Gunfreak Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Siden det var så mye snakk om Medieval her, Her er en video som viser nærkamp i full plate (video) Snakket også med en historisker venn av meg, så jeg skal lage meg en Norsk hær fra midten av 1200 tallet. Som jeg skal invadere Skottland og senere VERDEN med. Den var informativ, tror mange inkludert meg, har noen missoppfattninger om hvor vanskelig det skulle være å bevege seg i slike rustninger. Etter at jeg begynte å trene grappling/Jiu Jitsu, tenker jeg en del mer på hvordan få folk i bakken istedet for å slå av de hodet. Min første tanke når det gjelder folk i rustning, må jo være å fort komme helt inn i kroppen på de, og få de i bakken. Det virker som det var mer vanlig i virkeligheten enn i spill/film. Det er jo selvsagt farlig å ligge oppå en kar med ryggen eksponert i et stort slag, men hvis du greier å knive han ganske kjapt - kanskje til og med rulle under motstanderen for beskyttelse mens du kniver han - ser jeg det som en grei måte å vinne på. Bra video. Denne litt hvordan det funket i virkeligheten. http://youtu.be/TniDOODI28g 1 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Da har DeI 1.0 (1.02 nå) endelig kommet ut! natt og dag iforhold til det endelige ubalanserte møkken CA har servert oss.. http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?666607-Download-amp-Installation-Divide-et-Impera-Download-link-1-02-Dec-31 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Trodde spill skulle være ubalanserte. Da krever det mer strategi Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Noen som har en mod å anbefale for unlocke factions? Gjerne en på steam. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 anbefaler Blood and Gore DLCen. Den spriter opp og gjør spillet mer realistisk. http://store.steampowered.com/agecheck/app/259800/ Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Ehm. Unlocker den factions? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 nop Ehm. Unlocker den factions? Nei. Men verdt å nevne. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 anbefaler Blood and Gore DLCen. Den spriter opp og gjør spillet mer realistisk. http://store.steampowered.com/agecheck/app/259800/ Realistisk og realistisk, kanskje overdrevet blod er mer realistisk enn ikke noe blod når folk blir stukket med sverd og spyd. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Første exspansion pack til Atilla Total war er allerde annonsert å denne gangen skal vi til Skandinavia! Viking Forefathers!!! Endret 12. januar 2015 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Første exspansion pack til Atilla Total war er allerde annonsert å denne gangen skal vi til Skandinavia! Viking Forefathers!!! Faktisk interessant! (Redigert: ahh... vi må betale ekstra for det, eller pre-order... ikke så bra) Jeg har ikke spilt Rome 2 på en stund. Er alle problemene fikset? Spesielt kamper til sjøs var ødelagt når jeg spilte det. Hvordan er det nå? Endret 12. januar 2015 av Orwandel Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Begynte jeg å lure litt om det kom en Expansion-pack til en Expansion-pack Viking Forefathers ble vel annonsert i november. Er av typen Culture-pack som gir flere units og spillbare factions. Litt rart at de har longships med. Da de ikke ble bygd før 300 år etter Atilla-perioden. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Litt rart at de har longships med. Da de ikke ble bygd før 300 år etter Atilla-perioden. Nå har aldri Total War spillene vært særlig historisk korrekte. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Nettopp. Faksjonene i Total War er suppe kokt sammen av elementer fra forskjellige perioder for å gi et mest mulig stereotypt og dermed salgbart inntrykk av sivilisasjonen det gjelder. Det beste eksemplet er Egypt i RTW, som er basert på hvordan egypterne så ut i New Kingdom-perioden (1550 - 1050 f. Kr.), tusen år før hendelsene i RTW, men det er slik alle forventer at Egypt i oldtiden skal se ut. De helleniserte egypterne fra rundt år 0 ville ikke vært like fargerike og annerledes. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) ZzzzZzzzZzzz. Håper folk har lært av Rome 2 å holder seg langt vekke ifra Attila det første året med BETA testing og heller kjøper det på Steam Salg neste Jul da spillet forhåpentligvis er ute av BETA testingen og faktisk er spillbart ved hjelp av ulike mods... Endret 12. januar 2015 av Bahamut Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Faktisk interessant! (Redigert: ahh... vi må betale ekstra for det, eller pre-order... ikke så bra) Jeg har ikke spilt Rome 2 på en stund. Er alle problemene fikset? Spesielt kamper til sjøs var ødelagt når jeg spilte det. Hvordan er det nå? Hovedproblemet er enda ikke fikset etter min mening, AI er fremdeles dum, spesielt i Siege Battle. Har ikke prøvd meg så mye på sjø kampene så kan ikke svare for dette. Uansett, som nevnt tidligere så anbefaler jeg på det varmeste å ta en titt på Divide et Impera moden, som faktisk gjør Rome 2 underholdende! http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?666607-Download-amp-Installation-Divide-et-Impera-Download-link-1-03a-Jan-11 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Faktisk interessant! (Redigert: ahh... vi må betale ekstra for det, eller pre-order... ikke så bra) Jeg har ikke spilt Rome 2 på en stund. Er alle problemene fikset? Spesielt kamper til sjøs var ødelagt når jeg spilte det. Hvordan er det nå? Hovedproblemet er enda ikke fikset etter min mening, AI er fremdeles dum, spesielt i Siege Battle. Har ikke prøvd meg så mye på sjø kampene så kan ikke svare for dette. Uansett, som nevnt tidligere så anbefaler jeg på det varmeste å ta en titt på Divide et Impera moden, som faktisk gjør Rome 2 underholdende! http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?666607-Download-amp-Installation-Divide-et-Impera-Download-link-1-03a-Jan-11 Men hvor mye bedre er det sammenlignet med ved utgivelsen? Noe må de ha gjort riktig. Hva med ytelsen til selve spillet? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Nettopp. Faksjonene i Total War er suppe kokt sammen av elementer fra forskjellige perioder for å gi et mest mulig stereotypt og dermed salgbart inntrykk av sivilisasjonen det gjelder. Det beste eksemplet er Egypt i RTW, som er basert på hvordan egypterne så ut i New Kingdom-perioden (1550 - 1050 f. Kr.), tusen år før hendelsene i RTW, men det er slik alle forventer at Egypt i oldtiden skal se ut. De helleniserte egypterne fra rundt år 0 ville ikke vært like fargerike og annerledes. Ptolemeisk egypt var like fargerikt som de orginale egypterne, men de var hovedsakelig helllenske. Men hellernerne var veldig fargerike, all middelhavsrikene var fargerike. De hadde stor tilgang div klare fine fargerike pigmenter og de vet hvordan man kler seg med stil. Hellenske phalangites, farget både tuniken og rustingene i farger, inkludert bronse hjelmene Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Nettopp. Faksjonene i Total War er suppe kokt sammen av elementer fra forskjellige perioder for å gi et mest mulig stereotypt og dermed salgbart inntrykk av sivilisasjonen det gjelder. Det beste eksemplet er Egypt i RTW, som er basert på hvordan egypterne så ut i New Kingdom-perioden (1550 - 1050 f. Kr.), tusen år før hendelsene i RTW, men det er slik alle forventer at Egypt i oldtiden skal se ut. De helleniserte egypterne fra rundt år 0 ville ikke vært like fargerike og annerledes. Ptolemeisk egypt var like fargerikt som de orginale egypterne, men de var hovedsakelig helllenske. Men hellernerne var veldig fargerike, all middelhavsrikene var fargerike. De hadde stor tilgang div klare fine fargerike pigmenter og de vet hvordan man kler seg med stil. Hellenske phalangites, farget både tuniken og rustingene i farger, inkludert bronse hjelmene Nå mente jeg ikke fargerike i bokstavelig forstand. Men joda, jeg er enig i at de helleniserte egypterne er minst like interessante som i New Kingdom-perioden, men de ville ikke sett ut som egyptere slik som vi er vant til å se dem i bibel-filmer, og det er nok hva mange forventet. Uansett, som påpekt er TW-serien uhøytidelig moro. Det er ingen grunn til å forvente historisk korrekthet og for de aller fleste betyr det ingenting heller (og for de som er unntaket er det alltid mods). Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Begynte jeg å lure litt om det kom en Expansion-pack til en Expansion-pack Viking Forefathers ble vel annonsert i november. Er av typen Culture-pack som gir flere units og spillbare factions. Litt rart at de har longships med. Da de ikke ble bygd før 300 år etter Atilla-perioden. Er enig syns det er rart at de er med. en liten fun fact er jo at gøteren ikke engang hadde seil på skipene sine i denne perioden, men det var ikke fordi de ikke viste hva seil var men pga de brukter bare båter nær kysten og i elver. Men håper på at legendariske nordiske konger blir lagt til, sagaene har nok av konger som kan daters til den perioden. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Regner med at Theodoric/Thidrek/Dietrich er selvskreven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå