Gå til innhold

[Løst] Nytt kompakt systemkamera. Maks 4000 kr.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å kjøpe meg et nytt kamera å leke med i sommer, og forhåpentligvis sette i gang en viss interesse for foto. Har lite eller ingen erfaring med speilrefleks, ISO verdier, lukkertid, ulike linser etc. Bruker stort sett min Samsung Galaxy s2 til det meste per i dag.

Det jeg er på utkikk etter:

God kvalitet på bildene (uten å måtte fikle altfor mye med innstillinger)

Lite, portabelt kamera

Grei batteritid

De jeg har sett på nå er:

Panasonic GF5

Nikon 1 J1

Noen tips å komme med? Klarer jeg meg med et "highend" normalt kompaktkamera? Jeg er som nevnt ikke flink til dette, men ønsker å begynne et sted. Selve designet eller hipsterfaktoren på kameraet er ikke av stor betydning.

Takker.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Skal leste i den tråden du linket til.

Ett objektiv høres egentlig ut som en god deal for meg. Tanken var å feks gå for Nikon J1 med det objektivet som fulgte med. Men da er kanskje hele greia med de kameraene vekk?

EDIT: Canon S100 virker jo veldig spennende etterhvert..

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Du går ikke feil med det kameraet, har en Panasonic LX3 som er et tilsvarende kamera og bruker det endel i vanskelige lysforhold "dokumentasjon" og blir stadig overrasket over hvor bra det er på og ta bilder i relative mørke omgivelser.

Bruk innstillingen P og lær det å bruke eksponeringskontrollen samt et fokuspunkt, da får du en lettvint og grei kontroll over kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...