Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 308SW - Beltealarm har slått seg vrang.

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi kjøpte for kort tid siden en 2009 Peugeot 308SW av forhandler. Vi reiser bort om to dager, og rekker derfor ikke å dra innom forhandleren før det.

Problemet er at selv om beltet er på, lyser belteindikatoren og den begynner å pipe infernalsk når vi begynner å kjøre.

Det er ikke det at jeg ikke ønsker å bruke belte, men jeg hadde satt veldig pris på en midlertidig løsning da vi skal på 10-dagers biltur i Danmark. :)

Jeg har prøvd med kontaktspray nede i belteholderen, men det gjorde ingen forskjell.

Håper på litt hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du ser noe kabel som går fra holderen og videre. Det kan være løs kontakt et sted, evt om du finner en skjøt på den, som du evt kan kortslutte/jorde. Kjenner ikke denne bilen, men de jeg har vært borti har et temmelig enkelt system, men feilfritt er det ikke nødvendigvis... Vær obs at du ikke plukker på kablingen til evt pyromekansimen til beltestrammeren!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  fikse skrev (På 10.7.2012 den 9.46):

Se om du ser noe kabel som går fra holderen og videre. Det kan være løs kontakt et sted, evt om du finner en skjøt på den, som du evt kan kortslutte/jorde. Kjenner ikke denne bilen, men de jeg har vært borti har et temmelig enkelt system, men feilfritt er det ikke nødvendigvis... Vær obs at du ikke plukker på kablingen til evt pyromekansimen til beltestrammeren!

Takk. Skal ta en titt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...