Bahamut Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Uansett hvem som har skylden så forandrer det ikke saken av Rome 2 er ræva.... 2 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Helt enig og jeg er veldig lei av å se folk klandre activision for at blizzard har gjort wow så "dårlig". Alltid skal man skylde på de store utgiverne bak utviklerne, uten et fnugg av bevis. Selskap som blizzard og Ca får et gratis get out of jail free card hver bidige gang. Nå spiller jeg ikke WoW selv, men jeg har alltid ansett Blizzard som en upåklagelig utvikler. Det er ingen som mener at SEGA skal få all skyld for problemene med spillene til CA, men jeg er 100% sikker på at TW-serien ville fått en stor opptur dersom CA ble kjøpt opp av en annen utgiver... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Er Rome 2 spillbart nå? Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Er Rome 2 spillbart nå? Eh, de har knapt gjort noe med spillet siden det ble utgitt for en måned siden. Et par patcher verdt 100mb er alt som er kommet spillernes vei så langt. De kan justere og fikle med balanse osv men de kommer aldri til å fikse spillet på et sånt nivå at det blir det dype og engasjerende spillet som ble lovet oss. CA/Sega har rett og slett blitt bevist, med nesten utrolig tyngde at de er en gjeng løgnere. 4 Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Det er ikke sant det du sier. Patchene har gjort mye. Spillet funker kjempefint hos meg. 1 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 @Kontorstol her er det folk som opplever det som et bra og velfungerende spill; jeg gjør ikke det, og ble dypt skuffet over det etter å ha fulgt utviklingen tett. Du får velge hvem du velger å stole på. 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Da gidder jeg ikke å laste det ned på nytt. Har heldigvis mye skolearbeid som må gjøres. 2 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Du kan alltids lese patch-notes enten via steam eller de offisielle forumene for å få en ide om hva det er som blir gjort. Patch 3: http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_3 Oppdatering angående Patch 3: http://forums.totalwar.com/showthread.php/95274-Patch-3-Beta-now-available-updated-25-09?p=829243&viewfull=1#post829243 Det man gjør nå kan defineres som betatesting. De har patcher inne for betatesting i en ukes tid før den rulles ut til de som ikke har valgt å være med på betatestingen (dette kan man velge inne på Steam, Rome 2/Properties). Det sier seg selv at spillet ikke er ferdig, dette er for øvrig ganske vanlig for Total War utgivelser. Det som svir mer enn bugs/ubalanser/vakum av identitet hos de forskjellige faksjonene og null humor i spillet er at det har vesentlige mangler og forskjeller i negativ forstand fra hva som har blitt vist både i alfaversjoner rundtom på konvensjoner og i demoer for pressen. YouTube dokumenterer godt at utviklere har snakket usant ved flere anledninger hva angår detaljenivået (feks internpolitisk) i spillet og har skrytt kamp-motoren og AIen opp i skyene. Det mangler rett og slett dybde. De sier det er 700 forskjellige enheter i spillet. Men da inkluderer de faksjoner som man ikke kan spille som + de nevner ikke at mange for å ikke å si de aller fleste enhetene er Copy & Paste nesten uten unntak. Barbarerne har utrolig tynt utvalg, og det er rett og slett kjedelig. Romerne har det som føles ut som det rikeste utvalget, de har feks flere typer legionærer uten at forskjellene er særlig store estetisk sett, og bare et par stats-poeng skiller dem med tanke på hva de kan gjøre. Det er litt livløst og de romerske troppene mangler de verdenskjente Centurionene. Bare det å lage et spill med det Romerske emperiet i fokus og ikke ta med disse er sløvt; Det låner seg til Copy & Paste teorien tidligere, siden de fleste enhetene opererer med den samme strukturen med tanke på hvilken offiserer som er til stede. Det er alt for mye å ta tak i og jeg føler at jeg ikke får gitt et nøyaktig nok bilde til å vise hvor mange hjørner som er kuttet og hvor sløvt alt virker. Dette skulle være flere skritt fremover for serien, dette skulle være det største, det mest innovative og det mest imponerende Total War-spillet til dags dato. De har rett og slett underlevert noe til de grader; og hva angår innovasjon finnes det nesten ingenting å nevne. De har endret måten hærer/generaler fungerer og de har et provinssystem som fungerer på en litt annen måte enn i tidligere spill; dette er ment å gjøre landområdene enklere å styre. Det er et forsøk på streamlining av økonomi og logistikk aspektet av spillet. Diplomatisystemet, internpolitikk/familie/intriger osv er like hjernedødt som det alltid har vært; bare at i Rome 2 skulle dette være i fokus, og være et aspekt som spilleren måtte følge med på når man spiller; dette å balanse rivaliserende familier og senatet. Det er rett og slett en non-faktor i Rome 2; så et vesentlig steg tilbake fra Rome: Total War. Nå må jeg stoppe meg selv. Ellers blir jeg sittende å skrive. Endret 29. september 2013 av Brawler 3 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) SEGA told CA their games had "too much content" *link with proof* Så dette på det offisielle forumet akkurat nå: http://gamasutra.com/view/feature/169354/how_creative_assemblys_process_.php?print=1 /facepalm Det er kanskje ikke så overraskende at det kommer DLC når de har satt harddiskplass-kravet til 30GB og spillet på utgivelsesdagen var 18.9GB. Endret 29. september 2013 av Brawler Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Uten at jeg skal forsvare hvordan spillet ble sluppet, må jeg bare få kommentere noe. Desverre så er det en slik trend at spill blir sluppet før de er modne, bare se hvordan ubisoft voldtok en av mine favorittserier gjennom tidene, HOMM-serien. Men, utviklerene fikk også lappet det sammen til å bli en av årets spill for min del. Du sier at du er skuffet over at det ikke var 700 unike units i spillet, hva forventet du deg egentlig? Hvor mange unike komboer kan du lage av ranged, infanteri og cav? Mangfoldet i enheter er mye bedre enn hva det har vært de siste total war-spillene. Når det kommer til AI, så er jeg ikke skuffet i det hele tatt, den har overasket meg ved flere annledninger. (For eksempel når de stammene som bor i dagens Portugal kom med en enorm hær fra intet og tok halve Italia fra meg). Allierte fraksjoner funker jo også kjempebra, jeg har hatt mange episke slag med en alliert flåte og min hær som tar store kystbyer. Men, jeg skal også være enig i at spillet burde ha hatt minst 6 månder til i utviklerstadiet. Spillet er en perle, og vi skal være glade for at CA patcher det. Jeg tror også mye av fanbasen hadde litt fantastiske forventninger til spillet. Jeg personlig forventet meg en oppdatert variant av det første, og fikk det jeg ønsket, om så ikke helt polert. Desverre så har det også blitt populært å hate spillet, istede for å bidra på en mer positiv og konstruktiv måte. 3 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg skjønner at mine erfaringer skurrer for deg, men siden du erkjenner at spillet ikke er ferdig tar jeg det andre du sier med en klype salt: Det er ikke sant det du sier. Patchene har gjort mye. Spillet funker kjempefint hos meg. Når de bruker 700 enheter som en del av markedsføringen for spillet; se Rally Point Episode 5 så er det klart jeg forventer 700 <enheter>. Dersom CA ikke lever opp til sin egen PR, er det min skyld? Ikke slik jeg ser det. Selv ikke i Custom Battle Mode-delen av spillet gir de spilleren tilgang til den fulle 'rosteren' av enheter som spillet har skrytt på seg. Følelsen av variasjon er minimal over de typene tropper man faktisk får lov å disponere. Jeg er usikker på utgangspunktet ditt for å forsvare spillet. Er det nok for deg at spillet er tilnærmet et status quo sammenlignet med Rome: Total War? Det er faktisk også mindre innholdsrikt i noen aspekter slik som drakampen internt mot senatet (SPQR) i Rome: Total War, og der hadde Senatet også egne hærstyrker. Fulgte du intervjuene/informasjonsstrømmen som ledet opp mot utgivelsesdagen og kan med all ærlighet si at du ikke er skuffet? Har du sett grafikknivået/skarphet mellom Shogun 2 Ultra og Rome 2 Extreme sammenlignet med Rome 2 Alpha? Jeg må klø meg i hodet; men konstaterer at alt det vi skriver er subjektivt og er røffe gjengivelser av hvordan vi selv har opplevd spillet trolig med helt forskjellige forventningsnivå. Endret 29. september 2013 av Brawler 2 Lenke til kommentar
HMKongen Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Er Rome 2 spillbart nå? Rome 2 er overhode ikke spillbart. Her bommer Mildir og enkelte andre grovt. Det er helt korrekt som Brawler og Bahamut påpeker at spillet skal man holde seg langt unna. Rome 2 feiler kraftigere en vest-Romerriket selv gjorde på sine siste dager. CA har med Rome 2 tatt alle aspektene med Rome og Medieval 2 som fungerte bra og hadde om ikke så alt for mye, iallfall en viss dybde. Disse egenskapene med total war serien har CA med Rome 2 enten rett og slett fjernet! Eller forenklet, strømlinjeformet og neddummet så mye at det er ikke vits å bry seg om i det hele tatt. Det har rett og slett ikke noe innvirkning på spillet om du bryr dem om det eller ikke. Eksempel på dette er teknologisystemet, ideen er riktignok ikke så ille. Det er bare gjennomføringen som er så simpel og elendig at det hele blir latterlig. Har er det ingen tunge prioriteringen eller micromanagement, det eneste rasjonelle å gjøre er rett og slett å trykke på «Mercenary Auxiliaries/Professional soldiery» og det var det. (Akkurat som Empires «fire by rank») Ikke noe mer å bry seg om de neste 50 turene! 50 turer som forresten innebærer mange timer bare i venting på simuleringene mellom hver tur. Akkurat det samme har skjedd med nesten alle aspektene på Campaign Map. Det er i grunn ingen annen ting å gjøre der en å flytte på hærene. Selv langt ut i «spillet» tar en tur typisk 30 sekunder, så nye 3-4 min med venting. Et annet eksempel er det som nokk hadde mest dybde og micromanagement ved de tidligere total war spillene, familiesystemet og hvordan det meste påvirket personligheten til lederne. Alt fra skattenivå, mengden bordell, tilgang på alkohol og produksjon av bygninger i byen til hvordan og med hvilke soldater de vant med på slagmarken. Det meste hadde innvirkning på hvordan de utviklet seg. Her måtte man bestemme seg tidlig for om man skulle få en leder med spesifiserte egenskaper eller om man ville ha en mer allsidig. Alt påvirket dem igjennom hele livet. Istedenfor å utvikle dette til å også gjelde barndommen til familiemengden. Der by, utdanning eller militærtreing fra tidlig alder påvirket han fra tidlig alder. Blir tross alt ikke samme person om man tilbringer de 18 første årene i en landsby i Gaul eller blant adelen i rom! Men neida, CA har valgt å kaste alt dette på havet til fordel for level og fuckings perks! Helt utrulig. Det at Campaign Map tilnærmet eneste funksjon er å flytte på hærene kunne vært ok vist slagene hadde blitt utviklet i en positiv retning. Men slagene er akkurat like lobotomert. Det halvrealistiske tilnærmingen er erstattet med 100% Arcade på speed x2. Her har vi soldater som stormer i 50km/t og kavaleri som bare mister 5-10 man etter et fult frontangrep på en Phalanx formasjon. Hvert eneste slag tar jeg meg selv i å tru at jeg har satt på x2 speed, men neida. I grunn likegreit at dette er over på bare noen minutter, er tross alt tilnærmet tortur å se på. Testet for moro skyld, et slag mellom 40v40 units varte i 8 minutt. Rakk akkurat å flanke fienden én gang før det hele var over. Avinstallerte selv spillet allerede andre dagen, ingen mods eller patcher kan redde dette makkverket av et «spill». Rett og slett en voldtekt av de tidligere klassikerne i serien. Får bare be om at CA stopper her og ikke bestemmer seg for å angripe Medieval 2 sitt renommé når de først er i gang. Har selv nesten ikke vært plaget med tekniske problemer så ingenting av min kritikk er basert på dette (Radeon 7970 og Intel 3570k). Er vel ingen som blir overrasket om Rome 2 kommer til de nye konsollene utover vinteren? Med tanke på CA sine tidligere uttalelser om spillet kvalifiserer dette til svindel, og hadde blitt omtalt som det i alle andre bransjer en spillindustrien. Endret 29. september 2013 av HMKongen 5 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) D1DLC er nå en (u!)ting, men største grunnen til ikke å forhåndsbestille et spill må da være at det ikke er sååå veldig gøy å betale for å være beta(delta?)tester i noen måneder før det blir patcha såpass at man lar være å vurdere selvskading. Ved å vente til litt etter release så vet man jo stort sett hvordan det fungerer, så hvorfor pre-p? Håper det ikke er betatesten de gir ut, og hvis ikke kjøper jeg vel ganske raskt etter utgivelse 'fullversjonen', som de nå til dags kaller samlerutgave ser det ut til... TW er jo tross alt en dritbra RTS-serie, og nærmer dette seg TW-Rome I så bør det bli fag i grunnskolen. Ok folkens, sorry, må bare.. Never pre-purchase...... ANYTHING! Edit: Nei, har ikke kjøpt enda, regner med ved juletider en gang blir det en fornuftig pris på salg med fungerende programvare... Endret 29. september 2013 av rosetta stoned 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Rome 2 er overhode ikke spillbart. Her bommer Mildir og enkelte andre grovt. Det er helt korrekt som Brawler og Bahamut påpeker at spillet skal man holde seg langt unna. Rome 2 feiler kraftigere en vest-Romerriket selv gjorde på sine siste dager. CA har med Rome 2 tatt alle aspektene med Rome og Medieval 2 som fungerte bra og hadde om ikke så alt for mye, iallfall en viss dybde. Disse egenskapene med total war serien har CA med Rome 2 enten rett og slett fjernet! Eller forenklet, strømlinjeformet og neddummet så mye at det er ikke vits å bry seg om i det hele tatt. Det har rett og slett ikke noe innvirkning på spillet om du bryr dem om det eller ikke. Eksempel på dette er teknologisystemet, ideen er riktignok ikke så ille. Det er bare gjennomføringen som er så simpel og elendig at det hele blir latterlig. Har er det ingen tunge prioriteringen eller micromanagement, det eneste rasjonelle å gjøre er rett og slett å trykke på «Mercenary Auxiliaries/Professional soldiery» og det var det. (Akkurat som Empires «fire by rank») Ikke noe mer å bry seg om de neste 50 turene! 50 turer som forresten innebærer mange timer bare i venting på simuleringene mellom hver tur. Akkurat det samme har skjedd med nesten alle aspektene på Campaign Map. Det er i grunn ingen annen ting å gjøre der en å flytte på hærene. Selv langt ut i «spillet» tar en tur typisk 30 sekunder, så nye 3-4 min med venting. Et annet eksempel er det som nokk hadde mest dybde og micromanagement ved de tidligere total war spillene, familiesystemet og hvordan det meste påvirket personligheten til lederne. Alt fra skattenivå, mengden bordell, tilgang på alkohol og produksjon av bygninger i byen til hvordan og med hvilke soldater de vant med på slagmarken. Det meste hadde innvirkning på hvordan de utviklet seg. Her måtte man bestemme seg tidlig for om man skulle få en leder med spesifiserte egenskaper eller om man ville ha en mer allsidig. Alt påvirket dem igjennom hele livet. Istedenfor å utvikle dette til å også gjelde barndommen til familiemengden. Der by, utdanning eller militærtreing fra tidlig alder påvirket han fra tidlig alder. Blir tross alt ikke samme person om man tilbringer de 18 første årene i en landsby i Gaul eller blant adelen i rom! Men neida, CA har valgt å kaste alt dette på havet til fordel for level og fuckings perks! Helt utrulig. Det at Campaign Map tilnærmet eneste funksjon er å flytte på hærene kunne vært ok vist slagene hadde blitt utviklet i en positiv retning. Men slagene er akkurat like lobotomert. Det halvrealistiske tilnærmingen er erstattet med 100% Arcade på speed x2. Her har vi soldater som stormer i 50km/t og kavaleri som bare mister 5-10 man etter et fult frontangrep på en Phalanx formasjon. Hvert eneste slag tar jeg meg selv i å tru at jeg har satt på x2 speed, men neida. I grunn likegreit at dette er over på bare noen minutter, er tross alt tilnærmet tortur å se på. Testet for moro skyld, et slag mellom 40v40 units varte i 8 minutt. Rakk akkurat å flanke fienden én gang før det hele var over. Avinstallerte selv spillet allerede andre dagen, ingen mods eller patcher kan redde dette makkverket av et «spill». Rett og slett en voldtekt av de tidligere klassikerne i serien. Får bare be om at CA stopper her og ikke bestemmer seg for å angripe Medieval 2 sitt renommé når de først er i gang. Har selv nesten ikke vært plaget med tekniske problemer så ingenting av min kritikk er basert på dette (Radeon 7970 og Intel 3570k). Er vel ingen som blir overrasket om Rome 2 kommer til de nye konsollene utover vinteren? Med tanke på CA sine tidligere uttalelser om spillet kvalifiserer dette til svindel, og hadde blitt omtalt som det i alle andre bransjer en spillindustrien. Siden du ikke har spillt noe siden patchene har kommet ut, kan du ikke uttale deg om slag eller noen ting. 2 Lenke til kommentar
HMKongen Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Du sier at du er skuffet over at det ikke var 700 unike units i spillet, hva forventet du deg egentlig? Hvis BMW sier at den nye 4-serien med en hvis motor kan kjøre i 200km/t og tar 0-100 på 8.4 så forventer man selvfølgelig akkurat det! I hvert fall ikke at bilen ikke en gang klarer halvparten. Når det kommer til AI, så er jeg ikke skuffet i det hele tatt, den har overasket meg ved flere annledninger. (For eksempel når de stammene som bor i dagens Portugal kom med en enorm hær fra intet og tok halve Italia fra meg). Den enorme hærer kom høyst sannsynligvis bokstavelig talt fra ingen ting! Altså ble bare spanet inn i spillet. Dette er helt normalt når AI faksjonene sliter og er også avhengig av vanskelighetsgraden din. AI i dette spillet er et kapittel for seg selv og er en likestor skandale som Empire. Der de hadde fokusert enormt på sjøslagene og grafikken, og endte opp med en AI som ikke kunne frakte soldater over havet. Så var man Storbritannia var det helt umulig å bli invadert! I Rome 2 har fokuset etter CA sine egnene uttalelser tydeligvis vært på å presse mest mulig piksler inn i pilene. Å likevel endte pillene opp med å se helt elendig ut og minner mer om missiler. Skal jeg gå dyptgående inn på AI blir jeg sittende til i kveld, og det orker jeg ikke. Endret 29. september 2013 av HMKongen 5 Lenke til kommentar
HMKongen Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Siden du ikke har spillt noe siden patchene har kommet ut, kan du ikke uttale deg om slag eller noen ting. Virkelig? Hvilke gameplay enderinger har CA gjort siden release? Ifølge patch notes og andre sine rapporter ikke en dritt av betydning på grunnspillsystemet. EDIT: Du er nokk dessverre alt for begeistret av den historiske settingen og endelig litt korrekte uniformer til å se hvilken fiasko dette spillet er med tanke på gameplay. Endret 29. september 2013 av HMKongen 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Virkelig? Hvilke gameplay enderinger har CA gjort siden release? Ifølge patch notes og andre sine rapporter ikke en dritt av betydning på grunnspillsystemet. EDIT: Du er nokk dessverre alt for begeistret av den historiske settingen og endelig litt korrekte uniformer til å se hvilken fiasko dette spillet er med tanke på gameplay. Slagene er helt anderledes nå, 2 Lenke til kommentar
HMKongen Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Ja har lest at de har stilt ned hastigheten på slagene litt. så nå springer man bare i 30km/t istedenfor 50km/t. Vet at jeg aldri får tilbake timene og pengene jeg kastet bort på dette spillet, men kunne heldigvis få tilbake gigabytene på SSDen med å avinstallere. Skal moderere meg litt å gå med på at lattelig mange patcher og mod overhauls kan gjøre dette OK om et års tid. Men tviler på at spillet får et stort nokk mod miljø pga CA og tilstanden på spillet. Har tross alt ikke vært et godt mod miljø siden Medieval 2(der var det riktignok fantasktisk). Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Passe idiotisk å uttale seg om et spill man så godt som ikke har prøvd... Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Er aien litt vanskeligere å misbruke nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå