Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Paracet og forkjølelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Du sa det vel egentlig selv:

eller andre lignende smertestillende tabletter

Tablettene er ikke bare febernedsettende, men også smertestillende, noe som kan hjelpe mot sår hals, hodeverk, "trykk" i bihuler osv. Alle symptomer som kan oppstå under en forkjølelse.

Lenke til kommentar

Mindre smerter og ubehag?

Blir ikke raskere frisk, man føler seg bare bedre en stund.

Man burde forresten ikke ta de mot feber med mindre man nærmer seg 40 grader, feber er en av kroppens måte å reparere seg selv på, febernedsettende forhindrer kroppen i å bli frisk.

Ved nærmere 40 grader begynner kroppen selv å ta skade av det, så da er det greit å ta det.

Lenke til kommentar

Tablettene er ikke bare febernedsettende, men også smertestillende, noe som kan hjelpe mot sår hals, hodeverk, "trykk" i bihuler osv. Alle symptomer som kan oppstå under en forkjølelse.

Jo, jeg visste bare ikke at det hjalp ved slike smerter. Diverse smertestillende er gode på forskjellige områder, slik som at ibux er (såvidt jeg vet) bedre enn paracet når det gjelder muskel- og leddsmerter, smerter ved mensen og lignende, men hjelper alletyper smertestillende tabletter mot forkjølelsessymptomer?Jeg har nesten utelukkende brukt smertestillende tabletter ved hodepine, og da paracet. Anonym poster: da56c0c43e551ba794c470d74ba7efc3

Lenke til kommentar

Jo, jeg visste bare ikke at det hjalp ved slike smerter. Diverse smertestillende er gode på forskjellige områder, slik som at ibux er (såvidt jeg vet) bedre enn paracet når det gjelder muskel- og leddsmerter, smerter ved mensen og lignende, men hjelper alletyper smertestillende tabletter mot forkjølelsessymptomer?Jeg har nesten utelukkende brukt smertestillende tabletter ved hodepine, og da paracet. Anonym poster: da56c0c43e551ba794c470d74ba7efc3

I tillegg til å virke febernedsettende, er NSAIDs, slike som Ibux, er smertestillende og betennelsesdempende, mens Paracet hovedsakelig er smertestillende (og virker mer sentralt). Ved de forkjølelsessymptomene som har en betennelseskomponent (f.eks. sår hals), vil det være rimelig å tenke seg at NSAIDs har en like god effekt, om ikke bedre, enn Paracet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...