Gå til innhold

i7-860 2,8 GHz, Socket LGA1156, 8MB., er den bra fortsatt?

Anbefalte innlegg

Skal no kjøpe ein brukt PC med desse spesifikasjonene.

CoolMaster my Tique med 550 WATT HKC USP-5550.

4 GB DDR 3 minne

Sapphire Radeon HD 5750 1GB "Vapor-X"

Intel Core i7 2,8 GHz

Hovedbord:GA-P55-USB3

CD/DVD brenner

1 TB HD Samsun Spinpoint 5400 RPM

500 GB Wester Digital 7200 RPM

Alt dette skal eg betale kr. 3000,- Det er vel eit bra utgangspunkt for seinare oppgradering? Kva får ein for kr. 3000 i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting i nærheten :)

i7-860 sparker fortsatt veldig bra fra seg i spill, HD 5750 er derimot veldig svakt og sliter kraftig med nyere spill i noe høyere enn 720p

Skreiv litt feil. Den hd på 1 tb var ikkje med, men er den verdt 3000?

Min sønn på 13 bruker sine sparepenger på 2000 også må eg spe på 1000. Da har han ikkje råd til det aller beste, men eg skjønner på selger at opplevelseindikatoren ligger på 7,5,7,5,7,4 og 5,9 hd.

Skjermkort kan han spare til annen gang!

Cabinettet er vel ikkje aller siste skrik og poweren samme, men det duger vel?

Det var 6gb minne.

Lenke til kommentar

Han skriver at han har spilt BF3 uten problem.Uansett så trur eg at minn sønn blir fornøyd da han set med min 7 år gamle amd64 pc med Windows XP og 2 GB minne 7600 GS skjærmkort. Han spiller Counter Strike fortsatt, men det er litt flaut når han skal på LAN da :hm:

Lenke til kommentar

i7-860 er ikke bra i sammenlikning med nyere prosessorer men dersom hovedformålet med PCen ikke er relatert til krevende applikasjoner eller spilling så er den nok 'brukbar'. I tillegg så er det ikke et bra utgangspunkt for senere oppgradering ettersom at du da må kjøpe et nytt hovedkort og lignende på bakgrunn av at det ikke produseres nyere prosessorer for X58 hovedkortene.

For cirka 4000,- kr så kan du oppgradere til de nyere prosessorene (Ivy bridge) samt de nyere hovedkortene. Men slik som Arni90 konstaterer så er skjermkortet også veldig svakt noe som vil føre til at den ikke takler nyere spill med høyere grafikkinnstillinger.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Kanskje da, men den andre kan eg hente og den du ref til må eg ha frakt på

Kva betyr 6,00 GB Single-Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)? Er dette bra?

Single Channel høres ikke bra ut i noe tilfelle, 1066MHz DDR CL7 er veldig tregt for nyere Intel-maskiner, men for et AMD-system høres det rimelig greit ut.

Uansett vil man få litt bedre ytelse med å ta ut en minnebrikke med et slikt oppsett så man ender opp med Dual Channel memory.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...