Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd

Anbefalte innlegg

Andre som sliter med del 2 av prologen?

Trenger vel strengt tatt ingen spoiler, men tør ikke annet :)

Har kommet fram til Bovianum nå, og skal angripe byen. Siste byen i del to (tror jeg da) Får beskjed om å bygge siege equipment, men får bare en turn til å gjøre dette, så MÅ jeg angripe. Ram får jeg ikke til å funke uansett, de vil ikke angripe porten. Med stiger får jeg inntatt muren, og gått inn i byen. Men etter å ha slått alle styrkene der kommer det en cutscene og så er jeg tilbake i main menu. Hvis jeg velger continue campaign så loader den tilbake før jeg angrep byen. Og del tre av prologen er låst.. Har prøvd tre ganger nå, gjør jeg noe feil? Noen forslag? Vil gjerne gjøre meg ferdig med denne før jeg begynner nytt game, så takker for svar! :)

Edit: Leser på TW forumet at det er flere som sliter med dette. Mange her som har fått tatt siste del? (The invasion of Samnium)

Bra med lagg her og innimellom forresten, men nå er ikke maskinen min ny lenger heller da. Spiller på high (i7@3,2, 560TI og 6GB RAM)

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av dere som har spilt Shogun 2 nylig med en vanlig Harddisk, merket dere at det tok mindre tid å komme inn på hvoedmenyen når du starter spillet? Jeg merker betydelig forskjell med SSD disken, som jeg også brukte i Shogun 2 forøvrig.

Testet deres Forest benchmark med alt på det høyeste, untatt AA (i7 920 @ 2,67GHz, 6950 1G, 6GB RAM, 240GB SSD i RAID 0).
Da fikk jeg 30fps average, men det var litt texture popping, og helt i starten av prologuen så ser unit detail og marka de står på ganske elendig, skal sjekke ut steam forum om det er en fiks for dette ^^

Ahh, fant det ut, ser ut som jeg ikke har nok video minne for å spille så høyt.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Kjører spillet med disse innstillingene. Eneste er noen FPS drops enkelte ganger, ellers kjøres spillet ganske smooth. Ganske imponerende da Total War spill er kjent for å bli bedre polerte med patcher etter lansering. http://bildr.no/view/cG1aZVJh

Vi har samma skjermkort 690, men jeg tviler på at den kjører SLI... Jeg har gått ned på grafikken for å slippe fps drops. Har du prøvd å sette på unlimited video memory eller?, Kan hende spillet kjører bedre med den på..

Endret av dado
Lenke til kommentar

Av dere som har spilt Shogun 2 nylig med en vanlig Harddisk, merket dere at det tok mindre tid å komme inn på hvoedmenyen når du starter spillet? Jeg merker betydelig forskjell med SSD disken, som jeg også brukte i Shogun 2 forøvrig.

Testet deres Forest benchmark med alt på det høyeste, untatt AA (i7 920 @ 2,67GHz, 6950 1G, 6GB RAM, 240GB SSD i RAID 0).

Da fikk jeg 30fps average, men det var litt texture popping, og helt i starten av prologuen så ser unit detail og marka de står på ganske elendig, skal sjekke ut steam forum om det er en fiks for dette ^^

Ahh, fant det ut, ser ut som jeg ikke har nok video minne for å spille så høyt.

Alt er langt raskere i rome 2, både loading på starten og inn og ut av slag

Lenke til kommentar

Og ikke minst er farten på slagene urealistisk raske! Ikke mins tpå sjøslagene, skulle tro de hadde motordrevne båter på den tiden.

Spiller på Legendary som Romerene og føler det er plankekjøring oppover i Europa.

Sliter også med FPS drops og må ned på High uten SSAO og AA med mitt 680SLi oppsett for i det hele tatt ligge stabilt over 50FPS:

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Enig i at inn og ut av slag er hurtigere i Rome 2 enn i Shogun 2.

Enig i at General virker som throw-aways deluxe. Får ikke knyttet noe som ligner et forhold til hver general: Hver tur = 1 år. Likevel virker det som de dør veldig fort av alder + noen ganger av agenter + noen ganger i kamp.

Jeg savner familietrær. Det tas for lett på intern politikk. Jeg har ikke tenkt noe på det og har ikke lidd noe som helst.

Merker at maskinen min kneler når de store slagene tar til selv med mye på low; spillet ser nå dårligere ut grafisk enn Shogun 2, men ytelsen er dårligere i Rome 2, dette regner jeg som ganske merkelig.

Liker veldig godt Launcheren som lar meg loade opp spillet direkte til der jeg er i kampanjen.

Går sabla tregt mellom hver tur ettersom man har funnet flere faksjoner som skal vimse rundt med sine hærer på 3d-kartet.

Meget tøft at hær-tradisjonene vedvarer.

Funnet ut at Champions er utrolig viktige for å gjøre det bra fordi de kan trene tropper.

Endret av Brawler
Lenke til kommentar

Og ikke minst er farten på slagene urealistisk raske! Ikke mins tpå sjøslagene, skulle tro de hadde motordrevne båter på den tiden.

Spiller på Legendary som Romerene og føler det er plankekjøring oppover i Europa.

Sliter også med FPS drops og må ned på High uten SSAO og AA med mitt 680SLi oppsett for i det hele tatt ligge stabilt over 50FPS:

SLI fungerer ikke, håper med neste patch så fikser de den...

Lenke til kommentar

Texture pop-ins er mye mer åpenbart både i slagene og i 3d-kartet enn det jeg setter pris på.

Funnet at slagene blir veldig fort rotete uansett hvordan de begynner. Zerge-taktikken har funket, men hvor lenge...

Er 60 minutt tidsbegrensningen i slag noe man ikke kan endre når man spiller på Hard+ vanskelighetsgrad?

Lenke til kommentar

SLI fungerer ikke, håper med neste patch så fikser de den...

Går du noen timer tilbake så ser du at jeg skriver at SLi ikke funker fordi Nvidia IKKE har laget en profil til spillet. Noe som er idiotisk i seg selv da dette et AAA spill.....de er ganske tidlig ute med SLi profiler til andre spill før de i det hele tatt har kommet ut men ser ikke ut som at de har fått fingeren ut her. Et jo over 2 måneder siden siste sertifiserte driver ble sluttet ifra Nvidia, veldig veldig dårlig.

Uansett, ifra en dårlig skjermkort produsent til en dårlig spill utvikler, ser ut som at mange mange mange på f.eks www.twcenter.net/forum heller ikke er fornøyd med det nye "Total War" spillet... Prometheus ts sier f.eks at spillet er så bugga og gameplay'n så dårlig at det ikke er vits å begynne å modde spillet engang.

Den beste modden må vel være å re-name Rome 1 RS til Rome 2 :-)

Endret av Bahamut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går du noen timer tilbake så ser du at jeg skriver at SLi ikke funker fordi Nvidia IKKE har laget en profil til spillet. Noe som er idiotisk i seg selv da dette et AAA spill.....de er ganske tidlig ute med SLi profiler til andre spill før de i det hele tatt har kommet ut men ser ikke ut som at de har fått fingeren ut her. Et jo over 2 måneder siden siste sertifiserte driver ble sluttet ifra Nvidia, veldig veldig dårlig.

Uansett, ifra en dårlig skjermkort produsent til en dårlig spill utvikler, ser ut som at mange mange mange på f.eks www.twcenter.net/forum heller ikke er fornøyd med det nye "Total War" spillet... Prometheus ts sier f.eks at spillet er så bugga og gameplay'n så dårlig at det ikke er vits å begynne å modde spillet engang.

Den beste modden må vel være å re-name Rome 1 RS til Rome 2 :-)

Prometheus te virker som den bitchete jenta da

Lenke til kommentar

Er dere fornøyd med hvordan diplomati-systemet fungerer (eller ikke fungerer)? :)

Nesten ingen gidder å inngå avtaler selv om de har godt forhold til meg i følge spillet. Ikke helt realistisk kanskje.

Må jeg lesse de ned med gull først, så spør om noe? Hm.

Lenke til kommentar

Er dere fornøyd med hvordan diplomati-systemet fungerer (eller ikke fungerer)? :)

Nesten ingen gidder å inngå avtaler selv om de har godt forhold til meg i følge spillet. Ikke helt realistisk kanskje.

Må jeg lesse de ned med gull først, så spør om noe? Hm.

Nå har jeg bare spilt prologuen til nå, men der fikk jeg finn inngått trade avtale og noe vennskaps greier med grekerne uten mye tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...