Long Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hovedkort: ASUS P9X79 Operativsystem: Windows 7 Professional 64-bit BIOS-versjon: Nyeste Jeg brukte programmet SIW (System Information for Windows) for å lese av temperaturene. Her ser du temperaturen til CPUTIN, som er relativ høy? Har lest rundt på nettet at CPUTIN er visst temperaturen på/rundt CPU-socketen. Er dette sant? Har også fått med meg at folk hevder at det er vanlig med at monitorprogrammer pleier å lese feil temperatur på akkurat denne delen. Er dette feil kanskje? Når jeg bruker AI Suite II, får jeg visst nok helt andre temperaturer. Har også fått høre fra folk at dette programmet leser av temperaturer ca 10 grader under det dét virkelig er. Er dette også riktig? Så kort sagt, er det mest sannsynlig at temperaturen på CPUTIN er feil avlest i SIW? Hvis det i det hele tatt skulle være så høy som 70 grader, så er vel dette ikke så farlig? Alle disse temperaturene er målt mens jeg bare bruker en nettleser. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det er sannsynligvis en sensorfeil, men disse bruker ofte å ligge på usannsynlige verdier. Alt over 90C er så godt som helt sikkert en feil da nødbremsen vil aktiveres før dette punktet. Forandrer verdien seg hvis du åpner kabinettdøren, senker romtempen ol? Prøv også å kjør ett overvåkningsprogram i slengen da flere kan skape konflikter og feilavlesninger. AIsuiteII ligger ca. 10C under "reell" CPU-kjernetemp, men så er det også CPU AIsuite leser av og ikke kjernene, såvidt jeg vet. Resten av verdiene skal stemme sånn noenlunde, dog har AIsuite aldri vært særlig pålitelig på dette området med mine hovedkort. Ta derfor det meste med en klype salt før du ev. får en viss peiling på at avlesingene er konsekvente og noenlunde korrekte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå