Quote Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Har også funnet ut at det er dårlig business å bruke auto-resolve. Synes det begynner å bli utrolig kjedelig å sloss i byer. Bryt deg inn, og drep dem som har gjemt seg inni sentrum. Repeat. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Lader opp til spillet med History of Rome podcastene, grei underholdning til monotont arbeid. Hvor får man tak i den podcasten? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Bare søk på history of rome podcast, deretter for å komme til de første episodene gå til 2008 i arkivet. Sitter på telefonen, men kan finne linken når jeg kommer heim. Endret 6. august 2013 av Runarbs Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Takker, fant den. Nå fikk jeg jo bare mer lyst til å spille Rome 2.... NÅ Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Hvor er det billigst å forhåndsbestille? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Pleier å spille de fleste slagene selv, det tar dessverre veldig lang tid. Problemet med autoresolve på very hard er at autoresolve har gitt meg urealistisk dårlige resultater. Når jeg spiller Napoleon så har jeg av en eller annen grunn mye raskere teknologiutvikling enn alle andre slik at jeg har howitzer tidlig. Og da er absolutt alle slag en ren sjarmøretappe. Allikevel klarer altså autoresolve å tape de samme slagene på mine vegne? Pussig. Jeg spiller aldri på very hard, ikke at jeg har noe mot at det er vanskelig, men er kjedelig å spille mot cheating AI, Syns heller de kunne gjøre spiller mer realtisk på vanskeligere grader, så at vanskelighets gradene også var realisme grader. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Større vanskelighetsgrad = AI får flere anledninger til å jukse med diplomati og blant annet skape hærer ut av intet. Dette er kanskje en av de største utfordringene til Total War; hvordan kan man lage en AI som stimulerer de beste spillernes ønske om utfordring uten at alle reglene skyves til side. Man har fått det til i sjakk. Kanskje noe kan læres der. Spilleren og dataen har samme sett virkemidler, spiller under det samme regelsettet, men likevel kan man få til AI som banker de fleste uten at man ser en ny brikke plutselig dukke opp på skjermen. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg spiller aldri på very hard, ikke at jeg har noe mot at det er vanskelig, men er kjedelig å spille mot cheating AI, Syns heller de kunne gjøre spiller mer realtisk på vanskeligere grader, så at vanskelighets gradene også var realisme grader. Jeg skal innrømme at det er en tålmodighetsprøve til tider. Hadde ikke tenkt så mye over det før dere nevnte det, men må innrømme at AI har mistenkelig mange stacks iforhold til ressursene. GB hadde vel plutselig 4 stacks da jeg invaderte de britiske øyer. Og etter hva jeg kan huske så var det ikke særlig økonomisk å ha mer enn maks 2 stacks som GB i Napoleon, gitt at de bare har de britiske øyene og gibraltar. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Jeg spiller aldri på very hard, ikke at jeg har noe mot at det er vanskelig, men er kjedelig å spille mot cheating AI, Syns heller de kunne gjøre spiller mer realtisk på vanskeligere grader, så at vanskelighets gradene også var realisme grader. Alt annet enn "very hard" synes jeg blir forenklet for meg ihvertfall og enkle spill blir raskt kjedelig.... et eksempel på dette er Metro LL, kjøpte det med en gang det kom ut etter å ha nettopp rundet 2033 og gledet meg STORT til oppfølgeren, klarte såvidt 1-2 timer før jeg la det på hylla og siden det har det blitt kanskje 30 min i ny og ne bare for å finne ut hvorfor jeg la det på hylla. Større vanskelighetsgrad = AI får flere anledninger til å jukse med diplomati og blant annet skape hærer ut av intet. Dette er kanskje en av de største utfordringene til Total War; hvordan kan man lage en AI som stimulerer de beste spillernes ønske om utfordring uten at alle reglene skyves til side. Man har fått det til i sjakk. Kanskje noe kan læres der. Spilleren og dataen har samme sett virkemidler, spiller under det samme regelsettet, men likevel kan man få til AI som banker de fleste uten at man ser en ny brikke plutselig dukke opp på skjermen. Det er synd at de ikke kan fikse dette problemet. Og når folk sier at det er vanskelig å gjøre dette så kan man bare vise til de som modder spillene, de klarer å lage en mer utfordrende og smartere Battle og Campaign AI så hvorfor skal ikke CA klare å gjøre det samme, de sitter jo på kjernen av spillet og kan forandre ALT de vil. Problemet (tror jeg) er at de fleste (public) ikke bryr seg om AI/gameplay og mange er ikke interessert i å spille et spill som er utfordrende. Det er mer fokus på hvordan de germanske hestene ser ut og hvilke elefanter de bruker i spillet, farge er også et stort tema. CA tror at det bare er å pøse på med god grafikk og det er det de ofte spiller på når de viser previews og det funker jo fordi: "They have now more pixles in a single arrow than Rome 1 has in a hole solidoer, and the crowd goes wild!" Ikke forstå meg feil, grafikk er veldig viktig men for meg så kan grafikk og gameplay sammenlignes med utsende og personlighet når det kommer til kjærlighet. Utsende kan starte et forhold men personligheten for det til å vare. Det samme gjelder gameplay og grafikk. Grafikk kan få deg til å like spillet men et gjennomført gameplay kan få deg til å ville spille det om og om igjen. Crysis 3 er et godt eksempel på dette, nydelig grafikk.....but thats it. Endret 6. august 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Her har du boosten AI får på very hard (legendary er det samme som very hard) på shogun 2 Her har du den negative boosten du får (som spiller) om du spiller på very hard Endret 6. august 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Her har du boosten AI får på normal på shogun 2 Her har du den negative boosten du får (som spiller) om du spiller på normal Endret 6. august 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg vil ikke bli lei av rome før trome 2 kommer, så i stede spiller jeg viking mod til Medieval 2. Den er faktisk veldig bra, slagene varer lenge, og moral er mye viktigere. Når man setter enheter i shieldwall(noe nesten alle enheter kan) gjør de lite skade men tar lite skade, perfekt for å holde en fiende på plass mens du flanker dem. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 visse enheter spesielt livvakter til høvdingene kunne godt vært godt armert. Armert faktisk... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Armert faktisk... Noe riktig bruk. Armert, som i godt armerte soldater osv. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Noe riktig bruk. Armert, som i godt armerte soldater osv. Hmm. Kan hende jeg blander litt ord her. Tenker alltid at armert har med byggebransjen å gjøre Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Hmm. Kan hende jeg blander litt ord her. Tenker alltid at armert har med byggebransjen å gjøre Armert betong er vanlig ja, men det kommer jo av at armert betyr forsterket, og det var man når man var dekket i rusting, armert er norsk for armored. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Gunfreak: Snakker vi Wrath of the Norsemen eller viking invasion til Medieval 2? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Gunfreak: Snakker vi Wrath of the Norsemen eller viking invasion til Medieval 2? Last kingdom heter den modden Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Skal sjekke den ut da, takker. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 For morro skyld spilte jeg gjennom et slag i Napoleon Total war på very hard og sammenlignet resultatet med autoresolve. Her ser dere styrkene som skal kjempe: http://bildr.no/view/ZE9OMnQ3 Som dere ser har jeg en total overlegen hær, de mangler artilleri og jeg har både flere enheter og enheter med mer erfaring fra strid. De har noe mer kavaleri som de kan bruke til å bryte linjen min og med litt flaks sette noe av artilleriet mitt ut av spill, men ikke noe nevneverdig trussel. Spille selv: http://bildr.no/view/WFJGVFRI Som forventet var det veldig lett. Autoresolve: http://bildr.no/view/RU1vTlh3 Hva i helvete? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå