Simen820 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hei Jeg var uheldig i april og klarte å knuse skjermen på min samsung galaxy note. Sendte den på reperasjon og fikk prisoversalg på 3231kr. Det gikk en månded fra jeg sendte den inn og fikk telefonen tilbake. Når jeg fikk telefonen tilbake så funket ikke lyden i fronthøytaleren. Så hvis jeg ikke brukte headsett eller høytaler når noen ringte til meg kunne jeg ikke høre dem. Sende telefonen inn igjen og det gikk enda en måned. Fikk telefonen sist uke og nå er det nye problem med telefonen. Skjermen blir forstyrret og fargen på hele skjermen blir grønn. Jeg har tatt kontakk me reperatørene igjen og de vil ha telefonen inn igjen. Hvilke rettigheter har jeg på noe slikt? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Tredje gang samme mangel gir hevingsrett jfr forbrukerkjøpslovens §§ 27 til 32. De fleste produsenter opererer også med en tilsvarende, konvensjonell løsning for fjerde gang ulik mangel. Knust skjerm er ikke en mangel jfr forbrukerkjøpslovens §§ 15 til 16, og teller således ikke. Du må således belage deg på at de reparerer telefonen igjen. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Tredje gang samme mangel gir hevingsrett jfr forbrukerkjøpslovens §§ 27 til 32. De fleste produsenter opererer også med en tilsvarende, konvensjonell løsning for fjerde gang ulik mangel. Knust skjerm er ikke en mangel jfr forbrukerkjøpslovens §§ 15 til 16, og teller således ikke. Du må således belage deg på at de reparerer telefonen igjen. Fint om du lenker til de reglene som faktisk gjelder. Det er Forbrukerkjøpslovens kapittel 6 som inneholder bestemmelsene du er ute etter. Legg spesielt merke til §29 3. ledd. Lenke til kommentar
Simen820 Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Tusen takk for svarene. Lenke til kommentar
Aner_ikke Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Dette handler ikke om reklamasjon av mobiltelefonen, men den utførte reparasjonen. Her må du se på håndverkertjenesteloven. Endret 9. juli 2012 av Aner_ikke Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Dette handler ikke om reklamasjon av mobiltelefonen, men den utførte reparasjonen. Her må du se på håndverkertjenesteloven. Kun dersom feilene ikke er mangler jfr §§ 15 og 16, men skyldes f.eks. den ytre skaden den tidligere er reparert for (følgefeil). En feil på en vare kan fint være en forbrukerrettslig mangel selv om varen også har andre feil som ikke er det (i dette tilfellet knust skjerm). Lenke til kommentar
Aner_ikke Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Kommer vel ganske klart frem fra OPs innlegg at de øvrige feilene oppsto etter reparasjonen. Det vil være langt mer nærliggende at disse er resultatet av et slurvete reparasjonsarbeide. Argumenterer du for at disse andre feilene var mangler ved det opprinnelige produktet som dukket opp etter reparasjonen? edit: Håndverkertjenesteloven er for øvrig også forbrukerrettslig. Endret 9. juli 2012 av Aner_ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå