usten9 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hei, jeg er 16 år, 1,65 cm høy og veier 47 kg og er rimelig tynn men tar 45 kg på benkpress på maks løft og har nettopp kjøpt inn 5 pakker med protein shake(muscle prep). og lurte på om noen kunne gi meg noe tips om hvordan jeg kan gå opp i vekt og størrelse, håper på og ska kunne ta 60 kg på benken iløpet av 1 år eller mer! håper også på at jeg kan bli 60 kg eller mer iløpet av året! om noen har tid til og skrive ned et mat og trenings program til meg hadde jeg blitt ekstremt glad Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Helmelk, og masse av det. Lenke til kommentar
usten9 Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Helmelk, og masse av det. jeg har dessverre laktose intoleranse og blir kvalm av for mye melk, jeg drikker 2 store glass om dagen fra før av Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Bruk et anerkjent ferdiglagd program, for eksempel tn.no sitt RYP. Å gå fra 45 kg til 60 kg skal nok gå veldig fint på mye mindre enn et år hvis du trener og spiser riktig. Ellers tror jeg ikke du er så tynn. Du er nok passe overvektig når du veier 47 kg fordelt på 1,65 cm, som er mindre enn det siste tommelleddet mitt. 2 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Spis mer av alt, særlig proteiner. Tren styrke. Endret 14. juli 2012 av Phileas Fogg 1 Lenke til kommentar
TXfosh0 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Har selv laktose intoleranse og drikker fint opp mot en liter melk de dagene eg pumper, laktosefri melk vel og merk. Koster ikke mer enn 23 kr elns. Anbefaler også å spise mer generelt, mer egg, havregryn osv. Selv om du tror du spiser masse og ikke klarer å gå opp i vekt, så gjør man ikke det Har kompiser selv som mener de spiser masse, men de spiser langt i fra så mye som meg. Så noen få tips: - Spis mer frukt. - Spis havregryn - Spis egg - Drikk mer laktosefri melk - Kan kjøpe laktosefri proteinpulver - Spis kylling Det skal litt til for å ligge på det som skal for å få muskler, er ikke bare å spise en skive til frokost, en middag som ho mor lager og en kvelds med 2 skiver. Det er langt i fra nok, så pass på å spis en 4-5 måltider fordelt utover dagen. 1 Lenke til kommentar
MrPerfect Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Du vil bli tyngre? Her er regelen: Spis Masse Styrketrening, hardt. Fullkroppsprogram Hvile Gjenta i lang tid. Spis mye mat. Ja sjekk hva ditt kcal bruk ligger paa, via en kalorikalkulator. (GOOGLE) Deretter spiser du 500kcal over det du ligger paa. Altsaa om du skal ha 2000 kcal i lopet av en dag, ligger du paa 2500! Spis mye kjott, fisk, egg osv osv. Mat er tingen hvis du skal vokse!!!!! Naar du blir mett, vent 30 min og spis litt mere. Tunfisk etter trening er bra! Men i ditt tilfelle trenger du ikke pga proteinshakene. Men pass paa og ikke tren for hardt du vokser! Noe annet du lurer paa? Bare si ifra Lykke til! Dette klarer du fint 1 Lenke til kommentar
usten9 Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) tusen takk for mange gode svar, skal bruke de fleste tipsene og spise mye mer enn det jeg bruker og gjøre, jeg har regnet ut at jeg spiser ca 1426.10 kcalhver dag og skal begynne og spise 2210.46 kcal hver dag , og jeg trener full kropps styrke annen hver dag og jeg trener vanlig vis i 1 t 30 min, takk Endret 12. juli 2012 av usten9 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Selvfølgelig kan du øke så mye i vekt, tatt i betrakning at 90% av dette er fett, mens resten er muskler. Da kan du like gjerne ta turen innom Burger King eller McDonalds og spise hva du vil. En 16 år gammel gutt vil ikke legge på seg mer enn noen kilo ren musklatur i året, uansett om treningen og kostholdet er bra. Overdrevent mye mat betyr ikke raskere muskler, bare mer fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå