Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang er prologen?

 

Jeg brukte vel 4-5 timer bare på del 1, men nå dro jeg det hele ganske langt ut tror jeg, noe som også forårsaket at det hele ble bugget litt da jeg ikke fikk til å låse opp del 2, dog fant en post her som virket for meg: http://forums.totalwar.com/showthread.php/77907-Temp-Fix-for-quot-Siege-of-Bovianum-quot-Final-Prologue-Campaign

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Koser meg med spillet jeg. Forventet ikke at alt skulle være perfekt, men ingenting som er en deal breaker for min del.

Litt sånn her, det at jeg kan endre grafikk instillinger på et par sekunder, og loaded maps, kamper og hvoedmenyen veldig fort, er et stort pluss for min del! Dette er en forbedring, men at spillet yter betraktelig dårligere enn Shogun 2, ødelegger litt av opplevelsen. Men jeg er en optimist, nye skjermdrivere fikser noe av dette (håper 6950 får støtte fra AMD).

 

Andre endringer har for min del både gode og dårlige konsekvenser.

Ting går fortere! Mine tropper reagerer fortere, godt. Men nå går alt for fort xP

Ikke lov å sende tropper uten general (ei heller lage dem), da slipper jeg å bli ambushed mindre av troppergrupper, men nå må jeg være mer forsikt hvor jeg flytter mine tropper.

 

Men til gjengeld får du betydelig mertropper å beskytte byen din hvis du ikke har en general å beskytte den.

 

Jeg liker at man har stances, spesielt defensive stance (den vil jeg ha i SHogun 2!)

Det at man har flere muligheter etter en slag er også en fin addon, men jeg er usikker på langtidskonsekvensene ennå.

 

Bygninger oppsett har jeg ikke fått sansen for ennå, vanilla Shogun 2 gjorde det skikkelig bra spør du meg, ekspansjonene gjorde det såpass annerledes at det ble unødvendig komplisert.

 

Technology virker greit, jeg hadde dog foretrukket en talent tree oppsett som shogun 2, men går helt greit.

 

Jeg kan ikke si så mye om selve kampene, mest fordi jeg aldri har spilt Rome 1 eller lignende spill i den perioden før, så jeg må forsatt bli vandt med hva slår hva i hvilken sammenheng.

 

Dog, noen av special abilities til de forskjellige troppene/generalene er merkelige, og forklarers ikke godt nok etter min mening. (+ / - opplegget er fint det, men det sier meg ingenting om hvordan troppene oppfører seg i praksis, før jeg trykker på knappen).

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Er hundre prosent sikker på at eg kunne velje å kjempe mot eit gitt antall AI fiendar i Rome 1.. Må søke og sjå om eg finn noko på det.

 

Uansett - spelet er morosamt, men eg synest det går alt for seint framover. Eg kjenner eg kvir meg til å trykkje på "End turn".

Du kunne velge å ikke følge AI på end turn. Det hadde liten effekt i starten av campaign, men når du hadde ekspandert mye, og aien var over alt med sine små hærer så slapp du å følge de slik at prosessen gikk mye fortere, men var igjen vanskeligere å se hva de planla.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er dårlig oversikt for hvordan man kan få bedre hær. Jeg har gått med de vanlige slingshots og noen andre idioter i lang lang tid, og prøvd å oppgradere ditt og datt, får kanskje en ræva hest der og en archer der. Men er ikke noen god oversikt, og det går alt for tregt å få bygd opp en by til å kunne lage litt av hvert. Nå har ikke jeg spilt Total War siden Medieval 1. Og der fulgte det med ett svæææært kart over bygg og hvilken type dude du fikk og hva du måtte bygge for å komme dit. Her har jeg bare satsa på noe og fått noe. Men det virker som at man MÅ ha flere byer for å kunne ha forskjellige folk du kan lage. Der likte jeg Medieval bedre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg gi dem penger etter å ha gått ut til krig med meg? Deres valg, så de får faen meg ta konsekvensene selv :p får ikkeno penger når jeg fortsatt må krige med 4-6 andre ;)

Crush them!!!

 

Tenkte jeg skulle spille litt Shogun 2 når jeg kommer hjem. Har spilt det altfor lite egentlig og det er god trening til Rome 2 blir spillbart.

Lenke til kommentar

De skal alltid prøve å finne opp hjulet på nytt, og som oftes går det dårlig.


Crush them!!!

 

Tenkte jeg skulle spille litt Shogun 2 når jeg kommer hjem. Har spilt det altfor lite egentlig og det er god trening til Rome 2 blir spillbart.

 

Ville nå heller anbefalt Medieval 2 Third Age 3.2 med MOS 1.6 submod :)

 

Kanskje ikke direkte trening til Rome 2 men utrolig underholdene med et av TW beste spill i bakgrunnen.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Har veldig lyst til å få spilt ferdig prologuen, men virker som den inneholder en god del bugs som ikke lar en fortsette. Sleit jo først i siste kampen om Bovianum, hvor en cutscene startet midt i kampen, og etter den havnet jeg på start menyen hvor neste del fortsatt var låst.

 

Så jeg slettet alt av save files, og startet på nytt, og nå kommer jeg ikke lengre enn turn 3/4, stopper midt i end turn, hvor Samnite overtar en by.

Lenke til kommentar
2x Units Size
Locate:
- compress_data/campaign_env/campaign_setup/campaign_setup_options
Change the 2nd number from 1 to 2
Now all the new units will have 2x number, dont know how to change the starting units though
During navy battles, one unit will have 2 ship
It seems this does not affect garrion troop
40 stack pr General
Locate:
- Campaign_Save_Game/Compressed_Data/Campaign_Env/Campaign_Model subfolder.
Under this tab you will see two values label 20.
The top value represents your land unit limits the bottom value represents your naval unit limits.

PS: Alle savefilene må åpnes med EditSF

 

Ser ikke ut som at det var et så sinnsykt mye jobb som CA først sa når det kom til hvorfor 160 mann pr kort var det maksimale de kunne få til.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Og en siste ting jeg plager meg med spillet og det er turntiden er et år og hvordan dette påvirker generaler/spioner/champions osv. I seg selv hater jeg turntider som går år for år, liker mer måned for måned fordi da kan du virkelig få utnyttet generalen din! Nå må du nesten angripe HELE tiden med generalen for i det hele tatt få den opp i level før han dør.

 

F.eks om du starter som Makedonia så er Antigonus lederen men etter noen få turns så dør han av alderdom og blir erstattet av en random kar som du ikke har noen tilknytninger til. Siden du ikke har familietre eller lignende så vet du ikke om det var sønnen som tok over osv. Takk til den idioten som fant ut at familietreet ikke passer inn i Total War serien.

 

Hehe, jeg begynte etterhvert å bruke generaler som lokkeduer siden fordi de var såpass billige ryttere og jeg var ikke særlig lei meg om de døde.

 

Dette spillet kommer til kort på så mange punkter.......

Lenke til kommentar

Hvordan spør jeg om military access?

 

Diplomacy men ikke regn med at de er villig til å inngå noen avtaler med deg. Det er mange som utrykker sin frustrasjon at INGEN faction vil trade med dem engang uten at de gir dem masse gold i retur eller no, selv på normal. Men en ting vil de og det er å erklære krig mot deg :-)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

Diplomacy men ikke regn med at de er villig til å inngå noen avtaler med deg. Det er mange som utrykker sin frustrasjon at INGEN faction vil trade med dem engang uten at de gir dem masse gold i retur eller no, selv på normal. Men en ting vil de og det er å erklære krig mot deg :-)

Det kommer ikke opp noe på diplomacy annet enn handelsavtale og krig. Ser at jeg har military access hos en nabo i nord da, så da kommer jeg meg forsåvidt ditt jeg vil.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

De skal alltid prøve å finne opp hjulet på nytt, og som oftes går det dårlig.

 

Ville nå heller anbefalt Medieval 2 Third Age 3.2 med MOS 1.6 submod :)

 

Kanskje ikke direkte trening til Rome 2 men utrolig underholdene med et av TW beste spill i bakgrunnen.

Gidder ikke å tulle med noe mods, men jeg har faktisk Medieval 2. Det er et utrolig bra spill og jeg har brukt sinnssykt mye timer på det. Skal jeg tørke støvet av det igjen? Tror dere jeg kan spille det på full grafikk med GTX 660M(OC), i5-3210M og 8 GB RAM.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...