Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd

Anbefalte innlegg

Det er noen ting jeg liker med R2. Campaign map er veldig bra dersom man ser bort i fra at det lagger noe helt forjævlig. Regioner med hovedbyer og 2-3 mindre byer og opplegget med regional public order osv liker jeg, samt at man får en solid ekstrabonus dersom man kontrollerer hele regionen. Systemet med population surplus og food virker også bra så langt. Fog of war har blitt endret til noe langt bedre enn det gamle systemet der man ikke visste noe som helst om resten av verdenen når man startet spillet.

AI i campaign er ikke det verste jeg har vært borti, og jeg tror dette kan bli bra etter hvert som mods kommer ut. Da jeg som Egypt sloss på frontene i vest og i nord, ble jeg plutselig angrepet sørfra og mistet mine to sørligste byer da fienden kom både til fots og med båter - jeg ble tatt på senga og det gikk ut over økonomien og alle planene mine om å ta over hele Syria måtte legges på is. Disse to byene har nå vekslet eier cirka annenhver tur og det er vanskelig for meg å forsvare der nede siden fienden er ganske aggressiv. Tyre (heter noe annet i spillet), som jeg tok for mange turns siden, har vært utsatt for en langvarig blokade som jeg ikke har hatt sjangs å bryte, og nå plutselig ble byen angrepet i det øyeblikket jeg ble dristig og ekspanderte østover.

Diplomacy er ganske håpløst og jeg vet ikke hva som skal til for å få fiendene mine til å gå med på fredsavtale. CA har lagt til ulike typer allianser og pakter, noe som er godt tenkt, men svært lite funker. Når fienden har erklært krig så er krigen evigvarende. Diplomati bør være noe som endres veldig hyppig, slik det gjerne var på den tiden og fortsatt er den dag i dag.

Men det aller verste med R2 er det som virkelig kjennetegner Total War-serien - slagene. AI-en er verre enn noen gang og det er vanskelig å forstå hvordan dette i det hele tatt er mulig. For eksempel, Tyre som nå ble angrepet ble angrepet av en stor hær og to grupper med betydelige naval reinforcements. Mot alle odds slår jeg tilbake de to første hærene, og den jobben endelig var gjort var mine styrker redusert til en tiendedel og alle soldatene var utslitte, og fiendens siste og kraftigste forsterkninger kom i land med båtene sine. Hvordan jeg vant? Jeg ventet i 50 minutter og lot tiden gå ut siden AI bare sto på stranda.

Det CA skulle gjort... Gitt ut en moddbar alpha/beta 1 måned før release slik at community kunne tatt seg av mesteparten av poleringen. Det er tydelig at SEGA gir CA for lite ressurser og at de har for få og for dårlige folk i arbeid. Jeg er sikker på at de ansatte i CA har alle ønsker om å lage verdens beste strategiserie men blir pisket av en utgiver som får EA til å se ut som en veldedig organisasjon i forhold.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere har rapportert forbedret ytelse på maskiner med CPU m/flere kjerner ved å gjøre følgende:

I had huge fps drops and this made the game playable for me.

Just change the affinity of the rome2.exe process in "task manager" to anything less than all processors press ok and then change it back. This removes the drops for me.

For some reason this seems to spread the load evenly among the cores for me where as previously one was used to 100% while others where hardly being utilized.

How: Open your task manager with ctrl+shift+ESC, go to processes, right-click the rome2.exe process and click on "set affinity...".
Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Angående Trade Agreement, så få tak i resurser (vin, jern, malm...). Da er du mye mer tiltrekkende å handle med hvis de ikke har en resurs du har, og du kan tilby dem den varen.

Pass også på at du ikke er i krig med en kamerat og slikt også.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Hvordan har spillet blitt etter patchen? Lite fps lagg når du har på Ultra og skal zoome inn på en mengde units f.eks? mitt GTX 770 bør kjøre det ganske greit på ultra uten noe særlig fps lagg..

Håper ikke det tar for lang tid før spillet blir helt optimalisert....

Vet ikke hvor mye patchen fikset men Radious sin Total War mod gjorde spillet mye kjekkere ihvertfall. AI kan fremdeles ikke produsere gode enheter men slagene er ihvertfall bedre og økonomien/trading ble litt bedre.

Fremdeles skuffet over treig SLi oppdatering ifra Nvidia.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Nesten litt motstand nå, er tidlig i kampanjen som rome, og slåss mot helveti, Etter jeg ærklærte krig med dem, angrep de med fra havet, jeg hadde en liten hær akurrat der de landet og ble et epic slag, den var ekstremt hard fought, Bortsett fra en enhet med triarii jeg hadde i reserve som mista 4 soldater, var nesten alle enhtene mine borte eller bare noen få igjen, alle 3 hastati enhtene mine var utslettet, bare 1 pricipes enhet var igjen og den hadde 15 mann igjen, alt kavlaeriet mitt var borte, mine 2 andre triarii enheter hadde 4 og 8 mann igjen. vesites enhtene mine var borte bortsett fra en som hadde hele 45 mann igjen.

Men jeg stoppet invasjonen, jeg beleiret så en av byene deres, og de angrep meg, og da kom den DRIT TEITE capture point saken opp, jeg måtte flytte hæren min for å møte fiednens reenforcments, og da tok de capture pointed fra meg og jeg tapte, selv om jeg hadde kontroll på fiendens stykrer, jeg gikk og slikket sårene mine kom tilbake og tok byen, byen ble så angreptet, mine 1200 romere mot 2700 keltere, Igjen ble blodig, romersk kavaleri suger og ble utslettet, generalen døde, men troppene mine holdt stand.

Lenke til kommentar

Null aning, men det er nok riktig, samme her hvertfall. Lasta også ned beta patchen på Torsdag, for å så huke den av igjen når patchen kom. Kjørte også en "Verify Integrity", så regner med at alt er god gang da.

Uansett så kommer vist beta utgaven av patch 2 til Mandag alt: http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-05-first-total-war-rome-2-patch-out-this-friday

Patch two, currently in internal testing, will be publicly available as a beta on Monday. It includes fixes for low poly models viewed close-up, performance settings on certain hardware combinations and siege battle path-finding, among other improvements.

Høres jo bra ut.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Egentlig bør alle slutte å spille Rome 2 til CA får fingeren ut å gjør noen dramatiske endringer i spillet...men det skjer aldri. Selv jeg sliter meg igjennom turn for turn fordi, det er jo et TW spill!

Uansett, med Radious sin Total War mod og siste patchen så går egentlig spillet greit, det er uhyre enkelt og har ikke tapt et ENESTE slag pga elendig AI.

Lenke til kommentar

Angående Trade Agreement, så få tak i resurser (vin, jern, malm...). Da er du mye mer tiltrekkende å handle med hvis de ikke har en resurs du har, og du kan tilby dem den varen.

Pass også på at du ikke er i krig med en kamerat og slikt også.

Ingen ville ha noe å gjøre med meg i begynnelsen, men etterhvert som jeg ekspanderte og fikk direkte tilgang til flere typer ressurser ble det mer handel. Men når jeg initierte handel, var det vanskelig å få igang noe uten å spytte i en drøss med penger, selv med fraksjoner jeg hadde et godt forhold til. Det som skjedde var at kulturer jeg såvidt hadde oppdaget ville handle, og når det var de som spurte krevde de ikke noe særlig med penger, og vi hadde et helt nøytralt forhold. Merkelig igrunn.

Og ang. patchen. Litt teit at de snakker om de 2% som har problemer når de patcher inn ny "pathing", som jo påvirker alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...