Barista Bob Skrevet 20. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2013 Er vel alment kjent at det starter i 270 b.c.? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 20. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Forskjellen er at Shogun II holdt seg til et land med småklaner som nesten var identiske. I Rome II har vi nesten hele Europa og store deler av Asia som må fylles opp. Det er selvfølgelig et mye større prosjekt, men hvis vi ser på Rome I tror jeg vi hadde nærmere 20 forskjellige faksjoner. Greit nok at mange av de var ganske identiske, men jeg liker å utfordre meg selv og spille de litt mer ubetydelige og vanskelige faksjonene som Numidia, Iberia, Dacia, Thrace og Pontus. 20 virka mye så jeg sjekka Rome TW på wiki. Spillet hadde 11 spillbare factions, men 3 av dem er Romere, som gir 8 ikke-romerske faksjoner. En mer enn Rome 2 TW. Tror faksjonene i Rome 2 TW også vil være langt mer unike og forskjellene mellom faksjonene vil være langt større. Det at alle factions får et eget tech tree for eksempel, flere units i hver faction også tipper jeg. Vi får sikkert låst opp mange nye faksjoner i DLC-pakker. Dette er sikkert hovedgrunnen til at det er så få til å begynne med. Det er mye større rom for utvinning i Rome II enn i Shogun 2. Hvis CA gjør de nye DLC-faksjonene like unike som hovedfaksjonene kommer jeg til å kjøpe de. Det tror jeg nok, de har vært ganske aktive med å lansere nye factions i Shogun 2 via dlc-pakker. De tjener nok gode penger på det så det vil nok være noe de kommer til å gjøre i Rome 2 TW også. Det med familiene blir litt forskjellig fra Rome I tror jeg. Der måtte vi velge Julii, Brutii eller Scipii som egen faksjon, men her blir de implisert i den romerske republikken hvor vi kan velge hvilken familie vi vil støtte osv. Skjønner hva du mener, du kjemper ikke mot andre familier på kampanjedelen, men det er fint at vi får velge mellom flere forskjellige bonuser med Rome. Men synes egentlig det er litt greit at Roma er et rike, så slipper man den indre stridigheten i italia og at hele kampanjen nesten dreier seg om å ta Roma. Her blir man kastet i rollen som den som skal gjøre romerriket stort med engang, og det liker jeg. Visste ikke at spillet startet etter Alexander. Hadde hørt det ville starte rundt år 350bce. Har du info når den ekte datoen er? Har ikke hørt offisiell bekreftelse på dato, og jeg vet ikke om den er annonsert, men om du leser på Macedonia: "Under the leadership of Antigonus Gonatus" http://wiki.totalwar...edonian_Faction Så om man sjekker den personen så får man vite at han styrte Macedonia mellom 277–239 BC. Så 270 BC er ikke usannsynlig. http://en.wikipedia....onus_II_Gonatas Endret 20. februar 2013 av Kron Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2013 20 virka mye så jeg sjekka Rome TW på wiki. Spillet hadde 11 spillbare factions, men 3 av dem er Romere, som gir 8 ikke-romerske faksjoner. En mer enn Rome 2 TW. Tror faksjonene i Rome 2 TW også vil være langt mer unike og forskjellene mellom faksjonene vil være langt større. Det at alle factions får et eget tech tree for eksempel, flere units i hver faction også tipper jeg. Ja du har helt rett. Er så vant til å spille Rome I med Surrectum eller Realism og da er alle de uspillbare faksjonene som Pontus, Skytia, Armenia, Numidia osv med. Det er ekstremt lett å unlocke disse faksjonene ved å edite en tekstfil selv også. Det tror jeg nok, de har vært ganske aktive med å lansere nye factions i Shogun 2 via dlc-pakker. De tjener nok gode penger på det så det vil nok være noe de kommer til å gjøre i Rome 2 TW også. Yep og jeg har kjøpt så og si alt av DLC til Shogun, men tror DLC til Rome II blir mye mer interessant på grunn av de store forskjellene mellom faksjonene. Skjønner hva du mener, du kjemper ikke mot andre familier på kampanjedelen, men det er fint at vi får velge mellom flere forskjellige bonuser med Rome. Men synes egentlig det er litt greit at Roma er et rike, så slipper man den indre stridigheten i italia og at hele kampanjen nesten dreier seg om å ta Roma. Her blir man kastet i rollen som den som skal gjøre romerriket stort med engang, og det liker jeg. Det liker jeg også. Blir spennende å se hvordan de utvikler dette. Lurer på om misfornøyde familier bryter seg ut av republikken eller rebellerer. Indre stridigheter kan fort ta knekken på deg, samtidig som barbarene puster deg i nakken. Har ikke hørt offisiell bekreftelse på dato, og jeg vet ikke om den er annonsert, men om du leser på Macedonia: "Under the leadership of Antigonus Gonatus" http://wiki.totalwar...edonian_Faction Så om man sjekker den personen så får man vite at han styrte Macedonia mellom 277–239 BC. Så 270 BC er ikke usannsynlig. I så fall er det ganske rart at vi ikke får Selukidriket, Egypt og Parthia. Blir litt rart å se en av disse gigantiske faksjonene som nonplayable. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) 20 virka mye så jeg sjekka Rome TW på wiki. Spillet hadde 11 spillbare factions, men 3 av dem er Romere, som gir 8 ikke-romerske faksjoner. En mer enn Rome 2 TW. Tror faksjonene i Rome 2 TW også vil være langt mer unike og forskjellene mellom faksjonene vil være langt større. Det at alle factions får et eget tech tree for eksempel, flere units i hver faction også tipper jeg. Jeg mente jeg spilte med lang flere enn 11 faksjoner i Rome og ganske riktig var det 20 playable factions som åpnet seg etterhvert (var 21 alt i alt med rebels). Syntes såvidt å huske at man måtte runne det med en av de tre romerske statene først, deretter runne spillet med en av de 8 som ble spillbare etter at man hadde runna det med romerne for å tilslutt få åpnet alle. Men som nevnt over så har DLC`er hatt sitt inntog i mellomtiden så det vil vel kanskje ikke gjøres på samme måte denne gang, men derimot bli "solgt" flere faksjoner på sikt istedenfor.. :/ EDIT: Ser av post over at de resterende 9 faksjonene måtte kanskje unlockes manuelt i en txt fil, må tydligvis ha gjort det uten at jeg kan huske det i farten Endret 20. februar 2013 av Thoto79 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2013 EDIT: Ser av post over at de resterende 9 faksjonene måtte kanskje unlockes manuelt i en txt fil, må tydligvis ha gjort det uten at jeg kan huske det i farten Hehe samme gjorde jeg selv. Kan ikke skjønne Scythia ikke var med i vanilla. Det var en av de aller første faksjonene jeg runna. Tror det er en tekstfil hvor alle faksjonene er lista som "unplayble" eller "playable". Visker du bort "unplayable" og skriver inn "playable" tror jeg faksjonen åpner seg. Merkelig at CA ikke bare åpnet alle for oss når det var så enkelt å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 20. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Men det dere må tenke på Hvor mange unplayable factions tror dere ikke Rome 2 TW får? Jeg tror det blir ekstremt mange. Grunnen til at en faction er unplayable er vel at CA ikke har lagt det ekstra arbeidet i faksjonen som en playable faksjon får. De som er unplayable er vel ofte bare kopi/lim fra andre faksjoner? Athen/Sparta blir sikkert en unplayable faksjon under navnet greek city states, men troppene de har vil i stor grad være de samme som Macedonia har. Endret 20. februar 2013 av Kron Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 20. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2013 Uansett håper jeg alle blir åpnet i custom battles. Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 20. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2013 kommer sikkert mod som gjør alle factions spillbar. Gleder meg. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Men det dere må tenke på Hvor mange unplayable factions tror dere ikke Rome 2 TW får? Jeg tror det blir ekstremt mange. Grunnen til at en faction er unplayable er vel at CA ikke har lagt det ekstra arbeidet i faksjonen som en playable faksjon får. De som er unplayable er vel ofte bare kopi/lim fra andre faksjoner? Athen/Sparta blir sikkert en unplayable faksjon under navnet greek city states, men troppene de har vil i stor grad være de samme som Macedonia har. Sparta og Athen tror jeg blir egne små faksjoner i stedet for å bli forent under Greek City States. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Sparta og Athen tror jeg blir egne små faksjoner i stedet for å bli forent under Greek City States. Tiden vil vise. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 Det vil helt sikkert komme flere faksjoner. Uansett vil kartet dekkes med fult av ikkespillbare faksjoner. Den romerske faksjonen vil bare være en. Men når du velger den romerske faksjonen kan du velge mellom 3 familier. I Rome Total War var det 4 romerske faksjoner SPQR, Brutus, Julius, Scipio, slik vil det ikke være i Rome 2. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 kommer sikkert mod som gjør alle factions spillbar. Gleder meg. Det vil bryte med retningslinjene, og derfor være ulovlig. Det vil nok bli en "hardcode", så det vil nok ikke bli mulig heller. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 23. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Den romerske faksjonen vil bare være en. Men når du velger den romerske faksjonen kan du velge mellom 3 familier. I Rome Total War var det 4 romerske faksjoner SPQR, Brutus, Julius, Scipio, slik vil det ikke være i Rome 2. SPQR var ikke en spillbar faksjon, så det var bare 3 spillbare romerske faksjoner i Rome TW, med mindre man endret tekstfila som gjorde uspillbare faksjoner spillbare. Det vil bryte med retningslinjene, og derfor være ulovlig. Det vil nok bli en "hardcode", så det vil nok ikke bli mulig heller. Bryte med retningslinjene? Du vet at Creative Assembly legger opp til og støtter modding av alle Total War utgivelsene? Det har de alltid gjort. På det offisielle TW forumet er det underkategorier for modding av alle utgivelsene, se selv; http://forums.totalwar.com/ Så ikke kom her å si at modding ville brutt med retningslinjene, da vet du ikke hva du snakker om. Endret 23. februar 2013 av Kron Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 Det vil bryte med retningslinjene, og derfor være ulovlig. Det vil nok bli en "hardcode", så det vil nok ikke bli mulig heller. Hvorfor det? Det finnes mod i empire og napoleon som gjør dette. Har de forandret retningslinjene for rome? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 Hvorfor det? Det finnes mod i empire og napoleon som gjør dette. Har de forandret retningslinjene for rome? Nei, faksjoner fra DLC eller fra eksklusivt innhold vil alltid være illegal å unlocke. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Nei, faksjoner fra DLC eller fra eksklusivt innhold vil alltid være illegal å unlocke. For det første er ikke uspillbare faksjoner eksklusivt innhold eller noe som hører til en DLC. For det andre er det på tide at du kommer med en konkret kilde på dine tåpelige utsagn. Endret 24. februar 2013 av Kron Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 For det første er ikke uspillbare faksjoner eksklusivt innhold eller noe som hører til en DLC. For det andre er det på tide at du kommer med en konkret kilde på dine tåpelige utsagn. Hattori, Ottomo, Ikko-Ikki er uspillbare i Shogun 2 om man ikke kjøper dem. Hattori var i begynnelsen kun tilgjengelig for de som kjøpte LE. Det er derfor ulovlig å unlocke dem. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Hattori, Ottomo, Ikko-Ikki er uspillbare i Shogun 2 om man ikke kjøper dem. Hattori var i begynnelsen kun tilgjengelig for de som kjøpte LE. Det er derfor ulovlig å unlocke dem. Ja, men det er ingen som har påstått at det er lov å unlocke eksklusive eller noe som er en del av en dlc, men så var det ikke det som ble sagt heller. Og heller ikke det du påsto. Du påsto at det ville være å bryte retningslinjene å unlocke uspillbare faksjoner uten å ta forbehold på at det kun gjelder de man må kjøpe utenom. Forøvrig så er det en mod som unlocker alle uspillbare faksjoner i Shogun med unntak av de du må betale for å unlocke, så påstanden din er fortsatt på villspor. http://www.twcenter....-Clans-Playable Endret 24. februar 2013 av Kron Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 25. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2013 +1 Kron. Vet ikke om noen her har prøvd darthmod for empire eller napoleon eller shogun, men det skal visstnokk vere en av de beste moddsa av en fyr ved navn darthvader. Moddene er blitt kåret til årets beste flere ganger på moddb.com. Synd at han har gitt seg med modding til rome2, fordi han følte creative assembly jobbet i mot ham. Dette syns jeg er veldig dårlig av ca. De burde oppfordre modding, ikke slå ned/ignorere den. Jeg skal ikke påstå noe, men man kan si at noen mods fikset spillet (etw) opp til det det var meningen at det skulle være i utgangspunktet/fikse kritiske bugs. Påstår ikke dette though, for har ingen kilder/bevis atm og gidder ikke finne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå