Bahamut Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Nå har jeg bare spilt prologuen til nå, men der fikk jeg finn inngått trade avtale og noe vennskaps greier med grekerne uten mye tull. Shogun 2 var akkurat likt Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Skjønner at desto høyere vanskeligsgrad desto verre skal det være å få ting gjort gjennom Diplomacy; AI'en skal være mer klar over at du er "Spilleren" og derfor behandle deg verre enn en hvilken som helst annen faksjon. Men... gah, så rart det føles da mann. Man er i utgangspunktet venner, naboer og så vil man ikke handle osv? Jaja, får angripe alle -igjen- som i Shogun 2. 2 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Midt i slaget der man tar over hovedbyen til fienden i første delen av prologen går alt i svart, så kommer en cutscene og så er jeg plutselig tilbake i menyen. Del 2 er låst. Trykker jeg continue campaign må jeg gjøre hele slaget på nytt - noe som er fort gjort men det samme har skjedd to ganger nå. Hva skjer? EDIT: Så at samme spørsmål ble stilt på forrige side. Endret 3. september 2013 av Sencured Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Rome 2: Total Mess 4 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 1. Battles are way too short. Infantry units run at ridiculous speeds. The combat, even when it involves heavily armoured units on both sides is often over in no time. This means there is virtually no time to manage your units once the engagement has begun. You cannot, for example, sneak cavalry units around the enemy's flank, because by the time they reach the fight (even if they're at full gallop), the main battle will be over. The resulting hectic gameplay is unsatisfying, and it prevents you from employing many tactics. It also means that the cinematic nature of the game is seriously hurt - you can't watch your men fight, and the sense of scale is lost when you don't get to see the two armies duke it out for any significant time. You could also say it's a huge waste of resources on CA's part. All that time and money spent on animations, and you don't even get to see them! 2. Melee units with throwing weapons are heavily flawed. This is a problem that infantry units like Legionaries and some cavalry units such as the Gallic Light Horse have. They can only use their throwing weapons when charging. This is obviously bad game design for a number of reasons. When used defensively Infantry cannot throw their javelins at an approaching enemy, at a huge cost of attack power. In the case of cavalry units, they can't be used to skirmish, despite their ideal armament! This is seriously silly. 3. Victory Points are often whack. I'm sure many have had this scene before. You're defending, you've got an expansive, large battlefield full of possibilities to hold off the enemy's superior forces. Well, you wish you had that. Sadly the game has decided to put a victory point at some arbitrary, sometimes undefendable location, and if you don't hold it you'll bloody lose. It doesn't matter that the attacker's sensible objective (getting the enemy out of the immediate area) obviously wouldn't be completed by holding this insignificant circle of land, you MUST defend this place at all costs. It's absurd, and un-fun. 4. Many abilities are just stupid. I'll put the bad abilities in 2 categories: 1. Pointless Abilities The best example of these are the various "click here to charge harder" abilities of many cavalry units. There's literally no reason not to use them, especially when battles are as short as they are. There's not much in terms of elaborate decision making that needs to be done. Just click that thing to make your unit better. These abilities are just unneeded clutter, the game wouldn't be any less enjoyable without them. 2. Absurd abilities "Click here to reload faster", "Click here to make your spearmen run like Usain Bolt", "Click here to instantly reset a unit's fatigue", and so on. The dreaded "magical" abilities, responsible (on my part at least) for many moments when someone goes "now that just shouldn't be possible". They can make units behave in truly ridiculous ways, and they sabotage the cinematic experience with their Warcraft-esque nature. Abilities should be focused on tradeoffs and mindsets, and should stay within the realm of common sense. Examples of good abilities are ones that do things like make a unit fight harder in a crucial moment at the cost of stamina, as well as the various new fancy formations and stuff. More of that, and less silly stuff please. Also, cooldowns should be avoided whenever possible. 2 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hvorfor kan jeg ikke rekruttere nye generaler i basen min? Det står 3/3 , men jeg har ingen generaler i nærheten, eller rekruttert der før. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hvorfor kan jeg ikke rekruttere nye generaler i basen min? Det står 3/3 , men jeg har ingen generaler i nærheten, eller rekruttert der før. De har laget det sånn at man må ta provinser for å kunne øke antallet hærer/generaler man har lov å ha i omløp samtidig. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Må sikkert vente på patch og/eller driver oppdatering, men tenkte det var verdt å spørre her. Jeg har GTX 660M(overklokka), i5-3210M og 8 GB RAM noe som bør holde til å kjøre spillet på 30-40 fps på high ihvertfall. Uansett hva jeg setter innstillingen på, extreme eller low så har jeg mellom 15-25 fps. Noen vet om en fix? Og en ting til. Hvis jeg prøver å bytte oppløsning så crasher spillet. Argh!! Endret 3. september 2013 av Steffen94 Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Noen som har kjøpt fra go2arena her?Ser blant annet at PL(polsk?) versjon er 10 euro billigere. Noen som vet om man kan kjøpe polske versjonen og bruke engelsk språk, eller om det vil by på andre problemer?Forstår liksom ikke hvorfor jeg skal måtte betale 10 eur mer for EU versjon.Ser at greek states DLC kun finnes på go2arena i EU versjon. Vil dette by på komplikasjoner om jeg da opter for PL versjon av rome2? Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Noen som har kjøpt fra go2arena her? Ser blant annet at PL(polsk?) versjon er 10 euro billigere. Noen som vet om man kan kjøpe polske versjonen og bruke engelsk språk, eller om det vil by på andre problemer? Forstår liksom ikke hvorfor jeg skal måtte betale 10 eur mer for EU versjon. Ser at greek states DLC kun finnes på go2arena i EU versjon. Vil dette by på komplikasjoner om jeg da opter for PL versjon av rome2? Bestilte fra go2arena uten problemer. Vet ikke hvordan det er med polsk versjon, men da jeg bestilte russisk versjon av et annet spill var det såpass kronglete å få i orden at jeg ikke føler det er verdt de få pengene du sparer Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Capture point gjør spillet utrolig lett, AI er ikke flink til å beskytte disse plassene så det er bare å snike noen kavalry bak linjene og vente til du har vunnet.... Spiller på legendary (Sparta) og har ikke har NOE problem med NOEN kamper jeg har spilt i HELE dag... Idiotisk......................... 1 Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 hehe de øker hastighetene på kampene hver eneste gang. Jeg husker folk klaga fælt over hvor fort kampene gikk i Rome1! I shogun og medieval som brukte den gamle/første total war motoren, det gikk kampene veldig mye saktere enn Rome1. Men det føltes aldri kjedelig, men fikk bedre tid til å manøvrere. Raskere Raskere Raskere! er ikke løsningen på å lage et bedre total war spill. Formelen burde heller være Større større større! Hadde de laget ett nytt total war spill, men med grafikk motoren til shogun1 som kunne støtte 100 000 soldater på skjermen samtidig, så hadde jeg kjøpt det i steden for rome 2. 1 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Da tror jeg at jeg møtte på min første bug. Virker ikke som jeg kommer videre i prologue kampanjen, skal til å ta den siste byen i den første prologuen, kommer meg sånn halvveis inn i byen og holder på å ta disse 3 capture pointene, men plutselig kommer en cutscene inn hvor en fyr driver å prater, og når den er over havner jeg på hovedmenyen igjen, og del to av prologuen er fortsatt ikke låst opp. Noen som har vært borti dette? Hadde jo lett tatt byen, men har kanskje brukt for lang tid på prologuen kanskje, rett og slett tatt for mange turns? Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Da tror jeg at jeg møtte på min første bug. Virker ikke som jeg kommer videre i prologue kampanjen, skal til å ta den siste byen i den første prologuen, kommer meg sånn halvveis inn i byen og holder på å ta disse 3 capture pointene, men plutselig kommer en cutscene inn hvor en fyr driver å prater, og når den er over havner jeg på hovedmenyen igjen, og del to av prologuen er fortsatt ikke låst opp. Noen som har vært borti dette? Hadde jo lett tatt byen, men har kanskje brukt for lang tid på prologuen kanskje, rett og slett tatt for mange turns? Vi er nå i alle fall 3 stk i tråden med samme problem. Jeg har lagt fra meg spillet inntil videre, det er pdd. en tragedie og jeg trenger mods for å gidde å spille dette. Kampene er som folk nevner utrolig kortvarige. Jeg bruker 5 minutter på deployment og 15 minutter på manøvrering, og så går det 30 sekunder fra første sverdslag til siste fiende flykter fra slagmarken. Latterlig... 1 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Capture point gjør spillet utrolig lett, AI er ikke flink til å beskytte disse plassene så det er bare å snike noen kavalry bak linjene og vente til du har vunnet.... Spiller på legendary (Sparta) og har ikke har NOE problem med NOEN kamper jeg har spilt i HELE dag... Idiotisk......................... Jukser fortsatt AI? Lavere rekrutteringskostnader, lavere upkeep osv. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Tror jeg har en bug å rapportere også, jeg skal forhandle en handelsavtale med grekerne på prologue, noe jeg har gjort, men spillet lar meg ikke gjøre noe. Jeg har sjekket, eneste valgmuligheten jeg har nå, er å kansellere handelsavtalen. Re-loadet saven, så fikset det seg selv. Edit: Bah, spillet kræsjet midt under siege Endret 3. september 2013 av amir90 waits for alice Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Tror jeg har en bug å rapportere også, jeg skal forhandle en handelsavtale med grekerne på prologue, noe jeg har gjort, men spillet lar meg ikke gjøre noe. Jeg har sjekket, eneste valgmuligheten jeg har nå, er å kansellere handelsavtalen. Re-loadet saven, så fikset det seg selv. Samme hadde jeg. Avbrøt avtalen og gjorde det på nytt, hvem bryr seg om penalties. Det er utrolig at det er så mange store bugs i spillet, og det i prologen som er det første mange spiller... 1 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Så lenge de slipper unna med dette hver gang de gir ut et spill, hvorfor slutte med det? Husker store problemer med Empire, Napoleon og Shogun 2. Ja, det er nesten utrolig. Men vi hadde vel gjort det selv om vi hadde en så lojal masse som kjøpte blindt alt vi laget til dem. Nå skal de kose seg og gi ut små patcher og Betal-DLC de neste 2 årene. 2 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Da de funnet ut hvordan de skal få 40 kort pr general Endret 3. september 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Nå trenger de bare å få fiksa/optimalisert spillet (skjer nok aldri ifra CA ihvertfall), senka battle speed'n med 30-40% og ikke minst få orden på javelins (toggle on/off) så er vi litt på rett spor. Etter dette kan AI tweakingen begynne.. Endret 3. september 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå