Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD har ny beta patch ute med oppdateringer til Rome 2, spesielt for Crossfire. Folk har meldt bedre FPS på enkle kort også. Tester nå.

 

Trodde ikke spillet kunne benytte seg av SLI/Crossfire? Regnet med at det da ble som med for eks Company of Heroes 2 hvor det ikke er mulig å implementere dette inn i ettertid.

Lenke til kommentar

 

Trodde ikke spillet kunne benytte seg av SLI/Crossfire? Regnet med at det da ble som med for eks Company of Heroes 2 hvor det ikke er mulig å implementere dette inn i ettertid.

 

Ja, etter det internett gossip jeg har lest så støttet ikke Rome 2 crossfire/SLi men tydligvis så gjør det det. Nå gjenstår det bare at nVidia skal få fingen ut!

 

Et spørsmål, om man har en provins med 4 byer og bygger en shire med f.eks experience bonus for soldater i en av byene, teller denne shire'n på alle byene i provinsen da?

Lenke til kommentar

 

Ja, etter det internett gossip jeg har lest så støttet ikke Rome 2 crossfire/SLi men tydligvis så gjør det det. Nå gjenstår det bare at nVidia skal få fingen ut!

 

Et spørsmål, om man har en provins med 4 byer og bygger en shire med f.eks experience bonus for soldater i en av byene, teller denne shire'n på alle byene i provinsen da?

 

Jeg tror det, jeg vet i hvertfall at military buildings går over hele provisen, feks, hadde jeg en barracks som ga meg top level units, men i en annen by en som gir med archers, og jeg kunne få både soldater og archers hvor som helst så lenge jeg var i den provinsen.

Lenke til kommentar

Kom det akkurat ut? Jeg har en fra tidlig i går. Men den BETA driveren hadde ikke Rome 2 i patch notes.

 

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst13-10WINBetaDriver.aspx

 

  • Rome Total War 2: Updated AMD CrossFire™ profile
    • improves CrossFire scaling up to 20% (at 2560x1600 with extreme settings)
    • resolves corruption issues seen while playing the game

 

Kom i går ja

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt nå.. Tastaturet mitt funker ikke, når jeg trykker WASD så skjer det ikkeno, går jeg i chatten i spillet funker alt, hva kan ha skjedd? Jeg må nå flytte meg rundt på mappet med å trykke på minimappet, som er såååå vanskelig å treffe riktig!!

Sånn er det med spill i tidlig alpha! No wait.. :wallbash:

Endret av Kontorstol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste patchen ordnet med endel grafikkbugs hos meg så nå ser det ihvertfall akseptabelt ut. Virker også som at det kjører litt bedre men føler enda at det krever for mye av maskinen iforhold til hva man får igjen.. Men nå som det jobbes med SLI support har jeg ett håp om bedring og at jeg ihvertfall kan nærme seg stabile 30 fraps når det er på plass.

 

 

Forøvrig funker ikke dobbelklikk hos meg, må man nå ned i menyen og trykke på løpe knappen for at de ikke skal dasse bortover i angrep? another bug?

Lenke til kommentar

Jeg er nå over 100 turns i min Parthia campaign. Og har kost meg godt til tross for irritasjoner som har dukket opp nå og da. Heldigvis flyter spillet veldig bra på ekstreme, har ikke opplevd grafiske feil eller fått CTD's.

 

- Det jeg håper de forbedrer i fremtiden er treigere og mer realistiske kamper så man kan utnytte taktikker og være mer strategisk under slagene.

 

- Merket at diplomati kan være veldig urettferdig og alt for streng, nesten umulig å slå igjennom en avtale uansett hvor mektig nasjonen din er.

 

- Spillet har en del pathfinding problemer, spesielt når fienden angriper en by med murer kan de sette seg fast og gå i vranglås. Archere kan nå og da være suicidale.

 

- I noen tilfeller har vi capture points på slagmarken, det synes jeg er bare er tullete, greit nok at de har det i en by, men det kan ødelegge og bøgge AI'en så det bør fikses på.

 

- Coop har desync problemer og treig end turn, noe som gjør spillet nærmest uspillbart. Shogun 2 hadde samme problem i starten, men det er rettet opp og flyter som en drøm.

 

- Noen småjusteringer i teknologitreet for å gjøre det mer balansert og tro til historien.

 

- Ønsker kanskje enda mer aggresiv AI på campaign kartet

 

- Å ikke kunne angripe en by en annen faksjon blokkerer fra vannet er utrolig irriterende, håper bare dette er en bug og ikke noe de designet.

 

- Familietreet skulle de virkelig ikke ha fjernet.

 

- Shogun 2 hadde et mye bedre grensesnitt på verdenskartet. Du kunne trykke på generalen eller agenten og få opp all informasjon du trengte. Skill treet savner jeg også.

 

- Et år per turn får generalen og agentene dine til å dø alt for fort, når jeg endelig har en bra general er han gammel og grå og det at de er med oss så kort gjør at vi aldri får utbygd noe spesielt forhold til dem.

 

______

 

Det er likevel et bra spill, og mesteparten av dette vil mest sannsynlig bli fikset i patcher og mods. For eksempel har det allerede kommet mods som justerer ned Battle speed og gjør utrolige forandringer i slagene.. sjekk her :

 

http://www.youtube.com/watch?v=QiuDsmAPOjk

Endret av Myagos
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan har spillet blitt etter patchen? Lite fps lagg når du har på Ultra og skal zoome inn på en mengde units f.eks? mitt GTX 770 bør kjøre det ganske greit på ultra uten noe særlig fps lagg..

 

Håper ikke det tar for lang tid før spillet blir helt optimalisert....

Endret av -bLaZiNg^DuCk-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...