ignoreme Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Noen som jobber i en driftavdeling her? Ser dere virkelig for dere å deploye win8? I don't. Ingen andre på jobben heller. Jesus, dette vil kreve ekstremt med brukeropplæring,. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Forskjellige versjoner gir forskjellig pris Så hvis en versjon er for dyr så koster sikkert en annen ikke mere en at man kjøper den forskjellige versjoner dekker forskjellig behov. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Billig ? 240,- for en servicepack ? Har jo vært helt gratis, XP hadde tre som var gratis. Etter en gratis på W7 syns man at det fikk være nok. Samtidig kobles jo 8 til et meget stort bissniss konsept som vel burde vært selvfinansiert ? Vi har ikke sett enden på dette. Tilpassing til bruk på nye gadgets (vi ikke har sett så mye til enda) og plattformsynk mellom disse og Pc ser MS som en måte å kapre markedsandeler på. Det er sikkert riktig på litt sikt, men det er langt fram mener jeg. Jeg håper de glemmer tvangstankene sine og at de snart forstår at å legge inn annen MS-vare default fører til mistro når valg vanskeliggjøres. Det er bad for bissniss og burde ikke være den drivende kraften..... Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 "And indeed, while ARM-based hardware won't allow users to disable Secure Boot, x86 Windows machines will, as well as making it possible for users to employ their own "Det den siste biten her jeg stiller meg skeptisk til. Klarer ikke helt å se behovet.Hvorfor ikke?Det finnes hundrevis forskjellige OS (mange av disse forskjellige Linux-distroer). Tipper bare et mindretall av disse vil skaffe et ekte sertifikat. Dersom disse skal kunne multiboote ved siden av Windows 8, må de ha et sertifikat, og da er et "self-signed" sertifikat midt i blinken. Mente det som en dårlig ting at man ikke kan boote noe annet en Windows på arm tablets med windows klistremerke. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Forsvinner W7 fra butikkhyllene når W8 kommer i salg? Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Noen som jobber i en driftavdeling her? Ser dere virkelig for dere å deploye win8? I don't. Ingen andre på jobben heller. Jesus, dette vil kreve ekstremt med brukeropplæring,. Ikke på vanlige PCer, men tablets (både RT og vanlig) er interessant. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Blir nok til å skaffe dette på Galaxy Tab 10.1 når noen har porta det. Noe jeg tror vil skje relativt fort. 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg oppgraderer til Windows 8 kun på bakgrunn av ytelsesforbedringene hvorav det er enkelt å skru av Metro slik at OSen blir mer eller mindre helt lik Windows 7. Det eneste argumentet for å ikke oppgradere (for noen) er mangelen på en start-knapp .. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 W8 er laget fro touchscreen, noe som jeg ikke har planer om å kjøpe i nærmeste fremtid, så jeg holder meg nok til W7 noen år til.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 "And indeed, while ARM-based hardware won't allow users to disable Secure Boot, x86 Windows machines will, as well as making it possible for users to employ their own "Det den siste biten her jeg stiller meg skeptisk til. Klarer ikke helt å se behovet. Jeg tror hensikten med secureboot er å hindre rootkit, da sikkert spesielt windows aktiveringsrootkit, ikke for å hindre at folk bytter ut operativsystemet. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Kan artikkelforfatter oppdatere åpenbare feil, som at Windows 8 for server ikke finnes, men heter Windows Server 2012 ? Det reduserer antall Win8 versjoner til 4 istedenfor 8. Bare sånn at dere ikke forvirrer folk enda mere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Selv tror jeg at jeg holder meg til gode, "gamle" W7 - W8 falt ikke helt i smak for min del... 640K ought to be enough for anybody Windows Vista og 7 falt aldri i smak hos meg, så jeg har blitt fast Linux-bruker etter XP. Jeg har beholdt flere XP-maskiner i hus men jeg ser det begynner å bli på tide å skifte ut XP om jeg fortsatt skal gidde å bruke Windows i det hele tatt. Da kommer en slik billig oppgradering fra XP godt med. Forhåpentligvis blir det mulig å hoppe over Windows 9 og 10 og oppgradere billig fra Win 8 til 11 om ca et tiår. Hvis jeg gidder å fortsette med Windows. Personlig blir ikke Windows 8 aktuelt for oss med mindre vi kjøper en God (og som ikke koster skjorta) touchscreen til den stasjonære. Det metroseksuelle grensesnittet er mulig å slå av og så har det vel allerede dukket opp 3. parts startknapper? Berøringsskjermer kommer nok til å bli standarden om et par år. Omtrent som 3D-funksjon og smart-funksjon på TVer. Man kommer snart ikke unna det. Det er fint mulig å bruke Win8 uten berøringsmuligheten. Det kan man ta i bruk senere, hvis man kjøper seg ny skjerm av andre grunner. Selv håper jeg på berøringsskjerm med QuadHD, 30", OLED, 120Hz og 3*12 bit/piksel om ikke så alt for lenge. Endret 10. juli 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Start knappen savner jeg ikke. Men Metro er litt dårlig integrert i Windows 8. Det burde erstattet desktoppen, ikke oppført seg som et eget system. Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 "ARM-baserte enheter, som nettbrett og mobiler enheter får Windows RT." Det har vel aldri vært et tema at mobiler skal kjøre win 8? Er vel Windows Phone 8 som gjelder der ? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Noen som jobber i en driftavdeling her? Ser dere virkelig for dere å deploye win8? I don't. Ingen andre på jobben heller. Jesus, dette vil kreve ekstremt med brukeropplæring,. Vi oppgraderer sjelden på lanseringsdato, men joda, vi kommer nok til å oppgradere til W8. Ser ikke at det vil være et større problem med dette. Spesielt siden det lanseres tablets og bærbare maskiner med touchskjermer med W8, og det blir da teit å nedgradere til W7. Disse touchenhetene (x86) støtter forøvrig Direct Access hvilket gir brukeren full tilgang til bedriftens nett som om han sitter internt på nettet fra hvor som helst i verden, og dette er funksjonalitet man i praksis ikke har i et nettbrett så langt. Med den dock kan et W8 nettbrett bli den eneste maskinen vedkomende behøver. Dette kommer derfor raskt til å bli populært blandt mange av brukerene. Ser da ingen grunn til å stramme tøylene og kjøre W7 på andre maskiner. 1 Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 "ARM-baserte enheter, som nettbrett og mobiler enheter får Windows RT."Det har vel aldri vært et tema at mobiler skal kjøre win 8? Er vel Windows Phone 8 som gjelder der ? Korrekt. Windows Phone 8 benytter Windows RT som støtter ARM. Men vi kan ikke se bort ifra at MS ønsker å få WP8 som benytter Windows 8 på mobiler utstyrt med Intels x86 mobil-cpuer. Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg oppgraderer til Windows 8 kun på bakgrunn av ytelsesforbedringene hvorav det er enkelt å skru av Metro slik at OSen blir mer eller mindre helt lik Windows 7. Det eneste argumentet for å ikke oppgradere (for noen) er mangelen på en start-knapp .. Og for dem er Classic Shell svaret: http://classicshell.sourceforge.net/ Start-meny + ingen Metro når man trykker Windows-tasten (konfigurerbart). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 hva stemmer , er det mulig å unngå hele metro tullet ? Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 hva stemmer , er det mulig å unngå hele metro tullet ? Ja, dersom man redigerer regedit eller bruker diverse programmer. Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 hva stemmer , er det mulig å unngå hele metro tullet ? Absolutt. Du er langt på vei med å bare installere Classic Shell. Endre åpning av filer som er assosiert med Metro apps til desktop programmer, og du trenger aldri å se Metro igjen. Det er helt unødvendig med å endre noe i registeret selv. Det er en nytelse å bruke Win8 RP uten å se noe til Metro, hvis jeg ikke selv ønsker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå