1814_ Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Mener dette var fikset i Napoleon allerede. Stemmer. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) LINK Dette forandrer jo lite. Det ser fortsatt merkelig ut, selv om det er en gameplay grunn for det. Om det hadde flakset noen trefliser og båtene hadde bevegd seg litt pga. sammenstøtet, tror jeg at jeg hadde skjønt at det var en bording når jeg så menn som hoppet fra båt til båt. Endret 19. august 2013 av Orwandel Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Men altså, dette er småpjusk som til og med jeg skulle klart å fikset med litt modding -- det som er viktig er at AI-en fungerer for en gangs skyld. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Men altså, dette er småpjusk som til og med jeg skulle klart å fikset med litt modding -- det som er viktig er at AI-en fungerer for en gangs skyld. Ja, ikke misforstå. Jeg er ikke opprørt. Men man henger seg opp i hver minste ting når det kommer små drypp med gameplay med lange mellomrom. Jeg synes det ser fantastisk ut, på det jevne. Men hva annet kan vi gjøre enn å kommentere hver minste detalj? Jeg synes også det er merkelig at de fleste barbarene har bar overkropp, kanskje med en kappe på - spesielt til sjøs i en regnstorm. Det var en grunn til at vi fant opp buksene her oppe i nord og ikke gikk rundt halvnakne som Romerne og Grekerne i sin tid. Men jeg kommer til å spiller germanere likevel. Endret 19. august 2013 av Orwandel 1 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Nå leste jeg nettopp at dette spillet ikke nytter seg av all rammen vår, muligens ikke alle prosessorkjernene våre heller... Vet vi om dette stemmer? Endret 19. august 2013 av Brawler Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg er av mindretallet som synes sjøslag i Empire og Napoleon er konge morro. Elsker å se majestetiske kjempe seilskip fyre av bredside etter bredside. Mot Ai kanskje ikke så mye dypde, men i multiplayer vil jeg si det er det. Uansett, holde orden under kaotiske forhold er stikkordet Jeg tror man trygt kan si det var en del sjøslag i antikken, fin listen som ble gitt her. I tilegg var det kamper mot pirater. Det sier seg med alle middelhavs bystatene og imperiene at havet blir en naturlig arene å føre krig. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Empire er mitt absolutt favorittspill innen sjangeren, og sjøslagene er noe av det beste i spillet. Men dessverre blir det gørr kjedelig uten krutt og kanoner. Har på følelsen at det kommer til å bli mye autosolve på sjøslagene i Rome 2, til tross for at skip kan eksplodere uten en eksplosjon. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Ja, ikke misforstå. Jeg er ikke opprørt. Men man henger seg opp i hver minste ting når det kommer små drypp med gameplay med lange mellomrom. Jeg synes det ser fantastisk ut, på det jevne. Men hva annet kan vi gjøre enn å kommentere hver minste detalj? Jeg synes også det er merkelig at de fleste barbarene har bar overkropp, kanskje med en kappe på - spesielt til sjøs i en regnstorm. Det var en grunn til at vi fant opp buksene her oppe i nord og ikke gikk rundt halvnakne som Romerne og Grekerne i sin tid. Men jeg kommer til å spiller germanere likevel. Var vist ganske vanlig å kjempe i bar overkropp blandt barbarere selv når det var kaldt, men de sier jo seg selv de ikke gikk rundt slik, de bare kasta klærene før kampen starta. var for å vise hvor modige de var og at gudene ville beskytte dem selv uten klær og rustning. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Var vist ganske vanlig å kjempe i bar overkropp blandt barbarere selv når det var kaldt, men de sier jo seg selv de ikke gikk rundt slik, de bare kasta klærene før kampen starta. var for å vise hvor modige de var og at gudene ville beskytte dem selv uten klær og rustning. Det gjaldt vel hovedsaklig de forskjellige Keltiske stammene? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Det gjaldt vel hovedsaklig de forskjellige Keltiske stammene? Både keltere og germanere gjorde det, man var kanskje mer vanlig blant keltere. Skal sies at keltere ble mer og mer proffe som tiden gikk, det var tross alt de som fant opp brynja. Men var mest brukt blant høydinger osv. Men feks. de keltrene som slåss mot Roma under Hannibal, og hadde vært under han lenge, ble ganske godt armerte, Du kunne se forskjell på "nye" keltere i hans tjeneste og de veterane, de veterane hadde brynje mens de nye slåss på den gamle måten i tøy eller i bar overkropp. Brynja var enten romersk de tok fra døde romere, eller keltisk da de tjente så mye penger at de hadde råd til å kjøpe. Men så når hannibal forlot itala forsvant disse vel armerte gallerne og de gikk tilbake til sitt vanlige. Det skal sies at hadde ikke Caesar utryddet den galliske kulturen er det godt mulig de hadde blitt ganske så urbane og proffe som romerne var, Når de ble utryddet var de i ferd med å bli mer urbane, mer teknologi, mer forenet styre osv. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Empire er mitt absolutt favorittspill innen sjangeren, og sjøslagene er noe av det beste i spillet. Men dessverre blir det gørr kjedelig uten krutt og kanoner. Har på følelsen at det kommer til å bli mye autosolve på sjøslagene i Rome 2, til tross for at skip kan eksplodere uten en eksplosjon. Så sjøslag videoen nå. Jeg har også problemer med å se for meg sjøslag uten krutt. Men mot all formodning så jo dette veldig bra ut . Jeg hadde heller ingen problemer med hvordan de mindre båtene ble knust av kjempebåten hehe. Men etter rome 2, etter de dlc som måtte komme. Hva 1.håper dere kommer. 2 tror dere kommer, som neste total war spill? Jeg håper neste spill blir Medieval 3. Da dette er epoken med størst spenn i teknologisk utvikling. Fra vikinger til, panserkledde riddere med kruttvåpen. jeg tror neste spill blir: Medieval 3. Virker logisk, er også en tidsepoke som selger bra. Lengst siden det har fått en oppfølger. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg håper på Empire 2, men det tror jeg blir noen år til. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg håper på Empire 2, men det tror jeg blir noen år til. Du vet jeg var den mest vokale personen her inne, når Total war hadde egent forum, lagde jeg masse tråder om hvorfor total war måtte komme til 1700 og 1800 tallet, og ble super glad når jeg hørte om empire. Men jeg ble også kanskje den mest skuffa, jeg hadde ventet på total war med musketter siden Shogun 1, Men snakk om dårlig jobb CA gjorde, alt fra aien, til taktikker, for å ikke snakke om fantasi uniformene osv. Napoleon var moderat bedre i gameplay og uniformer, men kan ikke ta et spill om napoleon seriøst med hærer på 1500 mann. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Har sagt det før i tråden men jeg hadde likt et LOTR eller Warhammer Total War Altså, som et komplett spill og ikke som modifikasjon. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg er en av de få i verden som ønsker et spill som spenner seg fra cirkus 1850 - 1920. Jeg tror denne perioden kunne blitt veldig interessant, særlig etter å ha spilt Fall of the Samurai. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Synes å huske at de har sagt at det neste Total War ikke kommer til å ha et 3-tall bak tittelen. For min del er antikken (og frem til Kristendommen tok over verden) den perfekte tidsalderen, så jeg er veldig klar for Rome 2! Jeg skjønte ikke bæret av sjøslagene i Shogun 2, som sagt, og tapte så og si alltid, men tror jeg kommer til å sette meg inn i det i Rome 2. Planen for min første kampanje er å ta over verden som barbar, men når det er gjort skal jeg alliere meg med Karthago og ta over hele verden med skip fra Afrika som Egypt! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Sliter fortsatt med å velge min første faksjon å spille som. Det er alt for mange interessante allerede, og jo mer vi får vite om spillet desto vanskeligere blir det å velge. Kan ikke September 3 bare komme snart er lei av å vente.... Antikken er også min favoritt-tid i denne sjangeren. Hvis de skal begynne med en hel ny periode kommer jeg ikke på noe annet enn Kina under De tre rikers tid. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Tror jeg skal gå for Epirus, selv om jeg ikke får spille som Pyrrhus. Det gir meg phalanx enheter, og vil gi meg mulighet å slåss mot andre gode land med en gang, andre greske stater samt macedonia, eventuelt kan jeg gå nord og ta div barbarere. Carthage er også kule, men de begynner å langt fra folk, Har man penger, man man lage en hær og en flåte å angripe roma eller andre steder fra havet, men da må man først ekspandere i nærområdet for å få så mye penger. Og det betyr slåssing mot numidia osv. Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 noen som vet hvordan byene vil bli utviklet? Det er jo litt forskjellig fra spill til spill, men vil de ha samme system som i første rome? Og, noen som har hørt noe om lydbildet i spillet? Må bare få si at jeg syntes lyden satt veldig god stemning i det første. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hvor bestiller folk spillet fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå