usten9 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hei, jeg er 16 år, 1,65 cm høy og veier 47 kg og er rimelig tynn men tar 45 kg på benkpress på maks løft og har nettopp kjøpt inn 5 pakker med protein shake(muscle prep). og lurte på om noen kunne gi meg noe tips om hvordan jeg kan gå opp i vekt og størrelse, håper på og ska kunne ta 60 kg på benken iløpet av 1 år eller mer! håper også på at jeg kan bli 60 kg eller mer iløpet av året! om noen har tid til og skrive ned et mat og trenings program til meg hadde jeg blitt ekstremt glad Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Et godt tips er å spise mer (ikke godteri, brus etc). IKKE spis veldig mye, men litt mer enn det du gjør nå Da får du kroppsvekten opp noen få kilo, som du bare har godt av Endret 10. juli 2012 av gallsman Lenke til kommentar
Vorastrix Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Hei, jeg er 16 år, 1,65 cm høy og veier 47 kg og er rimelig tynn men tar 45 kg på benkpress på maks løft og har nettopp kjøpt inn 5 pakker med protein shake(muscle prep). og lurte på om noen kunne gi meg noe tips om hvordan jeg kan gå opp i vekt og størrelse, håper på og ska kunne ta 60 kg på benken iløpet av 1 år eller mer! håper også på at jeg kan bli 60 kg eller mer iløpet av året! om noen har tid til og skrive ned et mat og trenings program til meg hadde jeg blitt ekstremt glad Jeg tviler på at noen vil ta seg tid til å sette opp et treningsprogram og kostholdsopplegg til en tilfeldig kar på internett, men du skal få noen råd og noen gode nettsteder der du kan lese deg frem til mer kunnskap: Spis en god del mer enn det du gjør nå, ikke vær redd for å gå opp i vekt. Om du bruker proteinshake eller ikke har ingenting med vektøkning å gjøre, du må ligge i et kalorioverskudd. 60kg er et helt realistisk mål, som du kan nå i løpet av noen måneder. Tren baseøvelser som dips, chin ups, utfall, knebøy, markløft, roing, militærpress. Prøv å legg til mer repetisjoner, eller mer vekt på hver trening. Viktigst av alt: les mange artikler på nettet. Treningsforum og T-Nation to gode godt utgangspunkt. Les "10 Important Lessons" og "Berardi's Top 10 Tips". Lenke til kommentar
aomt Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Mitt beste tips er å IKKJE tenke på at du skal øke i "kg" du tar, men fokuserer på riktig teknikk. Det er super-kjekt å ta mye, ja. Men det er super-kjipt å slite med skaden resten av livet. Spis riktig, tren regelmessig. Ha noen som kan vise deg riktig teknikk og passe på deg. Ta det med ro og ikkje tenkt så mye på framgong. Det viktigaste og beste framgongen du kan ha, er å få bra teknikk. Om du greier det, så kan du godt greie 120-150kg når du er 19-20... Lenke til kommentar
foorex Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 håper også på at jeg kan bli 60 kg eller mer iløpet av året! Bra du setter deg mål, men ikke heng deg for mye opp i kroppsvekten din, men heller hvordan utviklingen ser ut i speilet (er du fornøyd der, er det det som gjelder) Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Det er i hvert fall viktig å spise mye sunn og god mat. Jeg trodde jeg spiste mye, nå spiser jeg rundt det dobbelte. Å drikke mye melk er en fin måte å få i seg kalorier og proteiner på. I tillegg er du kun 16 år. Du vil legge på deg en del kilo frem til du blir 20 siden du ikke er ferdig utvokst. Jeg var selv rundt 60 kilo når jeg var 16-17. Nå er jeg 21 og nærmer meg 90kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå