Heradon Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Uenig med dere anti-preorderfolka. Har spilt Total War i 10 år nå, jeg vet hva jeg går til og hva jeg kan forvente. Ja det er utrolig mange som går på limpinnen, tiltross for at utviklerne er tvilsomme og lite profesjonelle. Det er viktig å være veldig kritisk, betaler du for alpha. Du burde betale fordi du har tro på produktet, men om du forventer at alpha skal være spillbart eller at sluttproduktet kommer til å bli bra. Ja da er du dum... Det er en grunn til at jeg ikke har brukt penger på War Z og H1Z1 for meg så begge spillene tvilsomme ut. War Z ble utviklet på noen få måneder jeg synes det er helt ubegripelig at folk kjøpte dette spillet. Det var dømt til å feile. Kan umulig være godt gjennomført med at de brukte så kort tid på utvikle spillet, også virket utgiveren veldig useriøse. Derimot har jeg betalt for Minecraft, DayZ SA og Star Citizien. Alle spillene ble kjøpt i alpha-stadiet. Utviklerne av disse spillene har et godt renomme, Mojang som står bak Minecraft var riktignok ukjent, men de hadde et godt produkt allerede ved alpha. Gjorde ikke noe å bruke 20kr på det. Selv om spill som Star Citizien kan bli en flopp så er jeg klar over det, men jeg ønsker å støtte utviklerne. Så langt virker det veldig lovende. Jeg klar over konsekvensene. Gjør meg ikke noe om de bruker lang tid på utvikle heller, jeg er klar over at det kan ta lang tid, og jeg har mye annet jeg kan finne på i mellomtiden. Attila kommer til å være det Rome 2 ikke var. For min del er det trygt å pre-ordre. Så du er enig i at det er en alpha du har kjøpt? Nope, Attila er en polert versjon av Rome 2. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg er ikke særlig erfaren når det kommer til Online-battle. Har spilt et par runder i Empire og Shogun 2, samt litt Co-op. Om det er noen som er gira på litt Online-battle eller Co-op i Attila, så er jeg interessert (Bør vi vurdere å lage en Attila-tråd? For min del fungerer det greit nok å bruke Rome 2 tråden altså.) Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg er ikke særlig erfaren når det kommer til Online-battle. Har spilt et par runder i Empire og Shogun 2, samt litt Co-op. Om det er noen som er gira på litt Online-battle eller Co-op i Attila, så er jeg interessert (Bør vi vurdere å lage en Attila-tråd? For min del fungerer det greit nok å bruke Rome 2 tråden altså.) Blir gjerne med på coop Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Attila kommer til å være det Rome 2 ikke var. For min del er det trygt å pre-ordre. Det tror jeg også, men kun fordi jeg så hvordan det var med Empire og deretter Napoleon. Det er dermed trygt å kunne si at det er hårreisende og helt ute på viddene at de gjør samme greia igjen, med et ubrukelig spill først, og "patcher" det, og utgir samme spillet med en ny historisk vri og et ny tittel på coveret. Jeg forhåndskjøpte Empire. Jeg gikk på en smell. Jeg kjøpte også Napoleon, men ikke før jeg hadde testet det ut først, hvis du skjønner hva jeg mener Etter den runden, så tenkte jeg at nå har de lært. Nå blir det dans på roser heretter. Jeg testet Shogun 2, var fornøyd, og kjøpte det. Det lovet jo bra. Rome 2 ble enormt hypet. Jeg ble gira, og testet det først... Og lot være å kjøpe det helt til nå nylig. Det var jeg veldig glad for, for det var jaggu i Beta praktisk talt, i nesten et år. Det er ikke godt nok uansett hvor mange år man har spilt Total War spillene. Det var NØYAKTIG samme smellen som med Empire, bare enda verre. Rett etterpå, så selger de pokkern meg SAMME spillet i ny innpakning for å tjene ekstra penger, og hiver seg på en helt vanvittig "kjøp denne pakken, nytt skin"-bølgen som alle kapitalist-selskap livnærer seg på, fordi folk er dum nok til å bruke penger på det. Det er akkurat like gale som WoW-fantaster som faktisk bruker hundrelapper og kanskje tusenlapper på MOUNTS. Jeg blir helt paff! Noen som har fått med seg Cities XXL? Samme spillet som for flere år siden, bare patchet. Solgt som et nytt spill i "serien". Det er det Attila er. Det er tull og tøys, og burde vært gratis for alle som har kjøpt Rome 2, og ikke bare som plaster på såret, men fordi det i bunn og grunn er en patch, og ikke et spill som er verdt pengene om man som nevnt allerede har kjøpt spillet (Rome 2). De spillene du nevner har i grunn ingenting med "pre-order" å gjøre. Det er også slik at disse spillene blir solgt som Alpha/Beta, mens det gjør ikke Rome 2, eller Attila. Det blir solgt som et ferdig produkt, men som i praksis er i Alpha/Beta. Man blir med andre ord lurt, og bransjen slipper unna med det, fordi folk er naive. Attila TROR jeg blir bra. La oss for all del håpe på det. Jeg kommer uansett til å boikotte det, fordi jeg allerede har kjøpt Rome 2. Viser det seg at jeg tar helt feil, og spillet skiller seg helt ut fra Rome 2 og er verdt pengene, så skal jeg revurdere det. Det tviler jeg dog sterkt på. 2 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Haha, må le litt her av enkelte folk her inne, men igjen så tenker nok de det samme om meg. Alt i alt tror jeg at det ligger litt i hva folk forventer. Noen priser seg lykkelige at CA er snill nok til å gi ut en nytt spill i Total War serien, uansett hvilken tilstand spillet er i fordi det er jo tross alt Total War vi snakker om her...... mens andre, ja, andre setter faktisk litt krav til spillet om at nå, etter så mange tittler de har "øvd" seg på, må de klare å få de fundamentale iorden. Jeg har også spilt Total War serien, var 11 år når jeg først prøve Shogun 1 og har spilt hver eneste spill i serien til den dag i dag, Så ja hvor skal jeg begynne? Spiller har siden dag en slitt med dårlig/elendig/forferdelig AI, noe som for min del, har tatt ALL gleden vekk ifra spillet. HELDIGVIS, ja HELDIGVIS sier jeg bare, er det folk som helt frivillig bruker sin egen tid, enkelte mange hundre, kanskje tusenvis av timer på å moddet spillet til det bedre, noen enkelte grep som f.eks balansering av enheter for å gi er mer realistisk følese over spiller til mer krevende AI tenking. Såklart kan de ikke fikse de tingene som er hardcoded i spillet men de viser at er er FULT mulig å gjøre det, men ser vi av CA gjør noe av det samme? Nei... 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Hadde vært sunt med en direkte konkurrent til Total War. Det er vel ingen gode alternativer som har samme type gameplay? Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Hadde vært sunt med en direkte konkurrent til Total War. Det er vel ingen gode alternativer som har samme type gameplay? Nettopp, dessverre har vi ikke det. Vi har spill som er fantastiske på hvert område som TW kombinerer og lager en kaos utav. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Attila TROR jeg blir bra. La oss for all del håpe på det. Jeg kommer uansett til å boikotte det, fordi jeg allerede har kjøpt Rome 2. Viser det seg at jeg tar helt feil, og spillet skiller seg helt ut fra Rome 2 og er verdt pengene, så skal jeg revurdere det. Det tviler jeg dog sterkt på. Ja siden når alt kommer til alt her og om det viser seg at Attila er det Rome 2 skulle ha vært (virker veldig sånn på lets plays/reviewsa jeg har sett), så kan man altså bare kaste det originale Rome 2 da Attila er om jeg har skjønt det riktig en stand alone. Ikke vet jeg hvorfor de lanserer det som en standalone istedenfor å implementere alle de positive nye tingene i Rome 2 da men det er vel en markedsstrategi som noen med slips på ett møterom kom fram til ville få inn mest dollars. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Hadde vært sunt med en direkte konkurrent til Total War. Det er vel ingen gode alternativer som har samme type gameplay? Det pleide å være (i mine meget subjektive øyne) fullgode alternativer til TW serien slik som good old Imperial Glory og ett par spill til jeg spilte jeg ikke lenger husker navnene på. 1 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Kan ikke kaste Rome 2 nå som det ENDELIG er spillbart (takke være DEI modden) Greit å ha noe å spille mens alle de hundretusen av betalende BETA testerene av Attilla for rivet seg løst på forumet. Regner med at det vil ta ca 10-15 oppdateringer for å fikse de tingene som egentlig skulle ha vært fikset før spillet ble gitt ut (why use money on internal testing when you have 100 000++ ready testers out there ready to pay to do your job). Balanseringen vet jeg CA kommer til å droppe helt så den delen må vi overlate til moddere.. .....og AI'n for bare gå sin gang. Endret 17. februar 2015 av Bahamut Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Sett fra en positiv side, så betaler vi ikke så mye pr spill som vi gjorde før i tiden Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Sett fra en positiv side, så betaler vi ikke så mye pr spill som vi gjorde før i tiden Det er sant, for 15-20 år siden betalte 600-700kr for et spill ville ha vært over 1000kr i dagens kurs. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Jeg vil heller betale 1000kr for et gjennomført spill enn 400kr for et ræva spill.... Gjennomført spill = større glede = flere spilletimer = koster mindre pr time Ræva spill = mindre glede = færre spilletimer = koster mer pr time Endret 17. februar 2015 av Bahamut 1 Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Sett fra en positiv side, så betaler vi ikke så mye pr spill som vi gjorde før i tiden Dette er jo grunnleggende feil. Før i tiden så kjøpte man et spill, og fikk alt man betalte for. Det vi gjør i dag er å kjøpe en "grunnpakke" med det grunnleggende innholdet som gjør det spillbart. Godsakene som alle ønsker seg og det som kan kalles "mangler" er noe vi må punge ut for utenom. World of Warcraft koster jo strengt talt ikke mer enn noen få hundrelapper det også. Destiny er jo ikke allverdens pris på heller... Eller er det egentlig det? Hva med Gratisspillene? Eller rettere sagt: "gratis"-spillene? Battlefield kostet jo pinadø nesten 500 ved lansering. Hvor mye tror du online-spillere faktisk har brukt i snitt? Jeg tror det er langt mer enn 700kr for å si det sånn. Dette innlegget kan som du sikkert forstår, bli uendelig langt. Alt i alt, så er spill langt dyrere nå enn før. 2 Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Hadde vært sunt med en direkte konkurrent til Total War. Det er vel ingen gode alternativer som har samme type gameplay? Crusader Kings 2 fikk meg til å nesten droppe TW helt. Det er nok ikke helt det samme gameplayet bortsett fra at det skjer på kartet. Der er dog ekstremt dyp gameplay, så det er uendelig mange timer med imperie-bygging og kosing der. TW fremstår som en neddummet kvalp i forhold i det spekteret. Det krever en del tid og dedikasjon for å komme seg over "kanten". Det er ren mestring i starten, så om en ikke er gira på å bruke tid på sette seg inn i det og slite jævlig i starten, så må man vike unna. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg driter i hvilke forbedringer de har gjort i kampaign map, jeg driter i om ai er littebittegranne smartere. så lenge de bruker warscape motoren vil jeg ikke kunne ha noe glede av slagene i spillet, ingen mods jeg har spilt har fiksa dette nok, ingen updates til spillet fra CA har hjulpet. Motoren er feil på det mest grunnleggende, hjelper ikke hvor pen skyskraperen er når grunnmuren er laget av gele. Når det kommer til andre spill som er lingende er jeg enig i at vi mangler dette, Jeg har problemer med grand strategi spill når man da kommer til et slag og må sitte å ikke gjøre noe. Et spill som prøvde seg var Imperial glory, et nå veldig gammelt spill, kom ut lenge før Empire, kanskje ca. samtidig som Medieval 2, satt til Napoleons krigene, den hadde drit bra campaign, en enkel en så klart, ikke noe EU 4 eller Crusdader kings 2, men laget veldig bra, problemet var at hver gang du kom til et slag fikk du lyst til å drepe deg selv og alle du er glad i. Slagene i Imperial glory fikk Empire til å virke episk og perfekt i forhold. Små slag, bare noen få standard lagde slag, ikke noe moral elendig ai osv. Etter den har jeg ikke sett noen spill prøve seg på Total war stilen. 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Fikk prøvd noen få timer med co-op Attila i går. Førsteinntrykket er bra vil jeg si. Noen småting jeg må finne ut av og slikt, men det kommer seg Følte både Campaign og Battle var litt vanskeligere enn Rome II. Kan dog hende dette forandrer seg når jeg blir vant med det nye, Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Fikk prøvd noen få timer med co-op Attila i går. Førsteinntrykket er bra vil jeg si. Noen småting jeg må finne ut av og slikt, men det kommer seg Følte både Campaign og Battle var litt vanskeligere enn Rome II. Kan dog hende dette forandrer seg når jeg blir vant med det nye, Likte spillet, men herregud hvor vanskelig grand campaign var på lett vanskelighets grad, spiller som Gauterene men blir jo skam eid av Danerene etter få runder Endret 18. februar 2015 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Fikk prøvd noen få timer med co-op Attila i går. Førsteinntrykket er bra vil jeg si. Noen småting jeg må finne ut av og slikt, men det kommer seg Følte både Campaign og Battle var litt vanskeligere enn Rome II. Kan dog hende dette forandrer seg når jeg blir vant med det nye, Likte spillet, men herregud hvor vanskelig grand campaign var på lett vanskelighets grad, spiller som Gauterene men blir jo skam eid av Danerene etter få runder Ja det kan du si, jeg spiller med Nerowulf. Vi spiller på normal og som nomader litt nord for Hellas. Vanligvis står fienden i hjembyen sin, men nå kommer de etter deg med gjevne eller overlegne styrker. Vi vurderte nesten å gi oss. Når Romerne kom med flere legioner. Merker at AI'n har blitt smartere. Første kamp ble jeg overrasket av at kavaleriet deres kom plutselig bakfra. Så dem ikke før det var for sent. Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Fortsatt ikke helt klar for å bla opp 3-400,- for en mod, men det frister mer og mer dessverre.. Er jo alltid gøy med total war Har dere merka mye bugs, eller virker det polert? Tidligere har vel bugs ofte blitt mer merkbare jo lengre ut i spillet man kommer, så kanskje litt tidlig å si..? Men ikke mye gøy å komme til turn 100 og så klikker alt.. Også skuffa over at de ikke har lagd nytt kart som inkluderer Norge, vikingspill uten Norge blir jo ikke det samme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå