N o r e n g Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Merk: Ghz edition er ikke overklokket. Den er klokket slik produsenten mener det er riktig å klokke den. Om nVidia velger å gi ut en GTX680 med høyere standardklokk så får de ytelsestronen tilbake. Spør du meg så er det unødvendig å slippe ut et kort med 100Mhz høyere klokkefrekvens for å vinne noen flere benchmarks. Det er allerede fabrikkoverklokka kort der ute som gjør den jobben, da er kortene klokket høyere ut av boksen, og produsentene garanterer for hastigheten. Så GTX 680 er et meningsløst kort også Tror det har veldig mye med markedsføring å gjøre, hjelper nok å skyve ikke så interesserte folk mot en eller annen side om nerden med to grafikkort og vannkjøling kjører rødt eller grønt 1 Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Merk: Ghz edition er ikke overklokket. Den er klokket slik produsenten mener det er riktig å klokke den. Om nVidia velger å gi ut en GTX680 med høyere standardklokk så får de ytelsestronen tilbake. Spør du meg så er det unødvendig å slippe ut et kort med 100Mhz høyere klokkefrekvens for å vinne noen flere benchmarks. Nå spurte jeg ikke deg, men jeg er uansett uenig i det du sier. Lansering av kort med litt bedre ytelse enn forrige ytelsestrone er ikke noe nytt i skjermkortbransjen. Det er slik vi endte opp der vi er idag, ved at grensene hele tiden har blitt pushet litt og litt. Det som er uvant er at AMD ikke har kalt kortet noe nytt, men istedet ærlig og redelig beholder navnet. Skjønner ikke hvorfor enkelte klikker på dette. Det hadde vært noe annet hvis de hadde kalt kortet HD7980 og forsøkt å legge skjul på at det er samme design. Dessuten bruker kortet mindre strøm enn originalen, så det er feil at overklokkede kort gjør samme nytten. I tillegg kjøres kortet på den frekvensen som offisielt støttes av leverandør AMD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå