Viccy84 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Nå er det slik at far har ungen (9år) 60% og jeg 40% etter en avtale vi laget da jeg skulle flytte fra byen. Nå har jeg flyttet tilbake for 5 år siden. Jeg har foreldreretten til barnet, men han har vel omsorgen ettersom at ungen bor hos han (?!) Far har også adressen til ungen hos seg. Jeg har spørt om å få guttungen i det minste 50%, men han nekter. Slik jeg har skjønt det dreier dette seg om penger. Han mister barnetrygd/barnebidrag om vi endrer til 50%. I teorien kan jeg bare holde han hos meg den ekstra dagen for å få 50% (av og til går far med på at jeg har ungen den ekstra dagen) . Men hvordan endrer jeg på denne situasjonen? Snakket med han på tlf idag. Å da sa han at jeg kunne få han 50%, men på papirene skulle det stå at han var hos far 60%, så jeg skjønner at dette handler om de pengene han får. Er det enkleste å ta turen innom familierådskontoret, eller? Vennligst kun seriøse svar, takk Mvh Frustrert mamma.. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Det er ikke verre enn å ringe barnevernstjenesten. Om det ikke er dem som gjør det så vet de hvem du skal ringe 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 9. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg beklager at du er havnet i denne situasjonen. Men jeg kan ikke annet enn å si at det er jaggu bra det av og til går denne veien også. For likestillingens skyld. Ellers er det nok bare å gjøre som Mephisto- sier. Ringe NAV/den offentlige instansen som kontrollerer dette nå. 20 Lenke til kommentar
Viccy84 Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Til Sexylubb1 Takk for det. Ja, jeg må si meg HELT enig i deg i den for likestillingens skyld. Det er for mye mødrene får viljen sin i å bare kan styre på, synes det er helt sykt. Men i den saken her så er han bare veldig bestemt, uten å gi meg forklaring på hvorfor. Foruten den samtalen vi hadde der han forsnakket seg slik at jeg skjønte at det var med pengene.. Har ikke lyst å ringe barnevernet. Her jeg bor er NAV et sted, og barnevernet et annet sted, og familiekontoret et.. Men får ringe familiekontoret i morgen å høre kanskje.. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Er det pengene som er viktig for deg også? Siden han har gått med på 50%, men ikke vil ha det på papiret. Hvis det er ønsket om å ha gutten mer, så er vel saken løst for deg? Du får jo det da. Hvis ikke så kontakt familievernkontoret. Men jeg ser ikke helt hvordan dette skal være guttens beste. Om bosituasjonen har vært sånn i flere år, og fungerer fint sånn, så hvorfor ikke fortsette? Det er jo barnets beste som bør være i fokus. Lenke til kommentar
Viccy84 Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Er det pengene som er viktig for deg også? Siden han har gått med på 50%, men ikke vil ha det på papiret. Hvis det er ønsket om å ha gutten mer, så er vel saken løst for deg? Du får jo det da. Hvis ikke så kontakt familievernkontoret. Men jeg ser ikke helt hvordan dette skal være guttens beste. Om bosituasjonen har vært sånn i flere år, og fungerer fint sånn, så hvorfor ikke fortsette? Det er jo barnets beste som bør være i fokus. Nei, pengene for min del bryr jeg meg veldig lite om for å være ærlig. Poenget mitt er at jeg vil ha ungen mer, også på papiret. Nå er det jeg som kjøper alt han trenger av klær, utstyr osv. Han kommer hjem og forteller at han ikke spiser middag (slipper hvis han ikke orker), han får ALT han peker på av bestemor (som bor i huset), han kommer i utslitte og for små klær hver gang han kommer til meg. Han flere grunner også. Så derfor ønsker jeg og han han tilbake til meg. Håper svaret var godt nok:) Mvh Meg Lenke til kommentar
Viccy84 Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Er det pengene som er viktig for deg også? Siden han har gått med på 50%, men ikke vil ha det på papiret. Hvis det er ønsket om å ha gutten mer, så er vel saken løst for deg? Du får jo det da. Hvis ikke så kontakt familievernkontoret. Men jeg ser ikke helt hvordan dette skal være guttens beste. Om bosituasjonen har vært sånn i flere år, og fungerer fint sånn, så hvorfor ikke fortsette? Det er jo barnets beste som bør være i fokus. Nei, pengene for min del bryr jeg meg veldig lite om for å være ærlig. Poenget mitt er at jeg vil ha ungen mer, også på papiret. Nå er det jeg som kjøper alt han trenger av klær, utstyr osv. Han kommer hjem og forteller at han ikke spiser middag (slipper hvis han ikke orker), han får ALT han peker på av bestemor (som bor i huset), han kommer i utslitte og for små klær hver gang han kommer til meg. Han flere grunner også. Så derfor ønsker jeg og han han tilbake til meg. Håper svaret var godt nok:) Mvh Meg Ps. Barnet ønsker selv å få komme mer til meg, det var hans ønske først. Og jeg fant ut hvorfor. Ungen er syltynn, spiser et måltid pr dag (gjerne bare nudler), får drikke brus til hvert måltid om han ønsker det, får sovne til tven på rommet sitt.. Jeg mener at med så frie tøyler han får hos far, så er dette langt fra hans beste.. bestemor sier sitt, far dilter etter. Bestemor hopper med en gang ungen sier hopp! Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Men da er det jammen på tide å kontakte barnevernet!! Dropp hele familievernkontoret, om det er så ille er barnevernet rette instans. Det er ingenting å lure på en gang. Om du mener ungen sulter så er det akutt.. 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Dette minner meg om et yngre søsken av meg. Bare at det er omvendt. Mora skulle ha omsorg. Min far endte opp med å betale alt allikevel. Eneste forskjell var at han betalte barnebidrag i tillegg. Gjør som de andre sier her. Kontakt de rette instansene og få fortgang på det. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hva er det faren bruker disse pengene han får for ungen da? 1 Lenke til kommentar
Viccy84 Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Hva er det faren bruker disse pengene han får for ungen da? Det har jeg også lurt på. Han betaler ikke leie nå når han bor hjemme, han kjøper ikke inn mat, og det er moren som står for alt kleskjøp til ungen. Vet han har hatt noe inkasso, men så mye at hele lønnen går, det kan jeg ikke skjønne. ungen har slutta på sfo også. -så med lønn, barnebidrag og trygd så synes jeg det er merkelig at ungen ikke blir prioritert.. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Syns egentlig at det høres ut som at du burde ta styringa. Som jeg har skjønte det så har ingen av dere offesielt noen foreldrerett siden det virker som om dette er en avtale som er blitt avtalt mellom dere to, så jeg lurer på hva spesifikt du har prøvd for å løse dette mellom dere to? Hvorfor er ikke barnevernet aktuelt? Det er jo klart at du skulle hatt barnebidraget hvis han ikke kan prioritere sitt barn fremfor hva han faktisk bruker pengene på. Barnet vil også bare bli dyrere jo eldre barnet blir, så de kronene man får i barnebidrag vil hjelpe på en del. 1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Synes vi skal stille oss objektivt og huske at nå får vi høre halve historien og ikke hele. Kontakt barneverntjenesten, de vet hva du skal gjøre om det er noe å gjøre. Eller er det kanskje en god grunn til at du ikke vil kontakte dem? 5 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Typisk kvinnfolk. Er det ikke opp til deres egen standard så skrikes det om "mishandling". 5 Lenke til kommentar
vaarblomst Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) -Innhold fjernet av bruker- Endret 16. august 2012 av vaarblomst 3 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) At ungen skal ha ordentlig klær (som i, rene og ikke for små) og ikke sulte, og at faren burde bruke barnebidraget på det det faktisk er ment til, har vel ingenting med "typisk kvinnfolk" eller kvinners standard å gjøre. Nå er jeg forøvrig enig med Mephisto-, vi har bare hørt en side av saken så vi bør ikke ta helt av styr her, men jeg syns også TS bør kontakte barnevernet eller tilsvarende for å finne ut hva hun skal gjøre. Din antakelse står ikke i forhold til konklusjon. Så, typisk kvinner. Er ikke klærne opp til den smak som "jeg" har, så skal far meldes til barnevernet slik at tvang kan brukes. Og når har barnebidraget noengang gått direkte til barnet og ikke inn i totalen i en families økonomi... Endret 10. juli 2012 av norskgoy 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det er vel ikke ett spørsmål om klessmak her, men at klærne faktisk er hele og brukbare. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Godt observert herr flick, faktisk veldig godt observert over et "faktum" som ikke er tilstede. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Allikevel bruker du det som et faktum at det er snakk om klessmak. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Allikevel bruker du det som et faktum at det er snakk om klessmak. Fordi du tror det handler om smak av form og farge betyr det ikke at andre mener det samme. Det er faktisk en smaksak å godta litt grønske på bukse eller ha den med strøket og presset. Eller at en genser er litt liten, eller litt stor, som om det er et alvorlig brudd på barnekonvesjonen. Endret 10. juli 2012 av norskgoy 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå