Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Blir litt irritert nå

 

Ble angrept av en hær fra sjøen, greit nok, de hadde en ganske stor hær, men byen min hadde mur og jeg hadde gode soldater, vel dustene som angrep hadde ikke noen måter å angripe byen min på, 3 skip kunne kjøre inn i havna, men de 3 unitsene ble utsletta, og resten av den store hæren ble stående utenfor byen min å se på meg, så måtte bare sette på 3 gange speed og vente da, så jeg tok en tur i butikken og så på dr who..

 

Men nå sliter jeg HAR MASSE mangel på mat, og aner ikke hvordan jeg skal fikse det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke å tulle med noe mods, men jeg har faktisk Medieval 2. Det er et utrolig bra spill og jeg har brukt sinnssykt mye timer på det. Kan jeg skulle tørke støvet av det igjen? Tror dere jeg kan spille det på full grafikk med GTX 660M(OC), i5-3210M og 8 GB RAM.

 

Vel, disse moddene (TA 3.2 og MOS 1.6) til Medieval 2 er så å si plugNplay sålenge du begynner på en clean installasjon.

 

Ang spørsmålet ditt har jeg følgende laptop:

 

3840XM@4Ghz

2x680M (OC til 1000/2000)

32GB RAM

4x256 SSD i Raid 0

 

og jeg kan IKKE spille spillet på ultra engang (med f.eks SSAO og AA av) om jeg vil ligge over 20 fps....Selv med dette så får jeg seriøse FPS drops om jeg zoomer inn på kamper. Skuffet? JA!

 

Hvem er det sin feil? CA! (who els?)

 

Nytt%20punktgrafikkbilde.jpg

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Gidder ikke å tulle med noe mods, men jeg har faktisk Medieval 2. Det er et utrolig bra spill og jeg har brukt sinnssykt mye timer på det. Kan jeg skulle tørke støvet av det igjen? Tror dere jeg kan spille det på full grafikk med GTX 660M(OC), i5-3210M og 8 GB RAM.

 

Finnes en ny mod til medieval 2, som flytter spillet til rome perioden, velig kult spill det.

Lenke til kommentar

 

Største forskjellen mellom rome 1 og Shogun2/rome2 er grafikken på naturen, og animsjonene, de tingene er ikke bra i rome 1, men grafikkken på rustinger og slikt er ikke så mye bedre.

 

Sant det (spillet er jo 9 år gammelt) men nå spiller man ikke TW spillet for å bli imponert av den fine grafiske naturen så om naturen hadde sett slik den gjorde i Rome 1 mot at AI'n funket, gameplayen var bra, slagene var realistiske, mer personlig forhold til generalene/faction lederene osv så hadde jeg vært veldig fornøyd.

 

Det er derfor bra at Rome 1 RS 2.6 er ute som er så rett på alle måter Rome 2 er galt på....selvom det ikke er breath-taking grafikk.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

Sant det (spillet er jo 9 år gammelt) men nå spiller man ikke TW spillet for å bli imponert av den fine grafiske naturen så om naturen hadde sett slik den gjorde i Rome 1 mot at AI'n funket, gameplayen var bra, slagene var realistiske, mer personlig forhold til generalene/faction lederene osv så hadde jeg vært veldig fornøyd.

 

Det er derfor bra at Rome 1 RS 2.6 er ute som er så rett på alle måter Rome 2 er galt på....selvom det ikke er breath-taking grafikk.

 

Drømme spillet mitt hadde vært et spill med Medieval 2 grafikk, men med ekte hær størrelser, så hver legion var 4200 mann, og du kunna ha man legioner.

 

Tenk å kunne spille gagamela med 40 000 macedonere og 100 000 persere liksom,

 

Eller Caenna med 40 000 cartagere, spanjoler og gallere mot 90 000 romere og italienere.

Lenke til kommentar

 

Drømme spillet mitt hadde vært et spill med Medieval 2 grafikk, men med ekte hær størrelser, så hver legion var 4200 mann, og du kunna ha man legioner.

 

Tenk å kunne spille gagamela med 40 000 macedonere og 100 000 persere liksom,

 

Eller Caenna med 40 000 cartagere, spanjoler og gallere mot 90 000 romere og italienere.

 

Amen! Jeg har lenge sagt at grafikken kan være slik medieval 2 var sålenge alt det andre funker! Men her tror de at om de bare lager spillet "pent" nok med masse forskjellige ansiktsuttrykk på soldatene så vil vi glemme hvor elendig gameplayen egentlig er.

 

Uansett, jeg er HELT enig! Store episke slag som dette med realistiske soldater. Såklart måtte jo AI'n fungert da......på en måte vært dynamisk der den faktisk leser hva du gjor, hva du plasserer hvor og kontrer dette og ikke bare har den der dumme "kamakazi" stilen der det er om å gjøre å storme frontlinjen din. Men hadde fienden begynt å flanke deg så hadde hovedslaget vært over før i det hele tatt de andre soldatene kom i posisjon, samme gjelder når du prøver å flanke fienden også.

 

Det er synd at TW skal og mer mer føles som et arcade spill der det er om å gjør å bli fortest ferdig med campaign'n.

 

PS: En legion var vel opp mot 5500 mann?

 

Med de nye tweakene så kan du ha maks 320x40 mann på hver side, så det kommer seg jo. (usikker på om reinforcement kommer itillegg?)

Endret av Bahamut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, disse moddene (TA 3.2 og MOS 1.6) til Medieval 2 er så å si plugNplay sålenge du begynner på en clean installasjon.

 

Ang spørsmålet ditt har jeg følgende laptop:

 

3840XM@4Ghz

2x680M (OC til 1000/2000)

32GB RAM

4x256 SSD i Raid 0

 

og jeg kan IKKE spille spillet på ultra engang (med f.eks SSAO og AA av) om jeg vil ligge over 20 fps....Selv med dette så får jeg seriøse FPS drops om jeg zoomer inn på kamper. Skuffet? JA!

 

Hvem er det sin feil? CA! (who els?)

 

Nytt%20punktgrafikkbilde.jpg

For det første hvor stor er laptopen din egentlig? Hvordan kan du få plass til alt det der?

 

At de ikke har SLI støtte til Medival 2 overrasker meg ikke når det gjelder CA, men burde ikke ett GTX 680M alene greie full grafikk på et spill fra 2006!? Virker som de forsatt har litt patche arbeid på Medival 2...

 

Hvordan er Shogun 2? Er det et mer stabilt Total War spill?

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

 

Amen! Jeg har lenge sagt at grafikken kan være slik medieval 2 var sålenge alt det andre funker! Men her tror de at om de bare lager spillet "pent" nok med masse forskjellige ansiktsuttrykk på soldatene så vil vi glemme hvor elendig gameplayen egentlig er.

 

Uansett, jeg er HELT enig! Store episke slag som dette med realistiske soldater. Såklart måtte jo AI'n fungert da......på en måte vært dynamisk der den faktisk leser hva du gjor, hva du plasserer hvor og kontrer dette og ikke bare har den der dumme "kamakazi" stilen der det er om å gjøre å storme frontlinjen din. Men hadde fienden begynt å flanke deg så hadde hovedslaget vært over før i det hele tatt de andre soldatene kom i posisjon, samme gjelder når du prøver å flanke fienden også.

 

Det er synd at TW skal og mer mer føles som et arcade spill der det er om å gjør å bli fortest ferdig med campaign'n.

 

PS: En legion var vel opp mot 5500 mann?

 

Med de nye tweakene så kan du ha maks 320x40 mann på hver side, så det kommer seg jo. (usikker på om reinforcement kommer itillegg?)

 

 

Varierte.

 

En republic legion før marian organistringa besto av

 

1200 vesites

1200 Hastati

1200 Pricipes

600 Triarii

300 Eqiuses

 

Så 4200 infanteri 300 kavaleri, til sammen 4500. MEN før et slag kunne de slenge på mer, så hver enhet ble litt større, noe som ofte førte til ca. 5000 til sammen pr. legion

Og hver Romersk legion hadde også en alliert legion(latin legion)

 

Så den minste hæren til Roma var ca. 10 000, 5000 romere og 5000 andre italienere

Lenke til kommentar

Hvor mye tjener dere på handel og øker handel nevneverdig med økt utbygging? Jeg er blitt så vant til Empire/Napoleon hvor handel er virkelig lukrativ. Gjerne 1/3 av inntektene mine. Gir så lite mening å betale 1500 for en handelsavtale verdt 50 per turn om ikke denne kan bli iallefall 150-200.

Lenke til kommentar

Squalor er vel at det er for tett med folk.

Ordet i seg selv betyr Urenslighet, smuss, elendighet.

 

Så greia er vel å ikke øke i befolkning alt for fort, tror jeg.

Hvordan kan jeg få den ned? Når jeg bygger ut byen (dersom jeg kan, noe jeg også faktisk trenger økning av befolkningen til) så skjer det som regel ingenting med Squalor. =/ Får slette alt av mat-lagetingene, så de får sulte og daue da. De har jo faen meg 39 Surplus i mat ><

Lenke til kommentar

Har funnet ut at det er lettere å samarbeide med factions som ligger langt unna hjemterritoriet. Tror det er fordi naboer har interesse av å erobre ditt land etter hvert.

 

Nå som jeg har spilt 50 turns har det også blitt mye enklere generelt og få trade agreements og non agression pacts, men har ennå til gode å ha en skikkelig alliert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...