Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Veldig uenig. Kosmetisk(folk flest merker ikke at det er feil uniform må du huske på) sett har du kanskje rett, men gameplayet synes jeg ikke var like dårlig eller bugget i empire. Selv om empire var forferdelig.

 

I tillegg så synes jeg det er en selfølge at et spill i samme sjanger skal være bedre, på ALLE områder. Noe rome 2 ikke er, noe som gjør spillet ENDA dårligere synes jeg. Det finnes jo knapt utvikling her.

 

Men folk flest hadde merket hvis alle barbarere løp rundt å så ut som romere!

Og for meg er det helt likt, det viser til ekstremt latskap, i rome 2 har de i hvertfall brukt 3 timer på å lage flere modeller

Lenke til kommentar

Nå har aldri Total War spillene vært særlig korrekte når det kommer til utrustning og slikt.

 

Prakt eksempel er jo Hospitaller i Medieval 2, med "Flammenschwert".

 

De ble bedre i Napoleon og Shogun, men det er sikkert fordi de spillene var "mindre" Napoleon er jo egentlig bare en xp pakke til Empire, og shogun hadde du liksom bare noen få rustinger å lage.

 

De har vært relativt gode i rome 2 på dette da, det er små ting, som bronse platene til Hastati er for store, osv. Men er ikke noe sånn ektremt som i rome 1, medieval 2 og empire de var virkelig elendige når det kom til autentitet.

 

Nå er faktisk rome 2 så realistisk at folk syns det var for realistisk (i farger og rustinger)

Folk klagde på at fargene var for streke og fargerike og de lagde til og med en mod for å fjerne de, de likte blant annet ikke at roma hadde glue skjold og slikt. prøvde å påpeke at folk var glade i farger på den tiden, og at selv rosa var å finne på greske rustinger, men nei, de sa det ikke var dystert nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja litt morsomt sånn sett. At man er et så erfarent selskap, og likevel gjør det dårlig. Ikke bare dårlig, men dårligere enn før.

 

Ser på Bohemia Interactiv, de som lager ArmA 3. De har alltid hatt dårlig release av sine spill. Usikker på om de har gjort det før, men med ArmA 3, så har de hatt åpen alpha/beta i nesten et halvt år, og spillet har bedret seg kraftig siden den gang. Utviklerne sier det har hjelpet utrolig mye. Nå er release i morgen, så vi får se.

 

Har beta'n til ArmA 3, men vært så opptatt av Rome 2 at jeg ikke har fått med meg at det skal gis ut nå. Kommer det med singleplayer-kampanje?

Lenke til kommentar

Så ut i fra det bahamut linket så kjører spillet like elendig uansett high/mid-high end skjermkort..

Jaja stemmer bra med det CA har sagt da. At spillet er optimalisert, bare at det er optimalisert til å yte like dårlig uansett skjermkort :p

Ganske irriterende. Jeg har et kraftig skjermkort, men en tafatt prosessor. Første spillet hvor prosessoren struper opplevelsen så voldsomt!

 

 

 

Hi everyone,

 

We’ve just put up a hotfix that significantly improves campaign map frame-rate on a variety of hardware combinations that were getting frame rates less than 15 fps. It took us until Monday to get a case of this happening in the studio, but it was a very simple fix, so we’ve decided to put it out as a single issue patch. This bug was introduced very late in the process, but we absolutely should have found and fixed it before release.

 

This release has obviously not gone as planned for some people, and I want to apologise to everyone out there who had issues with the game, whether they were hardware issues or disappointment in the performance of game features. We obviously don’t plan to release a game with any bugs, performance and AI issues. How this has happened is something we’re beginning to post mortem in detail now.

 

Fortunately, the same tech that gave us the rope to work on the game right up to release lets us keep working on it after it’s out, and the flaws in the game are mostly just bugs, not structural defects. We can and will get the game to where we wanted it to be for everyone.

 

The top priority is stability and performance – both frame rates in battle and campaign, and end of turn times and loading times. Then gameplay spoilers – AI flaws and exploits, balancing tweaks and the level of challenge on higher difficulties. Then minor bugs, lesser features that really didn’t pan out, UI improvements, and longer term adjustments to features and systems that could be better. Because there are a lot of us working in parallel there will be a mixture of different priority fixes in each patch. Much of this work would be part of the usual planned improvements we would make to our games post-launch anyway, but we are aware that they have now taken on extra significance and importance.

 

We have a major improvement to end of turn times in the pipeline, along with around 100 fixes in the next patch. We have another 100 or so fixes already being tested for the patch after that. At this point the limiting factor on getting issues fixed in patches is not our ability to fix issues, it’s our ability to test them and guarantee that we don’t repeat past mistakes by putting a patch out that breaks something new. We’ll also be putting each patch up as a beta you can opt in to before releasing it. It’s our aim to continue patching more or less weekly until all the bugs are dealt with.

 

Then we can start the kind of dialogue we always want to be having with the community – which new features you like, which you don’t like, which deleted features from previous games you really miss and so on. That’s a good conversation to be having, and since it’s our intention not to fall in to the trap of just re-skinning the previous game each time, it’s one that hopefully you’ll be having for years to come.

 

Lastly, I’m hoping we can fundamentally treat our releases differently in the future. Long open betas are the way things are going, and while that model hasn’t been compatible with the way Total War has been built to date, that could be the way forward.

 

Mike Simpson Creative Director Creative Assembly

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske irriterende. Jeg har et kraftig skjermkort, men en tafatt prosessor. Første spillet hvor prosessoren struper opplevelsen så voldsomt!

 

 

Total War spill har alltid vært CPU krevende....bare at med Rome 2 så klarer ikke engang de nyeste processorene å kjøre spillet "godt nok" engang.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

Er kun i nyere tider at rosa har blitt sett på som en "myk" farge.

 

Stemmer, både rød og rosa var sett på som maskuline farger, faktisk før i tiden, hadde gutter rosa/rød dåps kjole mens jenter hadde lyseblå.

 

Det var rett og slett sett på som mer sterke maskuline farger, rosa dukker opp i mange uniformer i tidligere tider, også blant krigersamfunn ganske langt tilbake i tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håhåhå, morsomt å prøve å etterligne romertidens taktikker. Sist var det V-formasjonen, nå var det tre linjer mot Carthagos elefanter. Fire units med spyd i front og to ganger fire units med diverse legionærer bak, auxiliaries i front og noe kavaleri ute på flankene.

 

Fienden setter opp hæren akkurat som de faktisk gjorde på den tiden: kavaleri på flankene, elefanter fremst og infanteri bak elefantene. Perfekt.

 

Elefantene stormet midt på og jeg satte samtlige tre radene med melees i defensive testudo slik at linjene ble mange mann dype og med store mellomrom mellom hver unit. Auxiliaries trekker bak før elefantene når frem. Elefantene stormer på men ganske mange havner inn i mellom rekkene mine, og jeg lukker igjen og knuser alt som kommmer inn. Kavaleri møter kavaleri på begge flanker og det er dødt løp både her og på midten ganske lenge. Auxiliaries hjelper til på flankene og fiendens kavaleri router - jeg sender mine inn bak fiendens linjer og charger dem bakfra. Mass-rout!

 

Jeg var klar over at jeg kom til å vinne slaget, jeg hadde ikke gitt fienden så mange flere soldater enn meg, dette var mest for å se om det var mulig å simulere datidens slag - og det går faktisk an. Nesten alt skjedde som planlagt!

 

Inspirert av følgende artikkel: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Zama

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håhåhå, morsomt å prøve å etterligne romertidens taktikker. Sist var det V-formasjonen, nå var det tre linjer mot Carthagos elefanter. Fire units med spyd i front og to ganger fire units med diverse legionærer bak, auxiliaries i front og noe kavaleri ute på flankene.

 

Fienden setter opp hæren akkurat som de faktisk gjorde på den tiden: kavaleri på flankene, elefanter fremst og infanteri bak elefantene. Perfekt.

 

Elefantene stormet midt på og jeg satte samtlige tre radene med melees i defensive testudo slik at linjene ble mange mann dype og med store mellomrom mellom hver unit. Auxiliaries trekker bak før elefantene når frem. Elefantene stormer på men ganske mange havner inn i mellom rekkene mine, og jeg lukker igjen og knuser alt som kommmer inn. Kavaleri møter kavaleri på begge flanker og det er dødt løp både her og på midten ganske lenge. Auxiliaries hjelper til på flankene og fiendens kavaleri router - jeg sender mine inn bak fiendens linjer og charger dem bakfra. Mass-rout!

 

Jeg var klar over at jeg kom til å vinne slaget, jeg hadde ikke gitt fienden så mange flere soldater enn meg, dette var mest for å se om det var mulig å simulere datidens slag - og det går faktisk an. Nesten alt skjedde som planlagt!

 

Inspirert av følgende artikkel: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Zama

 

Fin post! Jeg synes det er utrolig morsomt å lese om taktikker fra de tidene. Hannibal under Battle of Cannae, helt rått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...