Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av anlegg! :)

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har tenkt til og kjøpe meg nytt anlegg etter at mine PC høyttalere Z-5500 gikk til h******.

Problemet var at det plutselig kom en høy durelyd i alle fem høyttalerene pluss suben, jeg skrudde opp suben til Z-5500 og da kom det hvit røyk ut og det lukta svidd. Jeg klarer ikke reparere anlegget selv og isteden for og bruke massevis av penger på og sende det på rep kjøper jeg meg heller nytt anlegg.

Rommet jeg skal ha anlegget i er ikke så veldig stort, er sånn ca 10 kvadratmeter. Jeg har sett mye på Cerwin Vega for jeg vil ha høy lyd og masse bass til en billig penge.

Har sett på denne:

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/gulvfront/cerwin-vega_ve-12f_hoyttalere_sort.htm

Men jeg vil helst ha en forsterker til under 3000kr til disse høyttalere som drar anlegget greit. Å jeg lurer på om er disse høyttalerne for store til et rom på ca 10 kvadratmeter? Har sett på de mindre modellene som VE-8F og XLS-28 men som sagt jeg vil ha masse bass og høy lyd. Hørt at på Cerwin Vega anlegg trenger man egentlig ikke sub fordi er mer en nok med bass i høyttalerne.

Jeg har også sett litt på Finn.no, Som denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34969315 og

denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35003000

Jeg takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DC12 blir vel sett på som bedre enn de nye Cervin høyttalerene. Men det vil kreve mer enn hva du får for 3000 av forsterker for å drive de skikkelig. Du kan se etter brukt NAD C372, vil gå greit men for CV så er effekttrinn å foretrekke.

Og tror det blir ganske store til et 10 kvadratmeter rom ja.

Selv hadde jeg aldri gått for CV, men jeg liker da at lyden er fin og setter det forran 'trøkk'. :)

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hvilket merke du er ute etter. Hvis du skal ha med kvalitet må du nok opp i en viss sum. Hvis prisen er lav kan det hende de varer ett par år eller tre.

Trenger ikke noe kvalitets høyttalere, Cerwin Vega er jo ikke så veldig bra lyd kvalitet men spiller veldig høyt.

jeg har aldri hatt Cerwin Vega men kjenner noen som har, de har hatt det samme anlegget i årevis uten noen problemer. Men om jeg kjøper brukt DC12 aner jeg ikke hvor lenge dem holder.

Fant ikke noen brukt NAD C372 forsterker, så er det noen andre forsterker og anbefale? :)

Endret av Krissma512
Lenke til kommentar

DC12 holder sikkert lenge, er mange som kjøper strøkne DC modeller istedenfor nye CV. De du linka til så jo ikke alt for galne ut. Men tviler på at det er mange som har lyst til å ta på seg oppgaven å finne en måte å sende noe sånt over halve landet, så om du vil kjøpe de så tror jeg du må basere deg på å hente. Det er også bra å kunne stikke innom og få høre litt på også da, sjekke at alt faktisk funker som det skal.

Men husk at svake forsterkere ikke vil gi CV høyttalere det de krever, og da kan du fort bli skuffa. Vet ikke så mye om andre som passer på CV men det der er et spørsmål som kommer opp titt og ofte rundtom så jeg anbefaler å søke litt rundt, kikke på av-forum og eventuelt hifisentralen selv om jeg tviler på det er mange CV fans der.

Lenke til kommentar

DC12 holder sikkert lenge, er mange som kjøper strøkne DC modeller istedenfor nye CV. De du linka til så jo ikke alt for galne ut. Men tviler på at det er mange som har lyst til å ta på seg oppgaven å finne en måte å sende noe sånt over halve landet, så om du vil kjøpe de så tror jeg du må basere deg på å hente. Det er også bra å kunne stikke innom og få høre litt på også da, sjekke at alt faktisk funker som det skal.

Men husk at svake forsterkere ikke vil gi CV høyttalere det de krever, og da kan du fort bli skuffa. Vet ikke så mye om andre som passer på CV men det der er et spørsmål som kommer opp titt og ofte rundtom så jeg anbefaler å søke litt rundt, kikke på av-forum og eventuelt hifisentralen selv om jeg tviler på det er mange CV fans der.

Er det ikke mulig og sende anlegget via Post? Om man kjøper det på finn? Er jo ikke alt man finner som man vil ha i nærheten heller.

Og kjøpe nye VE12 med forsterker som drar dem greit så blir det rundt 9000kr og jeg syns det blir litt dyrt :)

Men hva med VE-8F? er det mye bass og spiller dem høyt på et rom på 10 kvadratmeter? For jeg vil ha noe som er litt kraftigere en det gamle jeg hadde Z-5500.

Lenke til kommentar

Å sende to gigantiske svært tunge høyttalere med posten er ikke så lett nei.

VE-8F vurderte jeg å kjøpe selv en stund, de er nok et steg over dine gamle Z5500, Hvor kraftig forsterker du vil trenge på de er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Er denne http://www.hifiklubb...ker_grafitt.htm bra nok til VE12? og vil VE12 være for store til er rom på 10 kvadrat? blir det sånn at man ikke merker bassen når det er for lite rom?

er det noen andre som har noen anbefalinger for forsterker til VE-8F?

Jeg ble anbefalt Ve 12 til NAD C356BEE. Bør ikke gå for høyere enn VE 12 til f.eks NAD C356BEE med tanke på pris og lyd du vil få. Skal inn på Hifiklubben imorgen for en demostrasjon og høre på NAD C356BEE og VE-8F. For øyeblikket kan jeg ikke anskaffe meg VE 12 på grunn av dårlig plass i stuen. Er 95% at jeg kjøper NAD C356BEE i morgen sammen med VE 8F.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...