Gå til innhold

Hjelp med ny skjerm (benQ xl2420t)


oKsidus

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt meg ny skjerm, men får ikke til å bruke den med 120hz i 1920x1080 oppløsning (Det funker i lav oppløsning).

 

Bruker den dual link kabelen, men sliter litt med å installere CDen ettersom jeg må utforske den selv og ikke finner install filene. Leste noe om at man må installere no "inf." filer, men finner de ikke på cden.

 

Noen som vet noe? Bruker gtx580 btw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde nettop å oppdatere driveren gjennom kontrollpanelet på nytt, og da sto det plutselig "benq xl2420t (analog)" i toppen av vinduet (vinduet i kontrolpanelet hvor jeg fant knappen for å oppdatere), det hjalp ikke uanset så stilte drivern tilbake igjen og nå står det som vanlig "generisk php-skjerm".

Vet ikke om det har noe betydning, men skriver det uanset :p

 

Også når jeg starter pcen (eller skjermen da) så står det "input: d-sub" . Skal det ikke stå vga eller no?

Lenke til kommentar

Sjekket hos meg, og på skjermen står det "input: DVI".

I Device manager er den listet som "BenQ XL2420T (Digital)"

 

Usikker på hva som kan være feil.. er vel lite sansynlig at dual link kabelen er defekt.

At den er listet som "generisk php-skjerm" kan kankje tyde på feil med driver...

Lenke til kommentar

hvor finner jeg driveren da? -.-

 

Bortsett fra i kontrollpanelet, som oppdaterte til en eldre driver :p (1.0.0.0)

 

Ser ut som de fleste som har dette problemet har en defekt kabel, eller har kobla den feil.

 

Kabelen er jo brand new, så burde være fin. Og så vidt jeg ser har jeg putta kabeln i det eneste hullet mulig :) (inni hovedkortet, ikke skjermkortet)

Lenke til kommentar

nei skal vell ikke det ettersom den "vanlige" skjerm inngangen ikke funker baki der heller. Skjønte aldri hva den var godt for.. x) (prøvde den først når jeg kjøpte pcen og trodde skjermkorte var ødelagt)

 

Men det er bare 2 innganger baki skjermkortet og begge er til skjermkort. + at det står vga på den inngangen i hovedkortet

Lenke til kommentar

"Men det er bare 2 innganger baki skjermkortet og begge er til skjermkort" :eek:

 

Du skal bruke den dual link DVI kabelen som fulgte med skjermen, og altså ha en kobling rett fra grafikkortet ditt (ikke noen av portene som er bakt inn i hovedkortet) til skjerm.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...