Kaiamaia Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hvordan finner jeg IP-adressen til nettverket?! Trenger hjelp litt kvikt! Takk for alle som tar seg tid til å svare! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Lokalt: Åpne start, skriv CMD (Windows 7, Vista) eller trykk på kjør og skriv: CMD (Windows XP, Eldre) (trykk ok / enter) Skriv: ipconfig Internett IP: http://wimi.com Lenke til kommentar
Kaiamaia Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Lokalt: Åpne start, skriv CMD (Windows 7, Vista) eller trykk på kjør og skriv: CMD (Windows XP, Eldre) (trykk ok / enter) Skriv: ipconfig Internett IP: http://wimi.com Ja, har gjort det mange ganger...men hvilken av alle de greiene er IP-adressen? :o Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 IPv4 Address Står det hos meg på engelsk. Er en av adapterne du vet du har plugget inn. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Noen av de "what is my ip" sitene på nettet finner også den lokale IP-adressen i tillegg til internett-adressen din. Lenke til kommentar
Kaiamaia Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) IPv4 Address Står det hos meg på engelsk. Er en av adapterne du vet du har plugget inn. Hos meg står det: koblingslokal IPv6 adresseSkjønner ingenting jeg... Endret 9. juli 2012 av Kaiamaia Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Da har du funnet feil. IPv4 følger RFC 791 (Trenger ikke å lese) og privat adresseblokkene er følgende: 192.168.x.y 10.x.y.z 172.16.x.y Så ser du et av de som stemmer så har du det, du kan også gi oss et bilde om du usikker Lenke til kommentar
Kaiamaia Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Her er ett bilde... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Du må la litt høyere opp (på høyresiden er det slikt stolpe) du kan dra. Da burde du se det Lenke til kommentar
Kaiamaia Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Du må la litt høyere opp (på høyresiden er det slikt stolpe) du kan dra. Da burde du se det Takk, haha...ser det nå... Og vet du forresten hvor jeg finner dns1 og dns2? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) DNS 1 & DNS 2 står der i CMD (svartevinduet) om det er satt manuelt, ellerså peker det mot din ruter som har DNS mot din internettleverandør igjen. Altså det jeg sier at din internettlevandør er din DNS, routeren peker bare alt mot dit. Forklaring: DNS er Domain Name System. Du kan se på DNS som et bibliotek, når du (maskinen / ruter) ikke husker hvor noe er, må det slåes opp. Dette skjer ved å spørre mange maskiner rundt om kring i verden (samme som å lete i bøker etter riktig svar). Så, hvis din datamaskin / ruter ikke vet hvor www.vg.no er, så spør den videre. Gjerne mot din internettleverandør (ISP). Dersom du trenger DNS 1 & 2 kan du bruke f.eks Google sin som er: DNS1: 8.8.8.8 DNS2: 8.8.4.4 Endret 9. juli 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Kaiamaia Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Takk, men den funker ikke...altså alt dette skal brukes til å koble en dekoder opp til nettverket vårt...men jeg får det ikke til... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Koble en dekoder til nettverket? Da er det enklere å spørre rett ut Da ting kan være komplisert.. Leverandør og type dekoder? Anbefaler deg forresten å opprette ny tråd! Da spørsmålet har lite å gjøre med opprinlig formålet med denne tråden. Endret 9. juli 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Kaiamaia Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Ja,hehe... Canal Digital og HD 2850ST Lager en ny tråd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå