1814_ Skrevet 31. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2013 Har det ikke vært sånn i alle TW? Er alltid et eller annet som påvirker Public Order som du ikke kan gjøre noe med. Ikke i Empire Total war. Der kan alt løses. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Ikke i Empire Total war. Der kan alt løses. Bare jeg som ikke har fulgt med i timen når jeg har spilt Empire da. Spiller litt Shogun 2 nå og der er det sykt irriterende at Modernisation skaper så mye uro. Ja, jeg kan bygge traditional Dojo for å bekjempe det, men det er liksom litt kjedelig når heler hæren min består av artilleri og Line Infantry. Til gjengjeld gjør det ikke så veldig mye at en opprørshær med Spear Militia og Yari Kachi kommer løpende når jeg har Gatling Gun. Endret 31. januar 2013 av Barista Bob Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 31. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2013 Bare jeg som ikke har fulgt med i timen når jeg har spilt Empire da. Spiller litt Shogun 2 nå og der er det sykt irriterende at Modernisation skaper så mye uro. Ja, jeg kan bygge traditional Dojo for å bekjempe det, men det er liksom litt kjedelig når heler hæren min består av artilleri og Line Infantry. Hva slet du med? Forskning gir litt negativ utslag, men ikke veldig mye om du ikke har mange skoler i én region. Skole kombinert med monarki tror jeg gir ofte litt mer utslag blant underklassen, men jeg har alltid republikk som styresform. Har Shogun 2 liggende, men ikke prøvd det mer enn et par timer. Japan er ikke helt min greie. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2013 Hva slet du med? Forskning gir litt negativ utslag, men ikke veldig mye om du ikke har mange skoler i én region. Skole kombinert med monarki tror jeg gir ofte litt mer utslag blant underklassen, men jeg har alltid republikk som styresform. Har Shogun 2 liggende, men ikke prøvd det mer enn et par timer. Japan er ikke helt min greie. Husker ikke helt i farta hva jeg har slitt med, men har ofte fått mye Rebellions. Mulig det bare er monarki som påvirker det - har pleid å spille UK, Frankrike eller Sverige, så er logisk siden de starter som monarki. Jeg har heller aldri vært noe spesielt stor fan av Japan, men Shogun er faktisk ganske morsomt - litt kjedelig i lengden at alle units er like. Særlig liker jeg FotS, selv om mange mener at Total War ikke passer til "moderne" krig. Faktisk håpet jeg litt på et WWI: Total War, selv om Rome 2 var øverst på ønskelista. First person-styring på artilleri og båter er genialt og jeg håper de viderefører dette til Rome 2. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 31. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2013 Husker ikke helt i farta hva jeg har slitt med, men har ofte fått mye Rebellions. Mulig det bare er monarki som påvirker det - har pleid å spille UK, Frankrike eller Sverige, så er logisk siden de starter som monarki. Jeg har heller aldri vært noe spesielt stor fan av Japan, men Shogun er faktisk ganske morsomt - litt kjedelig i lengden at alle units er like. Særlig liker jeg FotS, selv om mange mener at Total War ikke passer til "moderne" krig. Faktisk håpet jeg litt på et WWI: Total War, selv om Rome 2 var øverst på ønskelista. First person-styring på artilleri og båter er genialt og jeg håper de viderefører dette til Rome 2. Rebellion i hovedregionen er bare bra. Da blir det en revolusjon og vips så har du en republikk. Det er vel bare United Provinces som er så heldige at de starter med republikk. Empire total war er nok det beste spillet i serien for min del. Vil ikke ha moderne krigføring og håper at ww1 aldri blir laget. Aldri. De må jo nesten få lagd oppfølgere til medieval og empire før den tid. Skal nok sette meg ned med shogun 2 i påskeferien, skal bare spille ihjel empire før den tid. Så blir det nok en runde til med Napoleon i sommerferien. Passer rimelig bra at Rome 2 kommer på høsten også. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2013 Rebellion i hovedregionen er bare bra. Da blir det en revolusjon og vips så har du en republikk. Det er vel bare United Provinces som er så heldige at de starter med republikk. Empire total war er nok det beste spillet i serien for min del. Vil ikke ha moderne krigføring og håper at ww1 aldri blir laget. Aldri. De må jo nesten få lagd oppfølgere til medieval og empire før den tid. Skal nok sette meg ned med shogun 2 i påskeferien, skal bare spille ihjel empire før den tid. Så blir det nok en runde til med Napoleon i sommerferien. Passer rimelig bra at Rome 2 kommer på høsten også. Ja, revolusjon i hjemlandet er grei, men når du hele tiden må slå ned opprør i huttiheita er det irriterende. Er vel egentlig mest tiden før WWI jeg ville hatt med, altså hele oppbyggingen til WWI fra 1850 ca. Italienske og Tyske foreningen, Krim-krigen, Spansk-Amerikanske krig og diverse kolonikriger. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2013 Tja. Man kan bygge eller øke garnisonen, men det er både en kostbar og en ikke-varig løsning. Tilslutt må man slåss mot rebels. Pleide å tømme byen for soldater og vente på at rebels tok over, så tok jeg over byen i neste turn. Sykt irriterende. Sant det, husker at Carthage var et strev med tanke på det. Det endte med at jeg ble lei, og drepte store deler av befolkningen da jeg tok den over igjen. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 31. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2013 Sant det, husker at Carthage var et strev med tanke på det. Det endte med at jeg ble lei, og drepte store deler av befolkningen da jeg tok den over igjen. I Rome så er det negativt om byene vokser seg store ettersom flere mennesker automatisk betyr mer rebels... Man kan begrense det ved å bygge alt av public order bygninger og minst mulig farms etc men uansett en irriterende mekanikk som garantert ikke vil komme tilbake i Rome 2. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 1. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2013 Ja, revolusjon i hjemlandet er grei, men når du hele tiden må slå ned opprør i huttiheita er det irriterende. Er vel egentlig mest tiden før WWI jeg ville hatt med, altså hele oppbyggingen til WWI fra 1850 ca. Italienske og Tyske foreningen, Krim-krigen, Spansk-Amerikanske krig og diverse kolonikriger. Du bør ikke ha noe skatt i amerika i starten(Regner med du tenker på amerika siden du spiller med Frankrike og GB og nevner huttaheita). Skru av skatt i amerika. Det er uansett begrenset hvor mye skatteinntekter du får av 5000 innbyggere og null industri På den måten vokser byene og befolkningen også, så bygger du farms også. Så sender du prester for å konvertere. Så kan du sette på skatt igjen rundt turn nummer 15. Ja, når du ordlegger deg slik kan jeg faktisk si meg enig i et slikt spill. Da med hovedfokus på 1850-1880. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 1. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2013 Sant det, husker at Carthage var et strev med tanke på det. Det endte med at jeg ble lei, og drepte store deler av befolkningen da jeg tok den over igjen. Irriterende å drive micro management på den måten, samtidig som man har krig på tre fronter. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 4. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2013 Ny faction: Iceni! http://wiki.totalwar.com/w/Total_War:_Rome_II_-_Iceni_Faction Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 4. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2013 Spennende, Britania var desidert en av de vanskeligere faksjonene å spille som i R:TW Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 4. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg liker at Iceni bare starter med ett territorium. Da må det være flere Britannia-factions (og muligens Gallia-factions) siden CA har sagt at det ikke blir noen "Rebels" som i Rome og M2TW. Håper at det er én faction for hvert av de territoriene vi ser på kartutsnittet og at man da blir presset til å overvinne disse før man kan forsøke seg mot andre factions på kontinentet, hvis det er en "playable faction" da. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2013 Du bør ikke ha noe skatt i amerika i starten(Regner med du tenker på amerika siden du spiller med Frankrike og GB og nevner huttaheita). Skru av skatt i amerika. Det er uansett begrenset hvor mye skatteinntekter du får av 5000 innbyggere og null industri På den måten vokser byene og befolkningen også, så bygger du farms også. Så sender du prester for å konvertere. Så kan du sette på skatt igjen rundt turn nummer 15. Ja, når du ordlegger deg slik kan jeg faktisk si meg enig i et slikt spill. Da med hovedfokus på 1850-1880. Syns hele total war med skytevåpen går til helvete gikk greit i Medieval 2 og Shogun 2 hvor de spiller en liten rolle, men Aien i total war funker bare ikke til de mer komplekse taktikkene brukt med musketter og slikt, og empire var ca. 2 år fra å være ferdig, CA var ekstremt late med det spillet. Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 5. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2013 Although light cavalry are used, the Iceni and other British tribes are famed for their highly manoeuvrable war-chariots. After harrying the enemy with javelins, warriors dismount and engage in a fashion similar to the Homeric champions. Mulighet for mounting og dismounting av war chariots altså? Virker svært interessant Tror ikke det kommer til å bli den første factionen jeg spiller som, ettersom jeg er mer fan av kavaleri i kampene... Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2013 Mulighet for mounting og dismounting av war chariots altså? Virker svært interessant Tror ikke det kommer til å bli den første factionen jeg spiller som, ettersom jeg er mer fan av kavaleri i kampene... Mount/Dismount har vært med i TW helt siden Empire, så syns ikke det er så overraskende. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Hmmm kan ikke huske og kunne dismounte infanteri av chariots i Empire? Høres uansett ut som glimrende flankestyrker på lik linje med kavaleri. Tar foresten spillet sted samtidig som Rome 1, altså starter i 270 f.kr? Endret 5. februar 2013 av Thoto79 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2013 Hmmm kan ikke huske og kunne dismounte infanteri av chariots i Empire? Høres uansett ut som glimrende flankestyrker på lik linje med kavaleri. Tar foresten spillet sted samtidig som Rome 1, altså starter i 270 f.kr? Det virker så, eller i hvertfall veldig nære den tiden, det er i hvertfall etter Alexanders død da man har div helleniske stater. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 5. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2013 Gleder meg veldig til dette! Jeg er spent på om det vil gjøres noen fremskritt med tanke på co-op modusen, er det noen som vet noe mer? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2013 Hmmm kan ikke huske og kunne dismounte infanteri av chariots i Empire? Høres uansett ut som glimrende flankestyrker på lik linje med kavaleri. Tar foresten spillet sted samtidig som Rome 1, altså starter i 270 f.kr? Ikke chariots, nei, men man kunne dismounte Dragoons. Rome 1 starter vel i 320? Men tror jeg har lest at Rome 2 starter i 270. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå