Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Jeg og Gunfreak spilte rundt 3 timer i coop nå, turn times er raskere, vi fikk ikke desync og hadde noen kule slag. AI er enda ikke spesielt smart, men vi spiller med Radious Battle mod så slagene blir litt lengre.

 

Det var et kult slag hvor en mindre faksjon kom å hjalp oss med en stor fleet, så mens han tok seg av fiendens forsterkninger fra havet angrep vi byen fra begge sider. Likevel ble det ganske hårete fordi han hadde Thracian Warriors forran og hundrevis av slingers bak som meide ned piksa våres, heldigvis klarte vår allierte å knuse flåten, lande invasjonsflåten og komme til unnsetning før vi ble utryddet.

 

Hyggelig å se når AIen klarer å overraske, men det som trenges mest fiks er når AI sieger en by. Den har ikke peiling på hva den skal gjøre, og på grunn av de teite magiske fakklene som brenner ned porten gidder de heller aldri å kjøpe stiger som kan gjøre at de ikke bare charger porten og blir massakrert..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen melde om Rome II er spillbart nå?

 

Ting jeg ikke taklet: 5min rundetider, wtf??

Ekstrem fps drop i campaign map når du highlighter noe som helst

Ræv fps i noen kamper

AI som er helt fullstendig ubrukelig

 

Specs står i signatur før rome fanboys kommer med den ;)

 

Prøv BETA 2 patchen, gjorde ventetiden mye raskere for meg. En turn i late game Parthia tar kanskje 30 sekunder.

 

Og det at du sliter med lag er ganske rart. Kan være at spillet ikke liker Radeon. Jeg har i7, 8 gig ram og GTX 680 og kan spille helt greit med extreme settings.. Ikke lag på battle eller campaign.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Selvsagt hadde jeg Follow unit AI off, er ikke ny til serien ^^

 

Men kan mildt sagt melde enorm skuffelse, Medieval II står fortsatt høyest, spesielt med Stainless Steel mod. anbefales, bruk tiden på det mens vi venter på en eventuell Rome 2 unfuckup

Singelplayer går iallefall raskt her. Jeg er ikke noe fan av romertiden, så sånn sett henger Medieval, Empire og Napoleon et par hakk over Rome. Bugs har jeg bare lært meg å leve med.

Lenke til kommentar

Jeg og Gunfreak spilte rundt 3 timer i coop nå, turn times er raskere, vi fikk ikke desync og hadde noen kule slag. AI er enda ikke spesielt smart, men vi spiller med Radious Battle mod så slagene blir litt lengre.

 

Det var et kult slag hvor en mindre faksjon kom å hjalp oss med en stor fleet, så mens han tok seg av fiendens forsterkninger fra havet angrep vi byen fra begge sider. Likevel ble det ganske hårete fordi han hadde Thracian Warriors forran og hundrevis av slingers bak som meide ned piksa våres, heldigvis klarte vår allierte å knuse flåten, lande invasjonsflåten og komme til unnsetning før vi ble utryddet.

 

Hyggelig å se når AIen klarer å overraske, men det som trenges mest fiks er når AI sieger en by. Den har ikke peiling på hva den skal gjøre, og på grunn av de teite magiske fakklene som brenner ned porten gidder de heller aldri å kjøpe stiger som kan gjøre at de ikke bare charger porten og blir massakrert..

 

Jeg aner ikke hva du snakker om, har aldri spillt noe som helst med deg jeg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Synes end turn time er helt grei. Nå har jeg riktig nok spillet på SSD, og har ganske grei hardware. Tar vel ca. 45 sekunder. Har tatt tiden. Er på runde 90, har Firefox med flere faner, Skype i bakgrunn også. End turn har alltid tatt litt tid i Total War-serien, så dette er egentlig noe nytt.

Lenke til kommentar

 

Jeg aner ikke hva du snakker om, har aldri spillt noe som helst med deg jeg.

 

Enda Alzheimers i så tidlig alder ikke er til å spøke med, er det litt surt at du allerede har glemt vår kule coop-kampanje. Kanskje hele forvirringen med at nicket mitt er annerledes her enn på steam skaper opphetning i demensen og putter korttidshukommelsen i høygir. Vi får ta noen kule screenshots neste gang så har du noe å huske spillet vårt fra.

Lenke til kommentar

Mener å ha hørt at man kunne få soldater fra en annen kultur. For eksempel kunne "barbarer"-statene få tak i gode middelhavsbåter om du erobret land der nede.

Gjelder dette bare merceneries, eller kan man få trent opp "ekte" soldater på denne måten?

 

Jeg er interessert i å få flere båter som germanere. Utvalget er strengt tatt begrenset, siden du ikke kan bygge militær havn.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er dårlig med enheter generelt jeg.

Bortsett fra hos romerne da.

Radious sin mod endret noen enheter til å bruke spyd isteden for sverd.

Men håper noen legger til flere enheter etterhvert.

Og hvor er pil og bue skytterne til roma?

Mente du hadde de i rome 1?

Endret av Netrum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er dårlig med enheter generelt jeg.

Bortsett fra hos romerne da.

Radious sin mod endret noen enheter til å bruke spyd isteden for sverd.

Men håper noen legger til flere enheter etterhvert.

Og hvor er pil og bue skytterne til roma?

Mente du hadde de i rome 1?

 

Romerne har ikke så mange enheter, eneste er at de forandrer seg 3 ganger, går fra maniple, til legionaries, til imperial legionaries.

 

Du kan får bueskyttere som rome, men da må du ta over et sted som har bueskyttere, hellas feks,

Lenke til kommentar

Er fornøyd med rome og egypt sitt utvalg av units, men de greske factionsa synes jeg blir uffatelig ensformig. Er det mulig å unlocke nye units med disse når du tar over andre områder?

 

Det er historisk korret.

 

Grekere brukte hoplites, palangites, og senere thuropori og thorakriets.

Det var hoved infanteriet deres, ellers var det lett infanteri som bueskyttere og peltasts.

 

Det var egentlig det hærene dems besto av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...