Gunfreak Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Blir litt irritert nå Ble angrept av en hær fra sjøen, greit nok, de hadde en ganske stor hær, men byen min hadde mur og jeg hadde gode soldater, vel dustene som angrep hadde ikke noen måter å angripe byen min på, 3 skip kunne kjøre inn i havna, men de 3 unitsene ble utsletta, og resten av den store hæren ble stående utenfor byen min å se på meg, så måtte bare sette på 3 gange speed og vente da, så jeg tok en tur i butikken og så på dr who.. Men nå sliter jeg HAR MASSE mangel på mat, og aner ikke hvordan jeg skal fikse det. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Gidder ikke å tulle med noe mods, men jeg har faktisk Medieval 2. Det er et utrolig bra spill og jeg har brukt sinnssykt mye timer på det. Kan jeg skulle tørke støvet av det igjen? Tror dere jeg kan spille det på full grafikk med GTX 660M(OC), i5-3210M og 8 GB RAM. Vel, disse moddene (TA 3.2 og MOS 1.6) til Medieval 2 er så å si plugNplay sålenge du begynner på en clean installasjon. Ang spørsmålet ditt har jeg følgende laptop: 3840XM@4Ghz 2x680M (OC til 1000/2000) 32GB RAM 4x256 SSD i Raid 0 og jeg kan IKKE spille spillet på ultra engang (med f.eks SSAO og AA av) om jeg vil ligge over 20 fps....Selv med dette så får jeg seriøse FPS drops om jeg zoomer inn på kamper. Skuffet? JA! Hvem er det sin feil? CA! (who els?) Endret 4. september 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Gidder ikke å tulle med noe mods, men jeg har faktisk Medieval 2. Det er et utrolig bra spill og jeg har brukt sinnssykt mye timer på det. Kan jeg skulle tørke støvet av det igjen? Tror dere jeg kan spille det på full grafikk med GTX 660M(OC), i5-3210M og 8 GB RAM. Finnes en ny mod til medieval 2, som flytter spillet til rome perioden, velig kult spill det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Imperial Legionnaire Rome 2 vs Rome 1 (RS 2.6) Skulle ikke tro at det var 9 år forskjell mellom disse spillene. Største forskjellen mellom rome 1 og Shogun2/rome2 er grafikken på naturen, og animsjonene, de tingene er ikke bra i rome 1, men grafikkken på rustinger og slikt er ikke så mye bedre. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Største forskjellen mellom rome 1 og Shogun2/rome2 er grafikken på naturen, og animsjonene, de tingene er ikke bra i rome 1, men grafikkken på rustinger og slikt er ikke så mye bedre. Sant det (spillet er jo 9 år gammelt) men nå spiller man ikke TW spillet for å bli imponert av den fine grafiske naturen så om naturen hadde sett slik den gjorde i Rome 1 mot at AI'n funket, gameplayen var bra, slagene var realistiske, mer personlig forhold til generalene/faction lederene osv så hadde jeg vært veldig fornøyd. Det er derfor bra at Rome 1 RS 2.6 er ute som er så rett på alle måter Rome 2 er galt på....selvom det ikke er breath-taking grafikk. Endret 4. september 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Sant det (spillet er jo 9 år gammelt) men nå spiller man ikke TW spillet for å bli imponert av den fine grafiske naturen så om naturen hadde sett slik den gjorde i Rome 1 mot at AI'n funket, gameplayen var bra, slagene var realistiske, mer personlig forhold til generalene/faction lederene osv så hadde jeg vært veldig fornøyd. Det er derfor bra at Rome 1 RS 2.6 er ute som er så rett på alle måter Rome 2 er galt på....selvom det ikke er breath-taking grafikk. Drømme spillet mitt hadde vært et spill med Medieval 2 grafikk, men med ekte hær størrelser, så hver legion var 4200 mann, og du kunna ha man legioner. Tenk å kunne spille gagamela med 40 000 macedonere og 100 000 persere liksom, Eller Caenna med 40 000 cartagere, spanjoler og gallere mot 90 000 romere og italienere. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Drømme spillet mitt hadde vært et spill med Medieval 2 grafikk, men med ekte hær størrelser, så hver legion var 4200 mann, og du kunna ha man legioner. Tenk å kunne spille gagamela med 40 000 macedonere og 100 000 persere liksom, Eller Caenna med 40 000 cartagere, spanjoler og gallere mot 90 000 romere og italienere. Amen! Jeg har lenge sagt at grafikken kan være slik medieval 2 var sålenge alt det andre funker! Men her tror de at om de bare lager spillet "pent" nok med masse forskjellige ansiktsuttrykk på soldatene så vil vi glemme hvor elendig gameplayen egentlig er. Uansett, jeg er HELT enig! Store episke slag som dette med realistiske soldater. Såklart måtte jo AI'n fungert da......på en måte vært dynamisk der den faktisk leser hva du gjor, hva du plasserer hvor og kontrer dette og ikke bare har den der dumme "kamakazi" stilen der det er om å gjøre å storme frontlinjen din. Men hadde fienden begynt å flanke deg så hadde hovedslaget vært over før i det hele tatt de andre soldatene kom i posisjon, samme gjelder når du prøver å flanke fienden også. Det er synd at TW skal og mer mer føles som et arcade spill der det er om å gjør å bli fortest ferdig med campaign'n. PS: En legion var vel opp mot 5500 mann? Med de nye tweakene så kan du ha maks 320x40 mann på hver side, så det kommer seg jo. (usikker på om reinforcement kommer itillegg?) Endret 4. september 2013 av Bahamut 1 Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Vel, disse moddene (TA 3.2 og MOS 1.6) til Medieval 2 er så å si plugNplay sålenge du begynner på en clean installasjon. Ang spørsmålet ditt har jeg følgende laptop: 3840XM@4Ghz 2x680M (OC til 1000/2000) 32GB RAM 4x256 SSD i Raid 0 og jeg kan IKKE spille spillet på ultra engang (med f.eks SSAO og AA av) om jeg vil ligge over 20 fps....Selv med dette så får jeg seriøse FPS drops om jeg zoomer inn på kamper. Skuffet? JA! Hvem er det sin feil? CA! (who els?) For det første hvor stor er laptopen din egentlig? Hvordan kan du få plass til alt det der? At de ikke har SLI støtte til Medival 2 overrasker meg ikke når det gjelder CA, men burde ikke ett GTX 680M alene greie full grafikk på et spill fra 2006!? Virker som de forsatt har litt patche arbeid på Medival 2... Hvordan er Shogun 2? Er det et mer stabilt Total War spill? Endret 4. september 2013 av Steffen94 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Amen! Jeg har lenge sagt at grafikken kan være slik medieval 2 var sålenge alt det andre funker! Men her tror de at om de bare lager spillet "pent" nok med masse forskjellige ansiktsuttrykk på soldatene så vil vi glemme hvor elendig gameplayen egentlig er. Uansett, jeg er HELT enig! Store episke slag som dette med realistiske soldater. Såklart måtte jo AI'n fungert da......på en måte vært dynamisk der den faktisk leser hva du gjor, hva du plasserer hvor og kontrer dette og ikke bare har den der dumme "kamakazi" stilen der det er om å gjøre å storme frontlinjen din. Men hadde fienden begynt å flanke deg så hadde hovedslaget vært over før i det hele tatt de andre soldatene kom i posisjon, samme gjelder når du prøver å flanke fienden også. Det er synd at TW skal og mer mer føles som et arcade spill der det er om å gjør å bli fortest ferdig med campaign'n. PS: En legion var vel opp mot 5500 mann? Med de nye tweakene så kan du ha maks 320x40 mann på hver side, så det kommer seg jo. (usikker på om reinforcement kommer itillegg?) Varierte. En republic legion før marian organistringa besto av 1200 vesites 1200 Hastati 1200 Pricipes 600 Triarii 300 Eqiuses Så 4200 infanteri 300 kavaleri, til sammen 4500. MEN før et slag kunne de slenge på mer, så hver enhet ble litt større, noe som ofte førte til ca. 5000 til sammen pr. legion Og hver Romersk legion hadde også en alliert legion(latin legion) Så den minste hæren til Roma var ca. 10 000, 5000 romere og 5000 andre italienere Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hvor mye tjener dere på handel og øker handel nevneverdig med økt utbygging? Jeg er blitt så vant til Empire/Napoleon hvor handel er virkelig lukrativ. Gjerne 1/3 av inntektene mine. Gir så lite mening å betale 1500 for en handelsavtale verdt 50 per turn om ikke denne kan bli iallefall 150-200. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hva er Squalor, og hvorfor ødelegger det humøret til alle folka mine? Ingenting i byene er ødelagt,de har flust med mat og har hele Storbritania og Irland alene >< BUHU! Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Squalor er vel at det er for tett med folk. Ordet i seg selv betyr Urenslighet, smuss, elendighet. Så greia er vel å ikke øke i befolkning alt for fort, tror jeg. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Trodde dette spillet skulle bli brukbart - men etter det som skrives her vet jeg ikke om jeg kommer til å gå til innkjøp i det hele tatt - forhåpentligvis kan mods fikse de groveste feilene etter hvert. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg opplever spillet som dårlig optimalisert. Det lagger selv på low, og jeg er over Minimum requirements. Dette er noe jeg regner med kommer til å ordne seg etterhvert, men fremdeles irriterende. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Merker akkurat det samme, skattene er ikke spesielt høye, maks på min kultur og mat i massevis, men gjør de noe annet enn å klage? Nope Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Squalor er vel at det er for tett med folk. Ordet i seg selv betyr Urenslighet, smuss, elendighet. Så greia er vel å ikke øke i befolkning alt for fort, tror jeg. Hvordan kan jeg få den ned? Når jeg bygger ut byen (dersom jeg kan, noe jeg også faktisk trenger økning av befolkningen til) så skjer det som regel ingenting med Squalor. =/ Får slette alt av mat-lagetingene, så de får sulte og daue da. De har jo faen meg 39 Surplus i mat >< Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hva er Squalor, og hvorfor ødelegger det humøret til alle folka mine? Ingenting i byene er ødelagt,de har flust med mat og har hele Storbritania og Irland alene >< BUHU! Utrolig at de skal kjøre det opplegget der igjen 9 år senere. Amøber. 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Merker akkurat det samme, skattene er ikke spesielt høye, maks på min kultur og mat i massevis, men gjør de noe annet enn å klage? Nope Akkurat som de som har kjøpt seg Rome 2 1 Lenke til kommentar
per17 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 hva i faen er vitsen med diplomacy? AI sier jo nei til alt! latterlig 1 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Har funnet ut at det er lettere å samarbeide med factions som ligger langt unna hjemterritoriet. Tror det er fordi naboer har interesse av å erobre ditt land etter hvert. Nå som jeg har spilt 50 turns har det også blitt mye enklere generelt og få trade agreements og non agression pacts, men har ennå til gode å ha en skikkelig alliert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå