BlastyTrasty Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Så... Må ein spele med 60-70 factions i Campaign? Har kraftig maskin, i7 3770k, GTX680 etc - men spelet "hakkar" når AI flyttar, og kan tenke meg at det er pga at det er elleve milliardar ting som skjer kvar gong eg trykker "end turn": Synes å hugse at i Rome 1 kunne ein velje at ein skulle spele mot x antall AI factions(?) Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Tror ikke du kunne velge hvor mange factions du ville spille mot i Rome 1. Jeg har ikke prøvd Rome 2 enda, men ut i fra de videoene jeg har sett så ser det ut som om om det er utrolig mye venting mellom rundene, nettopp på grunn av mange factions. De må gjøre ting de også. Lenke til kommentar
Robopope Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 CooP campaignen for min del går uuuuuuutrloig sakte i forhold til solo campaignen.Ufattelig irriterende å måtte vente opp til 5min på at runden skal bli ferdig etter jeg og han jeg spiller med har trykket på end turn. men men, kanskje det kommer en fix en gang, får håpe ihvertfall. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Så... Må ein spele med 60-70 factions i Campaign? Har kraftig maskin, i7 3770k, GTX680 etc - men spelet "hakkar" når AI flyttar, og kan tenke meg at det er pga at det er elleve milliardar ting som skjer kvar gong eg trykker "end turn": Synes å hugse at i Rome 1 kunne ein velje at ein skulle spele mot x antall AI factions(?) Samme her, jeg bruker kortere tid å spille enn AI'en når det kommer til selve mappet.. Synes at jeg også kunne valgt mellom alle factions, ikke bare visse 10 eller noe.. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Andre som sliter med del 2 av prologen? Trenger vel strengt tatt ingen spoiler, men tør ikke annet Har kommet fram til Bovianum nå, og skal angripe byen. Siste byen i del to (tror jeg da) Får beskjed om å bygge siege equipment, men får bare en turn til å gjøre dette, så MÅ jeg angripe. Ram får jeg ikke til å funke uansett, de vil ikke angripe porten. Med stiger får jeg inntatt muren, og gått inn i byen. Men etter å ha slått alle styrkene der kommer det en cutscene og så er jeg tilbake i main menu. Hvis jeg velger continue campaign så loader den tilbake før jeg angrep byen. Og del tre av prologen er låst.. Har prøvd tre ganger nå, gjør jeg noe feil? Noen forslag? Vil gjerne gjøre meg ferdig med denne før jeg begynner nytt game, så takker for svar! Edit: Leser på TW forumet at det er flere som sliter med dette. Mange her som har fått tatt siste del? (The invasion of Samnium) Bra med lagg her og innimellom forresten, men nå er ikke maskinen min ny lenger heller da. Spiller på high (i7@3,2, 560TI og 6GB RAM) Var det mer? Etter cut scenen trodde jeg det var over. Ja, det var en litt brå slutt, men... Si fra hvis du finner ut problemet. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hva skjer med AI'en? Jeg blir angrepet fra alle kanter, har slått tilbake kraftig på flere av de, og tenker at da aksepterer de peace. Men ikke faen om de gidder, selv om de har en jævla by igjen og nesten ikke folk, så vil jeg heller fokusere på en frontlinje enn tjue. Men nei, de nekter å ha fred. >< Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Er hundre prosent sikker på at eg kunne velje å kjempe mot eit gitt antall AI fiendar i Rome 1.. Må søke og sjå om eg finn noko på det. Uansett - spelet er morosamt, men eg synest det går alt for seint framover. Eg kjenner eg kvir meg til å trykkje på "End turn". Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 For min del så tror jeg legger fra meg spillet til det kommer en patch eller to + en driver update fra Nvidia. Føles ut som jeg spiller et spill i beta. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Glad jeg:1. Ikke har hatt nedtelling til når spillet kom ut. 2. Sittet klar som et egg for å spille i det spillet ble sluppet. Venter nok en stund før prøver Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 For min del så tror jeg legger fra meg spillet til det kommer en patch eller to + en driver update fra Nvidia. Føles ut som jeg spiller et spill i beta. Ordet BETA blir nevnt på alle forum Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hva skjer med AI'en? Jeg blir angrepet fra alle kanter, har slått tilbake kraftig på flere av de, og tenker at da aksepterer de peace. Men ikke faen om de gidder, selv om de har en jævla by igjen og nesten ikke folk, så vil jeg heller fokusere på en frontlinje enn tjue. Men nei, de nekter å ha fred. >< Prøvd å gi dem litt penger og teknologi? Så slenger du på trade og allianse etter de har godtatt. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Prøvd å gi dem litt penger og teknologi? Så slenger du på trade og allianse etter de har godtatt. Hvorfor skal jeg gi dem penger etter å ha gått ut til krig med meg? Deres valg, så de får faen meg ta konsekvensene selv får ikkeno penger når jeg fortsatt må krige med 4-6 andre Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hvorfor skal jeg gi dem penger etter å ha gått ut til krig med meg? Deres valg, så de får faen meg ta konsekvensene selv får ikkeno penger når jeg fortsatt må krige med 4-6 andre Du spurte om fred, ergo ville du ha fred. Om det fungerer som Empire/Napoleon så er det snakk om så lite penger uansett at det ikke hjelper dem noe eller svekker deg nevneverdig. Skal bli digg å sette seg ned spillet om et par timer :-) Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Don't get your hopes up..... Endret 4. september 2013 av Bahamut 1 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Dont get your hopes ut..... This Du spurte om fred, ergo ville du ha fred. Om det fungerer som Empire/Napoleon så er det snakk om så lite penger uansett at det ikke hjelper dem noe eller svekker deg nevneverdig. Skal bli digg å sette seg ned spillet om et par timer :-) De skal ikke ha småpenger, de nekter totalt, prøvde for morro skyld å gi spørre en om fred og gi 4000, men han ville ikke. Og han hadde vært eid i laaang tid.. Er nå de germanerne det er snakk om, så sier vel sikker sitt det Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Beste reviewen jeg har lest! http://arstechnica.com/gaming/2013/09/total-war-rome-ii-review-a-total-mess/ Rome II’s battles are more like those in a cut-rate real-time strategy game: messy, anti-tactical scrums where forming lines and maintaining morale aren't considerations compared to throwing all your units into the fray. Battles turn into handfuls of individual units sprinting at one another until a couple are left standing instead of one army breaking another army. All of the components are there, but everything seems off. Charges are too fast, individual units rout too quickly, and those routs don't affect nearby units enough. Shogun II had this balance right, from the release version through the patches and expansions. For perhaps the first time in the series, Rome II appears to have learned nothing from its predecessor.Perhaps what's most dismaying about Total War: Rome II is that it doesn't seem salvageable—its problems are as much conceptual as they are pragmatic. I can't imagine a patch or expansion with a smaller map, even though that would be the biggest possible help the game could get. In most grand strategy games, the motivation to play “just one more turn” is the most appealing part. In Total War: Rome II, “just one more turn” is a threat. The Good: It's prettyThe Bad: Tactical battles are messy and buggy Strategic mode devoid of interesting decisions AI is horribly unaggressive The Ugly: Clicking the “end turn” button and waiting... and waiting.... and waiting...Verdict: Skip it. Shogun II is better in every respect, as are several mods for the original Rome: Total War. På en måte så er jeg litt glad fordi dette var det jeg forventet ifra CA, de lærer aldri! Men på en annen måte er jeg lei meg fordi dette skulle være året høydepunkt :-( Shogun 2: Et skritt fremover Rome 2 (aka starcraft 2 battle-mechanic-look-a-like): To skritt bakover Endret 4. september 2013 av Bahamut 2 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 This De skal ikke ha småpenger, de nekter totalt, prøvde for morro skyld å gi spørre en om fred og gi 4000, men han ville ikke. Og han hadde vært eid i laaang tid.. Er nå de germanerne det er snakk om, så sier vel sikker sitt det Ja, det var noe rundt der jeg tenkte. Det fungerer godt i Napoleon. Ikke at du skal blakke deg helt. Da er iallefall AI elendig som som nesten alltid. Kaffen kokes og jeg skal i gang med prologen om 10 min. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Vel, Aien er ekstremt agressiv på kartet. Jeg tapte som Pyrrhus etter 15 turns, fikk 10 faksjoner mot meg, og ingen land likte meg, tenkte kanskje egypt ville ha trade med meg, da egypt og pyrrhus hadde ok realsjoner i virkligheten, men nei da, de var sure så fort jeg fant de på kartet med båten min, Jeg hadde Hele hellas(sprata, athen) Macedonia, Syracus(som var mine allierte i starten av spillet) Rome, Carthage, Samt random barbarer faksjoner nord for hellas. Athen var den største trusslen, de angrep anhver runde. Jeg holdt stand, helt til jeg fikk bug i et slag, hvor athen bare stormet rundt og gjennom alle soldatene mine, andre har fått den buggen, og det skjer når du ha capture points. athen hadde flere soldater og er mulig jeg hadde tapt uansett, men hadde ikke sjangs når athen soldaterne oppføere seg som de døde soldatene fra lord of the rings, de bare flyr gjennom og over og rundt mine soldater, og stormer rett mot capture pointed, så da tapte jeg. den byen, og mista pyrrhus. Syns også det er teit, man har kjente generaler selv om de enten var døde eller ikke født enda Spillet starter -272, da er pyrrhus død, men jeg hadde han jeg har jeg starta. Ikke bare det, men når jeg spiller som carthage har jeg Hannibal selv om han ikke er født enda. 1 Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Koser meg med spillet jeg. Forventet ikke at alt skulle være perfekt, men ingenting som er en deal breaker for min del. 3 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Er hundre prosent sikker på at eg kunne velje å kjempe mot eit gitt antall AI fiendar i Rome 1.. Må søke og sjå om eg finn noko på det. . Jeg har spilt rome: total war jevnlig de siste 9 årene, senest i juli i år, og kan garantere deg at det ikke var noe sånn funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå