Heradon Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Tja. Man kan bygge eller øke garnisonen, men det er både en kostbar og en ikke-varig løsning. Tilslutt må man slåss mot rebels. Pleide å tømme byen for soldater og vente på at rebels tok over, så tok jeg over byen i neste turn. Sykt irriterende. Jeg slo på fullt med taxes, da stagnerte befolkningen + ekstra income til å betale for garrison. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hmmm kan ikke huske og kunne dismounte infanteri av chariots i Empire? Høres uansett ut som glimrende flankestyrker på lik linje med kavaleri. Tar foresten spillet sted samtidig som Rome 1, altså starter i 270 f.kr? Må være genialt å kjøre igjennom fiendens linjer med chariot, du vil jo lage hull i linjene og fienden vil ha massiv tap når du kjører ned hele bataljonen. Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Mount/Dismount har vært med i TW helt siden Empire, så syns ikke det er så overraskende. Har knapt rørt noe etter Medieval II, så for meg er dette helt nytt Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Chariots var veldig risikabelt i Rome 1. Det skulle ikke mye til før generalen falt om, så du måtte være veldig forsiktig. Ofte måtte jeg holde generalen min helt unna slaget fordi han døde så fort. Likevel var Britannia en av mine favoritt faksjoner så jeg vurderer sterkt å starte som Irceni under min første Rome 2 campaign. Vi får se om det kommer andre spennende faksjoner. Andre campaigner jeg likte veldig godt var Persia og Egypt. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Da er Gaul annonsert: 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Litt mer om Gaul her: http://wiki.totalwar.com/w/Total_War:_Rome_II_-_Arverni_Faction Da er det tre faksjoner igjen, rimelig sikker på at Egypt og Greece er to av dem men tiden for vise Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Slaget ved Teutoburg. Nye bilder kom i dag. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Slaget ved Teutoburg. Nye bilder kom i dag. Wow! Lenke til kommentar
latslask Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Wow, dette så kult ut, kanskje det endelig blir en ok taktikk å legge seg i bakhold. Lenke til kommentar
Moridin82 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Ser utrolig bra ut! Gleder meg Endret 19. februar 2013 av Moridin82 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Litt mer om Gaul her: http://wiki.totalwar...Arverni_Faction Da er det tre faksjoner igjen, rimelig sikker på at Egypt og Greece er to av dem men tiden for vise Noe med Egypt definitivt, men Hellas kan du bare glemme. Vi har Macedonia, og en spillbar gresk provins rett ved siden av provinsene til Macedonia vil ikke skje. Tipper de 2 siste er en i Nordøst Afrika(Egypt) og en i Nordvest Asia. Faren til Alexander den store av Macedonia endte datidens makter Athen og Sparta før dette spillet tar plass. Og Macedonias herredømme i denne regionen ender ikke før Roma beseirer dem. Mange mener de 2 siste er: http://en.wikipedia.org/wiki/Parthia http://en.wikipedia....olemaic_Kingdom http://www.youtube.com/watch?v=gwYMpvRbwV4&list=UUQz4NOHVL7QhPYjeu6HJScA&index=7 Endret 19. februar 2013 av Kron Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Ja mye mulig det. Kan jo hende at det kommer en spillbar faksjon til i Afrika sammen med Egypt som i Rome 1 (Numibia i vest Afrika var det vel?). Men hadde nok foretrukket en faksjon i nord-vest Asia som du sier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Ja mye mulig det. Kan jo hende at det kommer en spillbar faksjon til i Afrika sammen med Egypt som i Rome 1 (Numibia i vest Afrika var det vel?). Men hadde nok foretrukket en faksjon i nord-vest Asia som du sier. Det er også et stort tomrom nord for Macedonia. Så kan fort komme noe der også, men usikker på hva. Kanskje disse? http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia Endret 19. februar 2013 av Kron Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg føler meg ganske sikker på at de to neste må bli Egypt/Ptolemaic Kingdom, Selucids eller Parthia. Ser man på kartet over hva som har kommet ut til nå er alt for lite av det til Øst - det er store huller som må fylles. Spillbare factions har vel gjerne verdt spredd en del utover hele kartet i alle TW. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Det er sikkert også +1 faction med limited edition/collectors, og flere factions vil mest sannsynlig også komme med dlc. Disse som nå blir avduket er standard editions factions. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hvorfor er det så utrolig få faksjoner? Det må da være langt flere faksjoner enn dette? Egypt må bli en faksjon og Partia. Hvis spillet starter før Alexander den Store er det forståelig at ikke selevkideriket ikke er med. Det er også forståelig at vi ikke får diverse romanske familier som i Rome. Hmm... mye av dette får vi sikkert i DLC og tilleggspakker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hvorfor er det så utrolig få faksjoner? Det må da være langt flere faksjoner enn dette? Hvis spillet starter før Alexander den Store er det forståelig at ikke selevkideriket ikke er med. Det er også forståelig at vi ikke får diverse romanske familier som i Rome. Synes ikke det er så få med tanke på arbeidet som ligger bak hver faksjon. Og til forskjell fra for eksempel Shogun 2 med 9 faksjoner, så er forskjellene mellom faksjonene i Rome 2 mye større. Her må units og tech trees lages individuelt og det kreves mye mer arbeid i blant annet balansering. Shogun 2 er jo bare copy/paste mellom faksjonene. 8+1 faksjon i release tenker jeg, så blir vi servert flere i dlc-pakker senere. Spillet starter etter Alexanders død. Og vi får flere romerske familier, 3 for å være eksakt. As a playable faction, Rome benefits economically from its excellence in metalwork, enjoys enhanced military development, and can exploit the masses in order to maintain public order. Furthermore, the player will choose to conduct the affairs of Rome as the head of one of three great Roman houses: The Julia, The Cornelia, and the Junia, each of which brings further economic, military and cultural benefits Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Håper det blir enda bedre å spille co-op; at spillet ikke mister sync osv. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Synes ikke det er så få med tanke på arbeidet som ligger bak hver faksjon. Og til forskjell fra for eksempel Shogun 2 med 9 faksjoner, så er forskjellene mellom faksjonene i Rome 2 mye større. Her må units og tech trees lages individuelt og det kreves mye mer arbeid i blant annet balansering. Shogun 2 er jo bare copy/paste mellom faksjonene. 8+1 faksjon i release tenker jeg, så blir vi servert flere i dlc-pakker senere. Spillet starter etter Alexanders død. Og vi får flere romerske familier, 3 for å være eksakt. Forskjellen er at Shogun II holdt seg til et land med småklaner som nesten var identiske. I Rome II har vi nesten hele Europa og store deler av Asia som må fylles opp. Det er selvfølgelig et mye større prosjekt, men hvis vi ser på Rome I tror jeg vi hadde nærmere 20 forskjellige faksjoner. Greit nok at mange av de var ganske identiske, men jeg liker å utfordre meg selv og spille de litt mer ubetydelige og vanskelige faksjonene som Numidia, Iberia, Dacia, Thrace og Pontus. Vi får sikkert låst opp mange nye faksjoner i DLC-pakker. Dette er sikkert hovedgrunnen til at det er så få til å begynne med. Det er mye større rom for utvinning i Rome II enn i Shogun 2. Hvis CA gjør de nye DLC-faksjonene like unike som hovedfaksjonene kommer jeg til å kjøpe de. Det med familiene blir litt forskjellig fra Rome I tror jeg. Der måtte vi velge Julii, Brutii eller Scipii som egen faksjon, men her blir de implisert i den romerske republikken hvor vi kan velge hvilken familie vi vil støtte osv. Visste ikke at spillet startet etter Alexander. Hadde hørt det ville starte rundt år 350bce. Har du info når den ekte datoen er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå