Bahamut Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Faktisk interessant! (Redigert: ahh... vi må betale ekstra for det, eller pre-order... ikke så bra) Jeg har ikke spilt Rome 2 på en stund. Er alle problemene fikset? Spesielt kamper til sjøs var ødelagt når jeg spilte det. Hvordan er det nå? Hovedproblemet er enda ikke fikset etter min mening, AI er fremdeles dum, spesielt i Siege Battle. Har ikke prøvd meg så mye på sjø kampene så kan ikke svare for dette. Uansett, som nevnt tidligere så anbefaler jeg på det varmeste å ta en titt på Divide et Impera moden, som faktisk gjør Rome 2 underholdende! http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?666607-Download-amp-Installation-Divide-et-Impera-Download-link-1-03a-Jan-11 Men hvor mye bedre er det sammenlignet med ved utgivelsen? Noe må de ha gjort riktig. Hva med ytelsen til selve spillet? Spillet er nå i den tilstanden den skulle ha vært 3 september 2013. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har null interesse for atilla, min interesse for antikken forsvinner når roma blir et keiserrike. Og dukker ikke opp igjen før 700 tallet. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Regner med at Theodoric/Thidrek/Dietrich er selvskreven. Mye mulig at vi ser noe til han rundt år 470 regner med det er han her du mener http://en.wikipedia.org/wiki/Theoderic_the_Great Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har null interesse for atilla, min interesse for antikken forsvinner når roma blir et keiserrike. Og dukker ikke opp igjen før 700 tallet. Der er jeg uenig med deg, rundt 400 til 600 er en av mine favoritt epoker i Europa Derfor gleder jeg meg uansett om det nok er mange historiske feil i spillet elsket Barbarian Innvasion og håper at dette blir en ok opplevelse Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Så lenge folk prøvde å stikke hverandre ned med spyd, er det interessant for min del. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Regner med at Theodoric/Thidrek/Dietrich er selvskreven. Mye mulig at vi ser noe til han rundt år 470 regner med det er han her du mener http://en.wikipedia.org/wiki/Theoderic_the_Great Ja, det er den historiske skikkelsen som er opphavet til de senere legendene som Thidrekssaga og Nibelunglied, som avvek en del fra realiteten. Theodoric ble en slags superheltskikkelse som dukket opp over alt i litteraturen og løste problemer. Her har CA mye å spinne på. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Noen som bruker ekte formasjoner? Ala: Triplex Acies Føler ikke at de fungerer så bra i Rome 2. Har vel mye med å gjøre at spillet har vanskeligheter med å gjennskape datidens utfordringer. Tenkte jeg skulle prøve ut Divide Et Impera-modden. Kanskje den gjør det slik at slike formasjoner er en fordel og ikke en ulempe. Endret 18. januar 2015 av Nerowulf Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Si i fra om moden gjør spillet spillbart. Jeg har ikke prøvd R2 på veldig lenge, men jeg savner slagene og vil spille igjen dersom det er verdt det. Av "ekte" formasjoner prøvde jeg med stort hell en gang å gjenskape følgende: en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Zama Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Noen som bruker ekte formasjoner? Ala: Triplex Acies Føler ikke at de fungerer så bra i Rome 2. Har vel mye med å gjøre at spillet har vanskeligheter med å gjennskape datidens utfordringer. Tenkte jeg skulle prøve ut Divide Et Impera-modden. Kanskje den gjør det slik at slike formasjoner er en fordel og ikke en ulempe. Ekte taktikker, funker dårlig, og spisielt for roma, i virkligheten, funka triplex acies, fordi 1, hastati var brukbare(de er elendige i rome 2) og 2 fordi du slet ned moralen og styrken til motstanderen, funker ikke i rome, da fieden bare utsletter dine hastati uten å bli slitene, så du mister 4-8 enheter, de mister ingen. Det som alltid funker, er bruk de beste enhetene til å stoppe motstanderen, og flank med dårlige enheter. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Formasjoner funker ikke i Rome 2. Fordi enhetene beveger seg synkront. Når de løper mot en fiendtlig enhet. Og mennene i fronten stopper så stopper hele enheten opp. Hele momentumet eller kraften i enheten bare opphører istedenfor for å presse seg igjennom fiendens linjer og dytte dem bakover. Så fysikken i Rome 2 er et problem. Også når en soldat fra enheten din er i en skripta bevegelse kan de ikke avbrutt av andre fiendtlige soldater og det er vanskelig å trekke ut enhete fordi en eller flere soldater er i en skripta koreografi. Når det skjer så hindrer det for at hele enheten skal trekke seg ut, fordi den vil helst marsjere ut fra kampen i en synkronisert og en strukturert bevegelse. Du klarer det nok å få de ut, men du må klikke tusen ganger og det tar litt tid. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Prøvde en kamp med Triplex Acies i går, med Divide et Impera-modden. Funker litt bedre vil jeg si, men fortsatt langt unna fra optimalt. Argumentene som Gunfreak og Heradon kommer med er mye av grunnen for det. Fordelen med Triplex Acies er at du alltid kan forsyne frontlinjen din med ferske soldater. Mens de slitne kan trekke tilbake og få litt hvile (før de går inn i kampen igjen). Nå varer kampene lenger i denne modden, så det er bra. Dog, føler ikke at jeg vinner så mye på å ha "fresh"-soldater kontra "tired". Bedre å bruke alt man kan bruke på å flanke. Jeg har ikke fått prøvd Campaign med den nye modden, men vil tro det er bedre enn vanilla. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Formasjoner funker ikke i Rome 2. Fordi enhetene beveger seg synkront. Når de løper mot en fiendtlig enhet. Og mennene i fronten stopper så stopper hele enheten opp. Hele momentumet eller kraften i enheten bare opphører istedenfor for å presse seg igjennom fiendens linjer og dytte dem bakover. Så fysikken i Rome 2 er et problem. Også når en soldat fra enheten din er i en skripta bevegelse kan de ikke avbrutt av andre fiendtlige soldater og det er vanskelig å trekke ut enhete fordi en eller flere soldater er i en skripta koreografi. Når det skjer så hindrer det for at hele enheten skal trekke seg ut, fordi den vil helst marsjere ut fra kampen i en synkronisert og en strukturert bevegelse. Du klarer det nok å få de ut, men du må klikke tusen ganger og det tar litt tid. I motsetning til hvordan det var i virkeligheten? Selv den mest disiplinerte hæren i verden lot seg ikke kommandere på microvinå, som i spillet. For det første måtte de få med seg endringen i taktikken, og for det andre så måtte de utføre endingen mens de var opptatt med å drepe. Veldig ofte måtte en general virkelig forplikte en enhet til en bestemt taktikk, og så håpe de ikke rotet det til. Altså, jeg er enig i at ikke alt er perfekt, men at det er en viss treghet når det gjelder å respondere på ordrer synes jeg er passende. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Prøvde en kamp med Triplex Acies i går, med Divide et Impera-modden. Funker litt bedre vil jeg si, men fortsatt langt unna fra optimalt. Argumentene som Gunfreak og Heradon kommer med er mye av grunnen for det. Fordelen med Triplex Acies er at du alltid kan forsyne frontlinjen din med ferske soldater. Mens de slitne kan trekke tilbake og få litt hvile (før de går inn i kampen igjen). Nå varer kampene lenger i denne modden, så det er bra. Dog, føler ikke at jeg vinner så mye på å ha "fresh"-soldater kontra "tired". Bedre å bruke alt man kan bruke på å flanke. Jeg har ikke fått prøvd Campaign med den nye modden, men vil tro det er bedre enn vanilla. Nå er det ikke akkurat noen som vet om de faktisk holdt den formasjonen i direkte kamp. I mine øyne virker det som en fornuftig formasjon for bevegelse og manøvrering, men ikke så bra etter nærkontakt med fienden. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Regner med at Theodoric/Thidrek/Dietrich er selvskreven. Mye mulig at vi ser noe til han rundt år 470 regner med det er han her du mener http://en.wikipedia.org/wiki/Theoderic_the_Great Ja, det er den historiske skikkelsen som er opphavet til de senere legendene som Thidrekssaga og Nibelunglied, som avvek en del fra realiteten. Theodoric ble en slags superheltskikkelse som dukket opp over alt i litteraturen og løste problemer. Her har CA mye å spinne på. Håper at de bruker litt stoff fra sagene. De flest folk fra den tiden i skandinavia har vi fått fra sagaene. De brukte jo litt av Arthur legenden i Barbarian Innvasion såe hvorfor ikke. Noe som kan tyde på at de vil værtfall litt vil bruke sagaene er beskrivelsen til Gøterene. http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ATTILA_The_Geatsder de nevner Gizur. http://en.wikipedia.org/wiki/Gizur Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hm, prøvde en medieval mod til Rome 2 nå, og den var elendig, modelene og textruene ser ut om Medieval 2, men du har den eneldige rome 2 motoren, så basicly du spiller en dårligere versjon av medieval 2,(som bare har custom battle) Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Attila virker da lovende: http://www.pcgamer.com/total-war-attila-review/ Kryr vel av bugs de første ukene men så kan det vel muligens bli bra. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Attila virker da lovende: http://www.pcgamer.com/total-war-attila-review/ Kryr vel av bugs de første ukene men så kan det vel muligens bli bra. PCGamer er en av de aller mest upålitelige spillsidene der ute og er avhengig av å gi nærmest utelukkende positive anmeldelser for å tjene penger. Dette gjelder nok mange spillsider, men her snakker vi om en nettsted som selger annonseplass direkte i twitterfeeden sin for å tjene noen ekstra spenn. PCGamer ga også Rome 2 en score på 85%, og som vi alle husker... Total War-spillene ser alltid lovende ut før launch. Ikke pre-order, vær så snill... Eller verre, pre-purchase(!!!) som ser ut til å være eneste alternativ på Steam. Jeg blir å vente til spillet er ute og anmeldt av seriøse aktører før jeg i det hele tatt vil vurdere å kjøpe spillet. Det er neppe spillbart før april/mai uansett. 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Sett på streamene og slikt, og de er veldig på det å selge Pre-order versjonen av spillet. Det tyder jo på at de er usikre på sitt eget spill. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Attila virker da lovende: http://www.pcgamer.com/total-war-attila-review/ Kryr vel av bugs de første ukene men så kan det vel muligens bli bra. PCGamer er en av de aller mest upålitelige spillsidene der ute og er avhengig av å gi nærmest utelukkende positive anmeldelser for å tjene penger. Dette gjelder nok mange spillsider, men her snakker vi om en nettsted som selger annonseplass direkte i twitterfeeden sin for å tjene noen ekstra spenn. PCGamer ga også Rome 2 en score på 85%, og som vi alle husker... Total War-spillene ser alltid lovende ut før launch. Ikke pre-order, vær så snill... Eller verre, pre-purchase(!!!) som ser ut til å være eneste alternativ på Steam. Jeg blir å vente til spillet er ute og anmeldt av seriøse aktører før jeg i det hele tatt vil vurdere å kjøpe spillet. Det er neppe spillbart før april/mai uansett. De var litt uheldig med et par Ubisoft-omtaler, også. http://www.pcgamer.com/a-note-on-disclosure/ Sett på streamene og slikt, og de er veldig på det å selge Pre-order versjonen av spillet. Det tyder jo på at de er usikre på sitt eget spill. Vel, hvem prøver vel ikke å pushe pre-ordersalg? Det gjør vel alle, selv de med bunnsolide spill. Jeg har sluttet med pre-order uansett. Endret 12. februar 2015 av Orwandel Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Attila virker da lovende: http://www.pcgamer.com/total-war-attila-review/ Kryr vel av bugs de første ukene men så kan det vel muligens bli bra. PCGamer er en av de aller mest upålitelige spillsidene der ute og er avhengig av å gi nærmest utelukkende positive anmeldelser for å tjene penger. Dette gjelder nok mange spillsider, men her snakker vi om en nettsted som selger annonseplass direkte i twitterfeeden sin for å tjene noen ekstra spenn. PCGamer ga også Rome 2 en score på 85%, og som vi alle husker... Total War-spillene ser alltid lovende ut før launch. Ikke pre-order, vær så snill... Eller verre, pre-purchase(!!!) som ser ut til å være eneste alternativ på Steam. Jeg blir å vente til spillet er ute og anmeldt av seriøse aktører før jeg i det hele tatt vil vurdere å kjøpe spillet. Det er neppe spillbart før april/mai uansett. Ikke enig i det første, veldig enig i det siste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå