke til kommentar
Jon Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Ok, da takker og bukker jeg for gode svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå