Vygotsky Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Hei! Jeg lurer på om Proteinpulver er greit for en som vil ned i vekt? Jeg veier 110 kilo og er 185 (18 år) Jeg trener styrke 4 ganger i uken og joggeren halvtime de andre dagene. Jeg føler jeg får mye proteiner fra kostholdet, men det er veldig vanskelig å få i seg nok proteiner kun ved hjelp av vanlig mat( jeg skal ha ca 190 proteiner) Spesielt ved skole og jobb ! Men, Proteinpulver har jeg ikke mye greie på... Så, hvordan er dette for meg? Vil jeg fortsatt gå ned som normalt i fett? Jeg har prøvd å søke en stund, men finner ingen "gode tråder om dette! Mvh Eirik Endret 9. juli 2012 av The_Rp Lenke til kommentar
fenele Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Så lenge det totale kaloriinntaket er mindre enn det du bruker i løpet av en dag vil du gå ned i fettprosent. Anbefalt inntak når man skal ned i vekt er 2-2.5g protein/kg/dagen der 50% eller mer kommer fra "ekte" mat. 2g karb/kg/dag og 0.8-1g fett/kg/dag. Få i deg raske og trege karbs om morgenen, for eksempel en frukt og havregryn, raske karbs etter trening og fordel resten av karbohydratene på frukt/grønt og minst mulig ris/pasta o.l. Hvis du først skal spise ris/pasta velger du de grove variantene. Når det gjelder proteinpulver kan du supplementere med det til frokost, før og etter trening. Endret 9. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
Vygotsky Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Så lenge det totale kaloriinntaket er mindre enn det du bruker i løpet av en dag vil du gå ned i fettprosent. Anbefalt inntak når man skal ned i vekt er 2-2.5g protein/kg/dagen der 50% eller mer kommer fra "ekte" mat. 2g karb/kg/dag og 0.8-1g fett/kg/dag. Få i deg raske og trege karbs om morgenen, for eksempel en frukt og havregryn, raske karbs etter trening og fordel resten av karbohydratene på frukt/grønt og minst mulig ris/pasta o.l. Hvis du først skal spise ris/pasta velger du de grove variantene. Når det gjelder proteinpulver kan du supplementere med det til frokost, før og etter trening. Ville det da være bedre å kjøpe måltids erstatter? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Spørs hvor mye karbohydrater den inneholder. Mange erstattere inneholder rundt 20-40g per porsjon så hvis du allerede har nok karb per dag er proteinpulver + f.eks nøtter bedre erstattning. Eventuelt proteinpulver, nøtter og frukt som gjør samme nytten. Endret 10. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå