Heilage Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Heh. Steam mener at jeg eier Rome 2, og at det er klart til å bli spilt. Men jeg eier det ikke. (Får heller ikke spilt det). Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Tror det var sånn at man kunne spille det i helgen som var. Kan være noe med det. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Damn, jeg som hadde frihelg og greier. Jaja, får ta det om en uke eller to. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ok, fristelsen ble for stor, startet opp igjen med Medieval 1. Spiller med XL mod, som tilfører mange nye spillbare land og noen nye enheter og bygninger. Med denne moden kan man spille som norge, noe jeg denne gangen startet med. Norge er fattig, har bare en region. Prøvde å bygge opp styrkene mine for å angripe sverige før jeg var konkurs, men sverige bygget styrker i takt med meg. Etter noen hektiske runder sitter jeg nå med Norge, sverige og danmark. Bekjempet 2 opprør og hele veien vert på konkursens rand. Men har hatt mange runder med fred nå, så fått økonomien på bena. Glemte to av dødrene mine i norge, som desverre aldri ble gift å måtte sendes i kloster. Jarlen av sverige har blitt en mann man ikke kan stole på, så jeg tør ikke lenger la han forsvare sverige, har sendt han til den ytterste spiss av danmark hvor hans svoger kongen av norge (giftet bort en datter til jarlen i håp om å øke hans lojalitet, dette virket bare en liten stund) har ett tett øye med han. Ahh... de har fjernet så mye av total war sjelen i de nyere spillene. For all del, mange ting har blitt bedre, men herre gud så koselig dette spillet er. Må også nevne at musikken er helt fantastisk, men litt usikker på om dette er ny musikk fra moden? Spiller i win 8, funger greit, men får ikke forandret grafikk oppløsning vekk fra 640*480 som hehe er litt vel lavt, men funger Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Tviholder på Total war: Rome 1 selv. Elsker følelsen spillet gir. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Rome 1 var og er fantastisk. Spilte det siste forrige helg. Men jeg røk akkurat på R2, så får vi se om det duger. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Siden det var så mye snakk om Medieval her, Her er en video som viser nærkamp i full plate Snakket også med en historisker venn av meg, så jeg skal lage meg en Norsk hær fra midten av 1200 tallet. Som jeg skal invadere Skottland og senere VERDEN med. 2 Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Siden det var så mye snakk om Medieval her, Her er en video som viser nærkamp i full plate Snakket også med en historisker venn av meg, så jeg skal lage meg en Norsk hær fra midten av 1200 tallet. Som jeg skal invadere Skottland og senere VERDEN med. Den var informativ, tror mange inkludert meg, har noen missoppfattninger om hvor vanskelig det skulle være å bevege seg i slike rustninger. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Så den videoen på Reddit for litt siden, utrolig imponerende hvor bevelige de rustningene er. Skal også nevnes at dette er senmiddelalder. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Så den videoen på Reddit for litt siden, utrolig imponerende hvor bevelige de rustningene er. Skal også nevnes at dette er senmiddelalder. Ja denne typen var siste mote rett før renesansen, ca samme type brukt under rose krigene, så denne er enda senere enn den brukt under 100 års krigen Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Ja, det er en masse seiglivede myter om riddere som var så tunge at de ikke klarte å reise seg hvis de falt fra hesten. Selv om man blir fortere sliten i platerustning enn uten har man fortsatt god bevegelighet, noe annet ville vært selvmord. Man kan både løpe og stupe kråke i platerustning fra senmiddelalderen. Jeg leste Thorvald Steens "historiske" roman "Konstantinopel" for noen år siden. Det var tydelig at han hadde gjort lite research da han hadde en scene med en ridder i så tung rustning at han ble heist opp på hesten med kran, og dette til tross for at romanen er satt til 1100-tallet, århundrer før man fikk platerustninger. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Gjør mitt første forsøk på grand campaign nå (på hard difficulty). Har gått stort sett bra til nå, og forsåvidt greit enda. Men ettersom imperiet blir større øker jo problemene. Jeg er nå på høyeste imperienivå og begynner å slite med korrupsjon. Har 87,6% korrupsjon (med alle teknologiene utviklet). Finnes det andre måter å redusere denne på? Ellers har jeg hatt planer om å bygge om de fleste byene mine nå. Er vel ikke noe vits med bygninger som gir +growth lenger? EDIT: Har ikke hatt civil war enda, så kan redusere corruption en del ved å velge empire. Endret 27. oktober 2014 av Uncle Scrooge Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Alt dette snakket om middelalderen fikk meg til å spille medieval 2, 13 timer på et par uker(hvor jeg nesten ikke har vært på pcen) Samt malt Norske middelalder figurer Spydmenn. Riddere. 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Flotte saker. Ville datert den hæren der til 1200-tallet utfra utstyret. Ser at du også har fått med deg at hjelmer med brem var spesielt populære i Norge i perioden. Har en mistanke om at du har basert deg på Medieval Scandinavian Armies 1000-1300 fra Osprey Publishing... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Har ikke boka, (sett og lest litt utdrag fra den på nett) skal kjøpe vol 1 og 2. Riktig de er fra 1200tallet, Dette er en "what if" hær der norge invaderer Skottland for fult i 1260tallet. Var jo en ekte krig mellom norge og skottland da, men den var liten(norge var ikke fullt inni den) Så planen er hva om norge gikk for fullt inn i krigen. Den skotske hæren er ca. lik, eneste forskjellen er at jeg skal ha noen unike highlanders and galowglass på skotsk side(ikke braveheart highlander så klart) ' De fleste hærer på den tiden så ca. like ut, riddere og mounted sergants, spearmen, crossbowmen/archers og foot knights. Eneste forskjellen er hvor mye riddere vs infanteri hæren hadde. Jeg tenker 30% hester for den norske hæren da riddere og adelen aldri sto like høyt i norge som resten av europa på den tiden. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Riktig, men hvis du leser de bøkene påpeker forfatterne også at utfra kildene virker det som om hjelmene med brem rundt var spesielt populære i Norge og også ble brukt av riddere. Det er i grunn morsomt hvor mye skottene har blåst "slaget" ved Largs ut av sine proporsjoner og fremstilt det som om man her stoppet den norske invasjonen av Skottland. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Riktig, men hvis du leser de bøkene påpeker forfatterne også at utfra kildene virker det som om hjelmene med brem rundt var spesielt populære i Norge og også ble brukt av riddere. Det er i grunn morsomt hvor mye skottene har blåst "slaget" ved Largs ut av sine proporsjoner og fremstilt det som om man her stoppet den norske invasjonen av Skottland. Sto det noe %vis hvor mye kavaleri som ble brukt av de skandinaviske hærene? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg husker ikke, men det er bred enighet om at riddervesenet aldri ble like viktig i Norge som i Sverige eller Danmark, mye pga. at topografien ikke lå til rette for ridderhærer. I Norge videreførte man leidangen i stedet, som var bedre tilpasset et land med lang kystlinje, mange fjorder og - kanskje aller viktigst - få åpne sletter. Det var også andre fordeler med det, som at man fikk et mindre føydalt og mer sentralisert samfunn enn hva som var normalen i Europa. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Total War: ROME II - Caesar in Gaul (DLC) https://www.humblebundle.com/gift?key=7EuxrZdUdRbHpYmF Førstemann til mølla. Krever såklart at man eier Total War: ROME II, noe jeg ikke gjør Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Siden det var så mye snakk om Medieval her, Her er en video som viser nærkamp i full plate (video) Snakket også med en historisker venn av meg, så jeg skal lage meg en Norsk hær fra midten av 1200 tallet. Som jeg skal invadere Skottland og senere VERDEN med. Den var informativ, tror mange inkludert meg, har noen missoppfattninger om hvor vanskelig det skulle være å bevege seg i slike rustninger. Etter at jeg begynte å trene grappling/Jiu Jitsu, tenker jeg en del mer på hvordan få folk i bakken istedet for å slå av de hodet. Min første tanke når det gjelder folk i rustning, må jo være å fort komme helt inn i kroppen på de, og få de i bakken. Det virker som det var mer vanlig i virkeligheten enn i spill/film. Det er jo selvsagt farlig å ligge oppå en kar med ryggen eksponert i et stort slag, men hvis du greier å knive han ganske kjapt - kanskje til og med rulle under motstanderen for beskyttelse mens du kniver han - ser jeg det som en grei måte å vinne på. Bra video. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå