Gå til innhold

[Løst] Nytt kompakt systemkamera. Maks 4000 kr.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å kjøpe meg et nytt kamera å leke med i sommer, og forhåpentligvis sette i gang en viss interesse for foto. Har lite eller ingen erfaring med speilrefleks, ISO verdier, lukkertid, ulike linser etc. Bruker stort sett min Samsung Galaxy s2 til det meste per i dag.

Det jeg er på utkikk etter:

God kvalitet på bildene (uten å måtte fikle altfor mye med innstillinger)

Lite, portabelt kamera

Grei batteritid

De jeg har sett på nå er:

Panasonic GF5

Nikon 1 J1

Noen tips å komme med? Klarer jeg meg med et "highend" normalt kompaktkamera? Jeg er som nevnt ikke flink til dette, men ønsker å begynne et sted. Selve designet eller hipsterfaktoren på kameraet er ikke av stor betydning.

Takker.

Endret av fflex
Videoannonse
Annonse

Takk. Skal leste i den tråden du linket til.

Ett objektiv høres egentlig ut som en god deal for meg. Tanken var å feks gå for Nikon J1 med det objektivet som fulgte med. Men da er kanskje hele greia med de kameraene vekk?

EDIT: Canon S100 virker jo veldig spennende etterhvert..

Endret av fflex

Du går ikke feil med det kameraet, har en Panasonic LX3 som er et tilsvarende kamera og bruker det endel i vanskelige lysforhold "dokumentasjon" og blir stadig overrasket over hvor bra det er på og ta bilder i relative mørke omgivelser.

Bruk innstillingen P og lær det å bruke eksponeringskontrollen samt et fokuspunkt, da får du en lettvint og grei kontroll over kameraet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...