Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Tipper det er mange som kommer til å følge utviklingen av Rome 2: TW ganske tett, meg selv inkludert. Jeg tenkte derfor å lage en tråd hvor man kan poste og diskutere info om spillet etter hvert som vi får vite mer.

 

Jeg begynner med å legge med noen videoer til å starte med.

 

 

 

Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=JReGDeaxaDI

 

Intervju

http://www.youtube.com/watch?v=2tycIeIDUbw

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott :)

 

Har to forhåpninger til spillet.

 

1. At campagne multiplayer blir mer stabilt, for bortset fra statilitets problemene er det ikke noen spill som er artigere enn total war i co-opp multi.

 

2. At de legger til noen nye funksjoner her og der, slik at det virker litt friskt. Synes nok de til tider viler litt mye på tidligere formula.

 

Da jeg personlig er mer glad i krutt og kanoner må de kompansere med andre ting for at det skal treffe meg 100%. Så får håpe på politisk og diplomatiske intriger som er intresange å fikle med :)

Lenke til kommentar

Ser selvfølgelig fram til ett nytt spill fra CA, har kost meg med alle spillene i Total War serien så ser ikke noen grunn til at dette skal bli untaket.

 

Personlig er ikke jeg så stor fan av cinematic trailere så jeg håper at de slipper noen gameplay trailere snart, selv om det kun er early alpha gameplay det mest sansynelig er snakk om. Noen som har en anelse om når disse kommer?

Lenke til kommentar

Savner litt at man kan ha individuelle helter. En mann.

 

De kunne oppstå slik for eksempel:

 

I rapporten etter kampen så får man stats på hvor mange de forskjellige enhetene dine dreper. Så kunne man ha det slik at rapporten en sjelden gang plukker ut at en mann slåss heroisk og inspirerte de rundt seg. Så kunne man velge å gjøre denne soldaten til offiser eller til en av spillerens livvakter eller noe sånt for å kunne utvikle han videre på mikronivå.

Lenke til kommentar

Helt enig at det trengs innovasjon, ble vel forklart ganske greit hvorfor i anmeldelsen av "Fall of The Samurai" hvis jeg ikke husker helt feil. I den forbindelse var det vel noe snak om at "disembarkments" skal bli en ny type battle eller noe.

 

Når det gjelder og ha styring på oppnevnelse av offiserer og lignende RPG elementer på enkelte tropper er det noe som ble diskutert masse i en tidligere tråd (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1389872&st=20), som jeg selv tror kan gjøre opplevelsen mye dypere gjennom å gi en følelse av ens egen hær er unik.

 

Forøvrig veldig glad for at det ble Rome 2 :D

Lenke til kommentar

Flott med en tråd! Gleder meg så vanvittig mye til Rome 2 at jeg sliter med å legge ord på det.

 

Selv er jeg glad de går tilbake til kampanjekartet slik det var før. I shogun 2 var de altfor intime og små, og det ble egentlig bare kaotisk og for mye flaks innblandet. Dessuten er Rome i tillegg til Medievel satt i de mest interessant periodene, så dette lover bra! Håper de også fortsetter det store fokuset på MP, for det var virkelig bra i Shogun 2.

 

Og en ting til, hva har skjedd med Kieran Brigden?? Etter å ha sett intervjuet i førsteposten la jeg merke til (utrolig nok) at det ikke var han som ble intervjuet. Han har på en måte blitt litt synonymt med Total War for meg, så må si jeg savner han!!

Lenke til kommentar

Gleder meg også veldig til dette spillet og da spesielt til å stille som Karthago! Håper det blir en bra implementering av slagene om byene. Det er litt tåpelig slik det har vært at man bygger store byer men sloss bare om en liten murvegg.

Lenke til kommentar

Gleder meg også veldig til dette spillet og da spesielt til å stille som Karthago! Håper det blir en bra implementering av slagene om byene. Det er litt tåpelig slik det har vært at man bygger store byer men sloss bare om en liten murvegg.

 

I rome slåss man da inne i store byer? Grunnen til at man ikke gjør det I Empire og napoleon, har vel med den saken å gjøre at det i all hovedsak ikke forekom store slag i byer på den tiden(?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes det er fantastisk at neste TW spill ble Rome 2 selv om det kanskje lå litt i kortene. Fansen (inkl meg) har jo mast om dette siden oldtiden (Rome 1) :)

Alle andre utgivelser, med unntak av ME2, har i mine øyne bare vært fartsetapper fram mot dette.

 

PCGamer har samlet all info om Rome 2 her: http://www.pcgamer.com/tag/total-war-rome-2/

 

Den cinematic traileren ga meg/oss fint lite men får trua av intervjuet med lead designer James Russell. Er vel bare ett tidspørsmål før vi får se første gameplay trailer! *glede seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kunne i ROME også kampe på åpent terreng. Men byer var jo mest fun å angripe.

 

hehe smak og behag, der er i alle fall vi forskjellige. Synes fort by\fort kamper i ALLE total war spillene fort blir kjedelige.

 

Men jeg for en, elsker de nye sjøslagene introdusert i Empire. Skal bli stilig med noen store romerske sjøslag, noe vi ikke har sett før :)

Lenke til kommentar

Vi sporer vel litt av fra Rome 2 nå...

 

Jeg synes alltid den beste løsningen er å være ekstremt offensiv i starten i en retning, og lage mye økonomibygninger i alt bortsett fra grensebyene dine. Sett igjen en liten forsvarstyrke i den retningen du ikke går, som kan forsinke en mulig invasjon nok til at du kan få inn litt forsvar.

 

Jeg synes kampene er forholdsvis enkle å vinne i starten, da med bruk av en styrke som lages for å bryte moralen til motstanderen og få de til å route tidlig. Mye kavaleri og bueskyttere som kan smelle fienden inn i ryggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...