Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd

Anbefalte innlegg

Helvete hadde epic custom battle.

Spillte som Epirus, mot Roma,

40vs40 enheter, roma besto av 12 hastati, 12 pricipes 6 triarii, resten av hæren var litt cav, litt skrimsihes og noen slingers.

Min hadde Pikemen som hovedhæren, med litt hopites, 3 thuros enheter, 2 elefanter, noen archers, en del traintine cav og en del apsis companion cav.

Slaget var i østligere Italia, og hadde mye skog, Når jeg nærmetet meg den romerske hæren stormet de inn i meg, jeg sente elefanter og peltasts inn i romas vestre flanke, min høyre, men min høyre besto bare av hoplites, go de var svakrere enn mine pikemen, så roma utslettet hoplitene og fløyt forbi min høyre flanke og tok pikemenne mine i rompa, elefantene mine døde men gjorde mye skade,jeg prøvde å sende cavlaeriet mitt i rompa på romerne, men skogen gjorde det uvoersiktlig, etter 30 minutter med fighting, var det bare noen få enheter igjen på hver side, jeg sammlet mine enheter(de hadde vært spredd over hele kartet) Roma gjorde det samme og gikk tilbake til deres start posisjon.

Jeg fikk sammlet mine enheter, som besto av 2 tarintine cav uten ammo, 3 apsis companion cav(en av de hadde bare 6 soldater igjen) en nesten full enhet med archers, men uten ammo, en enhet på 30 pikemen og en enhet på 130 pikemen. Roma hadde 1 triarii enhet igjen, 3 hastati, 4 pricipes.

Begge sider var slitene og nesten alleheheter var halvdøde, Vi møtes der vi møtes første gang, så hverandre i øynene og angrep,Tarintine cav suger i mele, men brukte de til å holde et par enheter opptatt, jeg angrep så hastati og pricipes med mine 160 pikemen(på 2 enheter) De holdt dem fast, mens jeg brukte heavy cav i rompa på dem, jeg fikk utslettet dem og tarentine cavet mitt sammen med ammo løse archers hammret løs på triarii og pricipes, til slutt ble de utslettet.

Slaget varte kanskje 60 minutter, 6700 romere mot 5600 grekere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ingenting med saken å gjøre at BETA versjonen er fjernet, du har fremdeles Patch 1 (pluss patch 1 hotfix installert)

Problemet med campaign kartet er at jo lengre ut i runden du kommer jo mer lag blir det (pga at du utforsker mer av kartet). Du skal være gla for 12 FPS, jeg med mine 680SLi har rundt 1-2 fps på campaign karet nå :-)

Ja ja .. Dei gjer i allefall vondt værre.

Skulle tru at dette er noko ein oppdaga under QA.

Lenke til kommentar

Jeg har 30-40 fps på kampanje kartet, men under 20 når jeg har trykket på en enhet på kartet.

Kampene går forsåvidt greit, det er bare når jeg zoomer inn, så går det til helvete :p

Jeg mener forsatt at jeg skal klare high/very high og ha grei fps, selv zoomet inn.

jaja, får vel gi spillet et par måneder til å forbedre seg.

Jeg spiler på extreme på alt, eneste jeg har slått av er vegiation alpha, ellers er alt på max.

Har også doble enhets størrelser, så jeg har 4000-6000 soldater på hver side.

Lenke til kommentar

"#!"¤

Med siste versjon av Radious Total War kan CAI finne på å gjøre helt... Fornuftige ting. Som Roma har jeg nå kolonisert små deler av Nord-Afrika og provinsene på begge sider av Gibraltarstredet, samt tatt store landområder fra noen keltiske stammer i Frankrike. Det ble litt for mye og jeg fikk til fredsavtaler med noen og tenkte det kanskje var på tide å ekspandere østover til andre siden av Adriaterhavet, siden Breuci nå så ut til å være på offensiven etter å ha slått Sparta tilbake til... til Sparta. Så jeg erklærer krig på Breuci og sender en full stack med noen av de beste og mest erfarne soldatene mine og beleirer byen Iader som viser seg å være rimelig godt forsvart både av styrker inni byen og av en stor flåte i havnen - mine knapt 2000 mann beleiret altså en by med 5000 soldater.

Etter et par turns slår de tilbake og knuser hæren min til pulver, og deretter den lille flåten min (mesteparten lå utenfor Carthago). Deretter sender de en hær over havet og tar over Ariminum, og min nærmeste hær er 2 turns unna. Neste turn foreslår de en fredsavtale som jeg ikke kan takke nei til, og dermed angriper de Roma! AAAAAH

Dette spillet har potensialet til å bli et at tidenes beste strategispill dersom modderne får nærmest ubegrenset tilgang til filene. Synd CA glemte å optimalisere spillet før de slapp det ut.

Lenke til kommentar

Dere må huske på at "battle graphics" blir nedskalert hvis du ikke har sterk nok maksin, uavhenig av hvilke instillinger man kjører. Foran hver kamp regner spillet ut om du vil lagge eller ikke, og setter ned tilsvarende til du ikke lagger lengre.

Så, om man kjører extreme er det godt mulig man faktisk ligger lavere i kampene. Det går an å "force graphics" i en eller annen innstilling, men husker ikke helt hvor.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å spille med noen av små-modsene som ligger ute på TWcenter enda? har troen på at dette spillet kan bli veldig bra med enkelte forandringer.

Tror jeg har snakket om disse småmoddesene siden første kom ut.

Mods er et steg i riktig retning men spillet har fundementale problemer som KUN CA kan rette opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...