Anzure Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Sitter fast i et ploblem her. Jeg har nettopp (1 måned siden) kjøpt 16GB ram men de virker ikke. Det jeg lurer på er om jeg har bestillt feil ram. Dette er kvikkteringen av PC'en jeg skal sette rambrikkene i. Dette er en link til rambrikkene jeg kjøpte: deal.no/..... (kjøpte 2 brikker med 8GB ram) Altså spørsmålet mitt er, passer rambrikkene? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Udimm og Dimm er ikke kompatibel. De virker ikke om hverandre. Du må kjøpe annet minne. Lenke til kommentar
flipsenated Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Ganske skuffende egentlig. Sendte nøyaktig samme specs til noen her for en stund siden, før brikkene ble bestilt. De sa dem var riktige ^^ 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 UDIMM betyr bare at det er uregistrert RAM, altså slik som vanlig desktop RAM så dette burde funke. Er mulig at hovedkortet ikke takler såpass store brikker også, i allefall hva jeg ser hos Dell når jeg titter på denne serveren. Lenke til kommentar
flipsenated Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Maks RAM er 32 GB, har for øyeblikket 4, noe som er alt for lite. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 UDIMM betyr bare at det er uregistrert RAM, altså slik som vanlig desktop RAM så dette burde funke. Er mulig at hovedkortet ikke takler såpass store brikker også, i allefall hva jeg ser hos Dell når jeg titter på denne serveren. UDIMM er ECC minne , og utifra minnet han har valgt så "burde" det fungere. Men det kan være denne Serveren er sær og "kun" kan ta i bruk visse minnemoduler , skal ikke forundre meg at det er akkurat de som blir brukt av Dell. Pdf'en sier i alle fall kun følgende om minnet : 7.2 DIMMs Supported The T110 II supports the following DIMM types: 1 GB, DDR3 UDIMM, 1333 with ECC 2 GB, DDR3 UDIMM, 1333 with ECC 4 GB, DDR3 UDIMM, 1333 with ECC 8 GB, DDR3 UDIMM, 1333 with ECC Lenke til kommentar
flipsenated Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Japp, jeg så også den PDF-en. Det er at brikkene er DIMM og ikke UDIMM. Burde kanskje sjekket dette først, før 1000,- gikk i vasken... Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Tror dere denne vil passe? Har ikke peiling på sånnt Eller må jeg ha en såkalt "Udimm" og ikke "Dimm"? EDIT: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=90Y3165 Udimm var VELDIG dyrt isåfall. Endret 9. juli 2012 av waremanu Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Du kan ta en titt på en lignende tråd og linken til Bolson lenger ned i tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1426879&pid=19209156&st=0entry19209156 Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 16. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2012 Noen som kan sende link til noen UDIMM ram til meg? (noen som passer denne gangen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå