Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

"Rome 2 will be the biggest Total War game yet. The game's budget is 40% higher, and Creative Assembly has almost double the amount of people working on it." - CVG

 

Smått utrolig, men jeg får ikke følelsen av at dette er et nytt stort spill. Alle bildene jeg ser ligner jo på Shogun 2. Alt fra kartet, UI og grafikk i kampmotoren. Forskjellene jeg ser virker som små nyanser av tidligere mekanikker som feks nye muligheter innen diplomati og at man kan rekruttere soldater utenfor byer. Fremdeles enkelt å se kloner blant soldater i en enhet. Hva har alle pengene og arbeidstimene gått til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Haha, hvorfor capture points i rome liksom, på denne tiden handlet det altid om å bare utslette fiendens hær.

 

I Napoleon hadde capture points funka mye bedre, da veldig ofte slag handlet om å ta over landsbyer høyder osv.

 

Strategiske posisjoner som høyder var da like viktig under denne tiden. Capture points er forøvrig ikke noe som er ment å ha historisk sammenheng, har nok mer å gjøre med gameplay og balanse mellom angriper og forsvarer. TW er ikke en historisk simulator.

 

Må si at jeg er litt skeptisk til artilleriet i den demoen vi fikk se. Virker litt vel overpowered. Håper det ikke blir slik, da blir multiplayer et mareritt.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker er howitzer kanonene som blåste hundre mennesker flere meter i luften.rome2%20blast.gif

Det blir nok tonet ned av CA etter massivt med klager. Uansett har de tatt i bruk 2 Giant Ballsista. Dette er kjempesvære ballistaer som helt sikkert er end game greier. Med 3 treff, drepte de 30 av 160 menn.

 

men.png

Haha, hvorfor capture points i rome liksom, på denne tiden handlet det altid om å bare utslette fiendens hær.

 

I Napoleon hadde capture points funka mye bedre, da veldig ofte slag handlet om å ta over landsbyer høyder osv.

 

Capture points gjelder bare når du bruker march speed funksjonen. March speed funksjonen gjør at du kan gå dobbelt så langt på campaign map. Om du blir ambusha imens du bruker march speed, vil hæren din bli spredd som en lang stripe på kartet og du vil ha capture point som du må forsvare. Det du forsvarer da er bagasjetoget ditt.

 

Forhåpentligvis til å fikse nasjoner som ikke helt tilnærmet identiske slik som Shogun 2.

Shogun 2 foretar seg i et land med samuraier. Da blir det vanskelig å variere. Det vil helt klart være større forskjeller i Rome 2.
Lenke til kommentar

Strategiske posisjoner som høyder var da like viktig under denne tiden. Capture points er forøvrig ikke noe som er ment å ha historisk sammenheng, har nok mer å gjøre med gameplay og balanse mellom angriper og forsvarer. TW er ikke en historisk simulator.

 

Må si at jeg er litt skeptisk til artilleriet i den demoen vi fikk se. Virker litt vel overpowered. Håper det ikke blir slik, da blir multiplayer et mareritt.

 

Å si at TW ikke er en historisk simulator er tull, da kan man ikke klage på noen ting, da kan du gi romere B52 bombere, eller helt feil rustinger, har du ført gått halveis for å få noen realisme, kan man ikke si "historisk simulator"

 

Høyder var bare viktig på den tiden i den form at det var vansklig å få folk av en høyde, det grevde litt ekstra å dytte folk av en høyde, men under feks Napoleons krigene, fikk du tak i en høyde og plasserte 12-40 kanoner der kunne du dominere en hel slagmark.

 

Landbyer ble strong points, du kunne ikke bare løpe forbi en landsby og angripe soldater bak, du måtte først kaste dem ut av landsbyen, noe som ALTID var ekstremt blodig, og en av de få gangene folk faktisk brukte bayonettene sine.

Lenke til kommentar

Ser ut som vi forsatt kommer til å ha bittesmå grupper (160 manpr gruppe. Dette hadde forsåvidt vært greit om som om de ikke hadde en maksgrense på 40 enheter pr slag som du kan kontrollere. Hadde sett for meg enda større slag enn hva vi hadde i Shogun. (men nå spilte jeg med 1,5x størrelse med DarthMod).

 

Om du klarer å modde inn større enheter så forstår jeg ikke hvorfor ikke bare CA legger det inn ifra begynnelsen. Greit nok at man kan velge størrelse på enheter (unti size) men fremdeles synes jeg at vi burde passere 50 000 menn på slagmarken.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Skuffende få tekniske fremskritt i Rome 2 fra det vi opplever i Shogun 2. Det er såpass undervelmende at jeg faktisk nesten ikke ønsker å akseptere det. Jeg har hatt forhåndsbestilling inne til nå, men jeg trekker den og ser heller hvordan dette har klart seg noen måneder etter det er utgitt.

 

Det at ytelsen på spillet blir den samme som Shogun 2 var dråpen, jeg syns det spillet er tregt, og benytter seg ikke i nærheten av kraften til nyere pc'er (merk feks hvorfor Rome 2 ikke lar oss spille med flere soldater i Ultra Unit Size innstillingen). Dette er nok nedsiden ved å holde seg til den samme egenutviklede spillmotoren, problemene vedvarer og vil fortsette å irritere oss.

 

CA og Total War serien mangler direkte konkurranse i denne sjangeren/typen spill. Hadde de hatt en seriøs aktør som virkelig ønsket å dytte grenser hadde dette blitt mye mer spennende for da måtte CA faktisk søke å gjøre større fremskritt for å forbli på tronen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

CA og Total War serien mangler direkte konkurranse i denne sjangeren/typen spill. Hadde de hatt en seriøs aktør som virkelig ønsket å dytte grenser hadde dette blitt mye mer spennende for da måtte CA faktisk søke å gjøre større fremskritt for å forbli på tronen.

 

Amen......

Lenke til kommentar

CA og Total War serien mangler direkte konkurranse i denne sjangeren/typen spill. Hadde de hatt en seriøs aktør som virkelig ønsket å dytte grenser hadde dette blitt mye mer spennende for da måtte CA faktisk søke å gjøre større fremskritt for å forbli på tronen.

 

Jeg er bare glad vi i hvert fall har et selskap som lager spill som Total War. For all del jeg ønsker flere på banen til å lage lignende spill og skape litt konkurranse i denne sjangeren, men siden ingen tørr å utfordre Creative Assembly beviser jo det hvor uhyre vanskelig det er å lage et slikt spill.

Lenke til kommentar

Personlig skjønner jeg ikke en dritt av all grininga her jeg, akkurat som at de har sett noe ikke jeg/andre har sett? Regner nesten med at Brawler har spilt den ferdige fullversjonen av spillet etter hva jeg leser, samtidig så vet jeg at ikek det har skjedd da spillet ikke engang er i Beta!?!

 

Dette blir garantert tidenes Total War spill så ta ett sukkertøy så lenge også kan man heller komme tilbake og klage så mye man vil når man faktisk vet noe mer enn hva man har lest i en og annen artikkel (som forøvrig har vært positive over hele fjøla, PCGamer har faktisk spilt det imotsetning til oss) og en alpha gameplay E3 demo.... Det er lov å være kritisk men rart å velge å være det framfor å være positiv når man strengt tatt ikke har noenting å gå etter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Helt enig Thoto, men vi ser det med andre spill og. Folk syter som en gjeng bortskjemte drittunger. Virker som de forventer at spillet skal være ferdig når man viser det frem. Dayz-standalone er et godt eksempel. Folk klager på animasjonene, selv om spillet i pre-alpha.

 

Men kanskje er det like greit. Da kan vi som liker spillet for det det her kjøpe det, så an de andre spille noe annet. Jeg vil i alle fall ikke gå glipp av dette spillet!

Endret av Blitsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig Thoto, men vi ser det med andre spill og. Folk syter som en gjeng bortskjemte drittunger. Virker som de forventer at spillet skal være ferdig når man viser det frem. Dayz-standalone er et godt eksempel. Folk klager på animasjonene, selv om spillet i pre-alpha.

 

Men kanskje er det like greit. Da kan vi som liker spillet for det det her kjøpe det, så an de andre spille noe annet. Jeg vil i alle fall ikke gå glipp av dette spillet!

 

Enig! :) Men man tror jo at det er noe man ikke har fått med seg når noen er så ensidig negative, men den siste posten hans der just proved my point at det er ikke så mye vettugt å ta med seg videre ifra den kanten.. så da tar jeg det hele med knusende ro og gleder meg videre :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi soldatene flyr litt mer vertikalt i en tidlig versjon enn hva som er 100% realistisk? Kjempegreit å være skeptisk, men kom med argumentene deres da. Så langt ser jeg ikke helt hvorfor det blir mer arcade ut ifra deres argumentasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...