Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

 

Bare hyggelig :-)

 

Siden du enda ikke har funnet det ut (og ingen andre gidder å svare deg) så kan jeg spør om det er en .pak fil? Om det så er, som det sikkert er, skal den inn i data folderen som 99% av de moddene skal.

 

Om man bare bygger på de bygningene man vil ha uten å kalkulere food, public happiness og squalor så vil man ha problem med "humørsjuka"

Eg vågar ikkje svare på kva format den er i.

 

Eg sitt førebels på kontoret - men, i side 5 i tråden stod det faktisk at det skulle inn i data folderen :-)

 

Elles, så takkar eg for tips.

 

Det eg opplev er at eg no frå turn 120-140 hadde food surplus på +28 (+/-).

 

Og så plutseleg så var eg i minus 10. Eg forstod offisielt ingenting - fordi eg har heile tida hatt fokus på public order, og mat.

Kan væra eg vart utsatt for ein keisam bug.

 

Eg vil no "jukse" med denne modden, slik at eg får fullført campaign med Roma - og får herja litt med ein anna faksjon.

 

Har lyst å spele som Sparta - men undrast om dei kanskje er litt like Romarane? Tar gjerne i mot tips til ein faksjon som er moro å spele!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På alle vanskelighetsgrader?

 

Jeg har kun spilt på legendary (3 campaings) så vil nå tro at alt under er enklere og kan ikke huske at jeg sleit særlig. Ok, det var litt vanskelig å forstå hvordan man skulle planlegge hvilke bygg man skulle velge første dagen men det gikk greit andre campaignen.

 

PS: Jeg må si at sleit med en kamp der fienden hadde nesten 30 stack med slingere men det gikk greit bare jeg fikk kommet meg innpå dem.

Lenke til kommentar

 

Lurer på om de har putta inn noen ekstra fikser etter de ga ut beta patchen.

 

Jeg hadde trodd at det hadde blitt gjort noen endringer underveis i beta`en men ser at patch notes er identiske.

 

Uansett, ifra å ligge på uspillbare 10 fps med glitcha skygger og harde lag spikes ved release, til nå og kunne spille med alt på medium og ligge stabilt mellom 20-30 fps tyder på at de gjør noe riktig. Håper og tror at de begynner og justere aspekter av gameplayet når alt det tekniske nå snart er på plass.

Lenke til kommentar

Hvordan forsvare byen sin mot en trilliard barbarere?

 

Sett hoplitene foran nærmeste port, og se barbarferene prøve å stappe 3500 soldater gjennom en port, mens hoplitene mine holder de fast og alle blir smelta av varm olje, vent i 4 minutter, mens du kan se på fuglene som flyr rundt på kartet, etter 4 minutter løper alle fiendene, 2500 døde barbarere, mot mine 67 døde garrison hoplites.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan forsvare byen sin mot en trilliard barbarere?

 

Sett hoplitene foran nærmeste port, og se barbarferene prøve å stappe 3500 soldater gjennom en port, mens hoplitene mine holder de fast og alle blir smelta av varm olje, vent i 4 minutter, mens du kan se på fuglene som flyr rundt på kartet, etter 4 minutter løper alle fiendene, 2500 døde barbarere, mot mine 67 døde garrison hoplites.

Haha, Rome 2: Total Disaster..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andre som er plaga med coop campaign? Han faller ut etter et slag der han er spectator (og jeg gifter ene hæren), hver gang.

 

Bare oss? Begge sitter på Uninett 1000mbit, dog i forskjellige deler av landet, men det har ingenting å si, dønn stabil linje til begge.

Lenke til kommentar

 

 

This:

 

"Secondly for combined battles, we’ll make sure a capture point only appears when there actually is a reinforcing defender navy taking part in the battle. In all other combined battle instances the capture point will not be present.

Thirdly we’re increasing the time required to capture the point, to improve the gameplay in the few remaining situations that instigate capture point battles. Small forces making a dash for a strategic position while the rest of the enemy is engaged and distracted should still be a viable and creative tactic if it can be pulled off, but this change will increase the chance of both sides reacting to that in a more realistic way.

 

Fourth, follow up attacks - attacking a defeated, retreating army - will be treated as a normal battle with any penalties that are accrued as a result of campaign game situation, and the inability to retreat any further without being destroyed.

 

As a result of all these changes, the frequency of capture point battles should be significantly reduced. We are looking at alternative mechanics to resolve combined land & naval battles. We will talk more about this when we feel we have tested and tried out the possibilities and settled on the best solution."

Lenke til kommentar

Andre som er plaga med coop campaign? Han faller ut etter et slag der han er spectator (og jeg gifter ene hæren), hver gang.

 

Bare oss? Begge sitter på Uninett 1000mbit, dog i forskjellige deler av landet, men det har ingenting å si, dønn stabil linje til begge.

 

De-sync problem er noe ALLE har problem med. Begynner etter run 10-12.

 

 

This:

 

"Secondly for combined battles, we’ll make sure a capture point only appears when there actually is a reinforcing defender navy taking part in the battle. In all other combined battle instances the capture point will not be present.
Thirdly we’re increasing the time required to capture the point, to improve the gameplay in the few remaining situations that instigate capture point battles. Small forces making a dash for a strategic position while the rest of the enemy is engaged and distracted should still be a viable and creative tactic if it can be pulled off, but this change will increase the chance of both sides reacting to that in a more realistic way.

Fourth, follow up attacks - attacking a defeated, retreating army - will be treated as a normal battle with any penalties that are accrued as a result of campaign game situation, and the inability to retreat any further without being destroyed.

As a result of all these changes, the frequency of capture point battles should be significantly reduced. We are looking at alternative mechanics to resolve combined land & naval battles. We will talk more about this when we feel we have tested and tried out the possibilities and settled on the best solution."

 

Til og med JEG begynner å bli litt spent nå.....MEN, husk at CA er dødsflinke til å skrive/vise/fortelle oss ting vi vil høre.... (men nå har de fleste kjøp spillet så egentlig hadde det ikke vært nødvendig å lyve)

Lenke til kommentar

Haha, så sant.

 

"Hallo, Persia, er Island som ringer. Du, hadde det ikke vært kult om vi hadde laget en pakt om at vi ikke skal angripe hverandre? Og siden det var jeg som foreslo dette for deg, syns jeg det er rimelig om du gir meg det minste du kan gi andre, altså 80000. Er jo bare 10 % av formuen din så, merker jo ikke noe til det."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De-sync problem er noe ALLE har problem med. Begynner etter run 10-12.

 

Til og med JEG begynner å bli litt spent nå.....MEN, husk at CA er dødsflinke til å skrive/vise/fortelle oss ting vi vil høre.... (men nå har de fleste kjøp spillet så egentlig hadde det ikke vært nødvendig å lyve)

 

Hva med begynner etter round 0? Hans tur, min tur, jeg attacker Athens som Sparta, gir han ene hæren, jeg tar andre, vi vinner, går ut av battle map, han blir boota til campaign menu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...