nomore Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hei! Har kjøpt meg oppblåsbar redningsvest(Baltic Argus 150 Winner), men da eg ikke har egen båt tenkte eg å la den ligge i bilen når den ikke er i bruk. Og da vil den kunne bli utsatt for høye temperaturer på sommeren samt direkte sollys om eg er uoppmerksom. Tar CO2-patronen, tablettene eller vesten i seg selv skade av dette? Eg vil naturligvis inspisere vesten fra tid til annen, samt utføre vedlikehold ved behov og anbefalte intervaller. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Skulle ikke tro det sålenge selve den oppblåsbare delen ikke er synlig. Du kan jo legge et handkle over for og unngå sollys, ville ikke la den ligge i en plastpose siden den ikke får luftet seg og kan da få fuktskader/mugg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 For å svare på eget spørsmål, og støtte opp under Nautica sitt innlegg, det har gått bra så langt Vesten blir brukt ca to ganger pr måned, og samtidig inspisert(har tilgang på flere dersom den skulle være defekt). Alt er så langt som nytt, og den ligger bak i lasterommet i bilen min døgnet rundt, nå i ca ett halvt år. Den ligger ikke i direkte sollys, men eg gjør ikke alt for å unngå det. Mao har den nok fått sollys på seg på ett eller annet tidspunkt. Vesten har to indikatorer som viser om patronen eller tabletten er løst ut, og disse viser også grønt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå